Reklama

Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki

Oznámení návratu Bimoty do Mistrovství světa Superbike 2025 jako spolupráce s Kawasaki a továrním týmem organizovaným Provec Racing bylo včera hodně velkým překvapením.

Mezi Bimotou a Kawasaki existuje od roku 2019 úzké spojení, protože Japonci koupili 49,9 procenta italského výrobce. V té době byla Bimota v troskách a existovala jen na papíře. Marco Chiancianesi drží zbývající akcie od září 2013. Ital si udělal jméno tím, že se v roce 2014 veřejně přiznal ke scientologii. Vstup Kawasaki přinesl do společnosti čerstvý kapitál a know-how. Od té doby je k prodeji využívána dealerská síť Kawasaki.

Tím je také jasné, že Bimota bude k dispozici pouze s motory Kawasaki. Původně špičková továrna z Rimini využívala i regály jiných továren – od BMW po Yamahu.

Ve středu odpoledne tovární tým Kawasaki v mistrovství světa superbiků s překvapením oznámil, že od roku 2025 bude spolupracovat s Bimotou. Na dotaz bylo potvrzeno: Nebude vytvořen žádný další tým, ale bude změněno označení. Smlouva Alexe Lowese s Kawasaki končí po mistrovství světa superbiků v roce 2024, smlouva Axela Bassaniho do konce roku 2025.

Bimota si udělala jméno tím, že postavila exkluzivní a oceněné podvozky. Vzhledem k malosériové výrobě se nevyhýbali exotickým řešením, jako je řízení čepem řízení. O nové motorce se v současnosti ví jen to, že bude mít motor ZX-10RR.

Ve středu odpoledne tovární tým Kawasaki překvapivě oznámil nový projekt mistrovství světa superbiků 2025: vrací se slavné jméno Bimota. To nejlepší z motoristického sportu přímo do vaší schránky dvakrát týdně. Bimota naposledy působila v mistrovství světa superbiků 2013, kdy se italský výrobce spojil s belgickým týmem Alstare a do vlastního rámu namontoval motor z BMW S1000RR. Protože nebyly splněny homologační požadavky, tento projekt před koncem sezóny skončil.

Bimota se nyní spojila s Kawasaki a týmem Provec Racing, který se stará o vzhled japonské továrny. Základem spolupráce je to, že Kawasaki koupila italského luxusního výrobce. Bimota vyvine nový podvozek pro řadový čtyřválcový motor ZX-10RR.

Dá se předpokládat, že podoba nově vzniklého týmu bude úzce vycházet z designu Bimoty. V Proovec Racing se personálně ani organizačně moc nezmění, bude to superbikový tým se dvěma jezdci.

„Během posledních 13 let jsme se já a všichni zaměstnanci v dílně KRT v Granollers věnovali z celého srdce projektu superbike Kawasaki a během této doby jsme vyhráli sedm jezdeckých titulů a také četná ocenění týmů a výrobců,“ řekl manažer týmu Guim Roda a hned vysvětlil: „Nyní, po téměř čtyřech desetiletích, kdy Kawasaki soutěží v mistrovství světa superbiků, jsme hrdí na to, že můžeme být součástí nové éry, kdy tvoříme infrastrukturu nové Bimota by Kawasaki Racing Team.“

Pro Provec v jistém smyslu jedna éra končí, ale ve stejném okamžiku začíná nová. „Určitě si uděláme nějaký čas, abychom se zamysleli a oslavili odkaz Kawasaki v závodech superbiků, ale také se velmi těšíme, že budeme ústřední součástí tohoto nového společného podniku Bimota-Kawasaki,“ zdůraznil Roda. „Jde o evoluci přístupu Kawasaki k vrcholu produkčního závodění a je nám ctí hrát roli v tomto novém projektu. Jsem přesvědčen, že máme technologie a lidské zdroje nezbytné pro úspěch.“

Pro Kawasaki má nový projekt ekonomickou i sportovní stránku. „Bimota má záviděníhodnou pověst pro svou odbornost v oblasti designu a výroby. V rámci naší vize dalšího rozvoje této světoznámé značky vnímáme závodění jako další logický krok, a to jak z hlediska vývoje produktů, tak prezentace značky na globální scéně,“ uvedl manažer Kawasaki Hiroshi Ito. „Naše oddanost mistrovství světa superbiků zůstává stejně silná jako kdykoli předtím. Doufáme, že tento nový projekt potěší fanoušky Bimoty i Kawasaki. Hlad po závodních úspěších tu stále je.“

Bimota má v současné době ve svém portfoliu pouze dva modely, Tesi H4 a KB4. Dá se předpokládat, že na novém podvozku superbiků se již v továrních halách intenzivně pracuje. „Přemístěním“ do Itálie existuje reálná šance, že dříve pomalý vývoj Kawasaki se zvýší.

Ve společnosti Bimota řídí podnik Pierluigi Marconi. „Závodění bylo součástí DNA Bimoty od začátku a účast na mistrovství světa superbiků spolu s vývojem naší nové produktové řady a rozšiřováním evropské a celosvětové sítě dealerů je pochopitelná logika,“ řekl Ital. „Se zkušenostmi odborníků týmu Kawasaki Racing Team a plnou podporou a spoluprací společnosti Kawasaki Motors v Japonsku nás to naplňuje hrdostí a optimismem. Závodní tým Bimota by Kawasaki bude jistě tvořit základ pro další kapitolu příběhu Bimota.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama