Reklama

News z MS-Superbike Hlavní obrázek k článku: News z MS-Superbike

Samozřejmě, že současná situace na startovním roštu MS-Superbike vzhledem k sezóně 2019 není na první pohled vůbec optimistická, přesto jsem názoru, že rozhodnutí DWO (Dorna World Organisation) třeba o zrušení kubatury STK 1000 je správné.

Vzpomeňme si třeba na startovní rošt MotoGP sezóny 2011, kdy se na startu skromně krčilo pouhých 16 jezdců! Ale postupně se podařilo díky dvěma různým projektům jako byly CRT nebo ART pokročit až na současný stav 24 stabilních jezdců a postupnému sladění kubatur Moto3; Moto2 až MotoGP k současnému stavu 24 stabilních pilotů «premier class».

A stejnou vizi má i současný šampionát WorldSBK: Supersport 300, Supersport 600 a jako vrchol pyramidy šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým Superbike.

A ačkoliv aktuální stav startovního roštu WorldSBK nepůsobí na první pohled vůbec optimisticky, tak se objevují první vlaštovky, jak počet stabilních pilotů v této královské kubatuře motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým rozšířit (letos jich bylo 19) na konečných 24.

Nezapomínejme: Definitivní termín přihlášek do šampionátu WorldSBK 2019 je až začátkem prosince 2018.

Svědčí o tom dvě aktuální news: Tým Althea (dosud jezdící s motocykly BMW), jehož majitelem je Genesio Bevilacqua, se chystá závodit v roce 2019 se dvěma piloty - letos jako jediný pilot pouze Loris Baz. Jedním by měl být zkušený pilot, tím druhým pak někdo z STK 1000 - to je rozhodně správná cesta. A tento tým - to nesmíme zapomenout - v sezóně 2011 získal titul mistra světa zásluhou Carlose Checy s motocyklem Ducati! A právě návrat ke značce Ducati je hodně pravděpodobný, tedy dle vyjádření majitele týmu.

Stejný podtext má i druhá news: Tým Go-Eleven chce po několika letech spolupráce s Kawasaki přejít k Moriwaki. U Kawasaki je totiž stáj Go-Eleven až třetí v řadě, přednost má pochopitelně KRT s Reou a dále tým Puccetti, který má v zádech Kenana Sofuogla. Proto chce tým Dennise Sacchettiho přejít k úplně nové značce, a to k japonské Moriwaki.

Jen připomínám: Tento tým slavil v nedávné minulosti pod názvem Sterilgarda Ducati v MS-Superbike úspěchy jak v Maxem Biaggim, tak s Rubenem Xausem.

A úzké spojení HRC s Moriwaki funguje už hodně let. Jako jezdec číslo #1 by zůstal Roman Rámos, druhým by byl některý ze současných pilotů šampionátu ME-STK 1000.

Jezdci a týmy WorldSBK 2019 (stav 5. října)

Aruba Ducati: Chaz Davies (GB), Alvaro Bautista (SPA)
Pata Yamaha: Michael van der Mark (NED), Alex Lowes (GB)
KRT Kawasaki: Jonathan Rea (GB), Leon Haslam (GB)
Red Bull Honda: Leon Camier (GB), Tom Sykes ? (GB)
Pedercini Kawasaki: Gabriele Ruiu (I), ???
Kawasaki Puccetti: Toprak Razgatlioglu (TR)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama