Reklama

MS-Moto2: Provizorní startovní listina prostřední objemové kubatury

Na okruhu Circuit Jerez budou v tomto týdnu od 2. do 4. března testovat také jezdci prostřední objemové kubatury Grand Prix.

Prostřední kubatura Grand Prix Moto2 je jednotná nejen motory Honda, ale postupně i používanými šasí Kalex, které tvoří 80,6% startovního roštu.

Startovní pole totiž nyní obsahuje 26 jezdců s motocykly Kalex, tři piloti pojedou Speed-up, dva potom Mistral 610 týmu Tech-3, tedy celkem 31 jezdců.

Z této kubatury odešel exmistr světa Esteve „Tito“ Rabat do královské kubatury MotoGP, ovšem o obhájení titulu se pokusí, bylo by to teprve podruhé v krátké historii této kubatury (jezdí se teprve od roku) 2010, Johann Zarco (vloni to zkusil Rabat, ale nepodařilo se mu to.

Ovšem přišli velmi zajímaví Rookies, mistr světa Moto3 Danny Kent a vicemistr světa Miguel Oliveira, oba pojedou v novém týmu Leopard, pojede i Rossiho nevlastní bratr Luca Marini, z Moto3 přicházejí dále Isaac Viňales, Alessandro Tonucci a Efren Vazquez a vrací se jako stabilní jezdec zkušený Mattia Pasini, ten ale pojede jako „commercial entries“, tedy bez nároků na peněžní příspěvky od IRTA a od Dorny.

Potom, co se tým APG musel kvůli chybějícím sponzorům odhlásit předčasně z MS Moto2, tak i další tým JP Moto-Malaysia musel jedno ze svých dvou týmových míst dát k dispozici. Startovní pole mistrovství světa Moto2 se tak ztenčilo o dalšího jezdce. Po odchodu týmu AGP bývalého manažera Italtransu Luigiho Pansery s jezdci Remy Gardner a Federico Fuligni nebo Florian Alt, se nyní vzdal jednoho místa na startovním roštu také tým JP Moto-Malaysia.

Postiženým byl v tomto případě 31-letý Azlan Shah, který v sezóně 2015 závodil jako týmový kolega v Idemitsu Honda Asia vedle Takaaki Nakagamiho a měl na svém kontě 41 závodů GP. Letos byl v deštivém závodě v Motegi/Japonsko odmávnut na skvělém umístění v Top-4. Tým JP Moto Malaysia přestoupil ze Suteru na Kalex a chtěl zvětšit svůj tým z jednoho na dva jezdce. K tomu mu ale chyběly potřebné peníze, takže v sezóně 2016 měl být jediným jezdcem Ricky Cardus, který se s P7 v Silverstone postaral o nejlepší výsledek jezdce s motocyklem Suter v sezóně 2015. Ovšem JP Moto Malaysia je už pouze historií, nově pojede tým pod názvem FGV Malaysia Racing a jezdecké duo má sestavu Ricky Cardus a Azlan Shah s motocykly Kalex. Tento sponzor financuje i závodění Zulfahmiho Khairuddina v MS Supersport.

Startovní pole Moto2 se nyní skládá z 31 místo 34 jezdců, neboť stále více týmů zjistilo, že nejsou schopni financovat své závodění jako „commercial entries“. U těchto komerčních přihlášek nedostanou od Dorny a od IRTA žádné finanční příspěvky, což v MS-Moto2 činí za sezónu přibližně 250.000 Euro pro jednoho jezdce. Jedná se o startovné, peníze od TV, příplatky na letenky a na leteckou přepravu materiálu na zámořské závody.

Hodně závistivých očí konkurenčních týmů se obrací směrem na Leopard Racing, který v roce 2016 v MS Moto3 pojede se třemi jezdci (Mir, Quartararo a Locatelli) a s dalšími dvěma (Kent a Oliveira) v MS Moto2. Přitom dva z pěti jezdců pojedou jako ti hodně drazí, tedy „commercial entries“. Například v týmu Dynavolt Intact-GP budou startovat Jonas Folger a Sandro Cortese jako „full entries“, přesto je budget týmu okolo 2,3 milionu Euro.

Poprvé na těchto oficiálních testech IRTA v Jerezu budou letos použity jednotné motory Honda.

Celkem je přihlášeno 31 stabilních jezdců.

Moto2 World Championship 2016

2 Jesko Raffin (CH/Kalex) Stop And Go
5 Johann Zarco (F/Kalex) Ajo Motorsport 7 Lorenzo Baldassarri (I/Kalex) Forward Team
10 Luca Marini (I/Kalex) Forward Team
11 Sandro Cortese (D/Kalex) Dynavolt Intact GP
12 Thomas Lüthi (CH/Kalex) Derendinger Interwetten
14 Ratthapark Wilairot (T/Kalex) Idemitsu Team Asia
19 Xavier Simeon (B/Speed Up) QMMF Racing Team
21 Franco Morbidelli (I/Kalex) Estrella Galicia Marc VDS
22 Sam Lowes (GB/Kalex) Federal Oil Gresini
23 Marcel Schrötter (D/Kalex) AGR Team
24 Simone Corsi (I/Speed Up) Speed Up
25 Azlan Shah (M/Kalex) FGV Malaysia Racing
30 Takaaki Nakagami (J/Kalex) Idemitsu Team Asia
32 Isaac Vinales (E/Tech 3) Tech 3
33 Alessandro Tonucci (I/Kalex) Tasca Racing Scuderia
39 Luis Salom (E/Kalex) Stop And Go
40 Alex Rins (E/Kalex) Paginas Amarillas HP 40
44 Miguel Oliveira (P/Kalex) Leopard Racing
49 Axel Pons (E/Kalex) AGR Team
52 Danny Kent (GB/Kalex) Leopard Racing
54 Mattia Pasini (I/Kalex) Italtrans Racing Team
55 Hafizh Syahrin (T/Kalex) Petronas Raceline
57 Edgar Pons (E/Kalex) Paginas Amarillas HP 40
60 Julian Simon (E/Speed Up) QMMF Racing Team
70 Robin Mulhauser (CH/Kalex) Technomag Interwetten
73 Alex Marquez (E/Kalex) Estrella Galicia MarcVDS
77 Dominique Aegerter (CH/Kalex) Technomag Interwetten
88 Ricky Cardus (E/Kalex) FGV Malaysia Racing
94 Jonas Folger (D/Kalex) Dynavolt Intact GP
97 Xavi Vierge (E/Tech 3) Tech 3



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama