Test Moto Guzzi California 1400 Custom
- Publikovno: 18.7.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Moto Guzzi California 1400 se na český trh dodává ve dvou verzích, přičemž klasické provedení Custom pořídíte za 470 tisícovek. Strávil jsem několik dní v jeho sedle.
Loni jsme otestovali Californii s cestovatelskými choutkami v provedení Touring vybavenou rozměrným plexištítem, dvojsedlem a bočními kufry. Letos jsme měli usednout na její sestru, která spíše vyhovuje stylu custom. A klíčky od tohoto stroje přistáli zase u mne, po loňské zkušenosti jsem ani teď nijak neprotestoval.
Majestátní tvary modelu California, jehož dominantou je netradiční pohonné ústrojí vyniknou nejvíce právě v tomto provedení. Zatímco verze Touring tak trochu skrývá za bočními kufry ladné linie zadního blatníku i rozměrné dvojsedlo s madlem, provedení Custom jim dává vyniknout v plné kráse. Svalnatý motocykl s vytrčenými válci, z nichž každý má úctyhodný zdvihový objem 0,7 litru, určitě potěší milovníky klasických tvarů. Navíc k tomu italský stroj přidává řadu povedených detailů, jako je přehledný kruhový rychloměr s centrálním LED displejem, spousty chromu a všudypřítomná loga výrobce.
Vzhledově ale Moto Guzzi California 1400 Custom trochu mate. Teprve po usednutí za široká řídítka zjistíte, že italský stroj nabízí agresivnější posaz, než jaký byste asi tipovali. Po otočení klíčku v zapalování a odblokování imobilizéru nastartujete charakterní příčně umístěný vidlicový dvouválec, který na volnoběh úžasně lomcuje řídítkami. Pomocí pákového mechanizmu řazení zařadíte jedničku a uvedete třistakilového „drobečka“ do pohybu. Zásluhou mohutného točivého momentu 120 N.m, který je k dispozici už před třemi tisíci otáčkami to nebude problém. Na mokru občas spíše snadno zjistíte, díky problikávající kontrolce, přítomnost třístupňové a nastavitelné trakční kontroly MGTC, jenž je stejně jako protiblokovací systém brzd součástí standardní výbavy.
Po několika kilometrech začnete mít z téhle guzziny dojem, že trochu přesahuje hranice svého segmentu. Alespoň jízdně je tomu opravdu tak. Zásluhou velmi stabilního a čitelného podvozku s lehčími ráfky a zadními plně nastavitelnými tlumiči (s externími olejovými nádobkami) i dobře dimenzovanými brzdami, které se dají přesně dávkovat, si s tímto strojem užijete bez větších problémů sportovnější jízdu a po každém vystřelení na výjezdu ze zatáčky budete mít úsměv na tváři.
Asi nejvíce mi projížďka s testovaným strojem připomenula zážitky se starou dobrou Hondou VTX 1800. I když posez na „kalifornii“ není rozhodně tak nízký jako u zmíněného Japonce, ale pro jezdce je daleko pohodlnější. To spolujezdec zde rozhodně na růžích ustláno nemá a tak nelze jeho přepravu na delší vzdálenosti doporučit. Moto Guzzi California 1400 Custom je tak pravou chlapskou motorkou, takovým italským harlejem.
Osobně tedy příliš nechápu, proč se tahle věc příliš neobjevuje na českých silnicích (za necelé dva roky se prodalo pouze devět strojů). Je technicky i jízdně hodně vyspělá, krásná a výjimečná. Snad jen ta cena, kterou u testovaného stroje navýšili doplňky (kryty hlav válců a čepu, vidlice i zmíněný alarm) na konečných 489 907 korun je pro někoho překážkou. Přesto si myslím, že dát ještě více za americkou konkurenci a vůbec nezkusit tuhle mašinu, je přinejmenším trochu nerozvážné.
Technické údaje
Motor: Vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec SOHC se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 104 x 81,2 mm, zdvihový objem 1380 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 71 kW (96 k) při 6500 1/min, největší točivý moment 120 N.m při 2750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, suchá jednokotoučová spojka s anti-vibračními pružinami a hydraulickým ovládáním, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý kolébkový rám. Přední konvenční vidlice, průměr nosníků 46 mm, zdvih 120 mm. Zadní dvojité tlumiče, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 282 mm s dvoupístkovým třmenem, systémy ABS, TCS a Ride-by-Wire. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/70 R18 vpředu a 200/60 R16 vzadu. Rozvor 1685 mm, výška sedla nad zemí 720 mm, provozní hmotnost 318 kg. Objem palivové nádrže 20,5 litrů.
Cena vč. DPH: 469 990 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 18.7.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro