Reklama

MotoGP: Jezdecký trh se rozjel - kdo získá Zarca?

V zákulisí začala jednání na sezónu 2019 už dávno. Enormní zájem je o Zarca u KTM, stejně jako o Vinalese u Suzuki. Faktem je, že po sezóně 2018 končí jezdecké smlouvy u všech továrních týmů MotoGP a karty budou znovu úplně nově zamíchány.

Vycházejme z toho, že Marc Márquez svou smlouvu s HRC prodlouží a i v letech 2019 a 2020 pojede v týmu Repsol-Honda.

Ducati ho nepotřebuje, Yamaha zřejmě také ne a Honda, Repsol a Red Bull mu připraví takovou smlouvu, že ji určitě nedokáže odmítnout.

Pro Suzuki je mistr světa příliš drahý, Aprilia není konkurence schopná a navíc chybí důležité peníze. A KTM dle firemního šéfa Pierera žádný oficiální zájem neprojevila.

Stefan Pierer z KTM Group už při GP Valencia potvrdil, že tým Red Bull-KTM-MotoGP- by měl v ideálním složení na další sezóny tyto dva jezdce: Pol Espargaró a Johann Zarco. Pokud by se nepodařilo získat Zarca, tak by přicházel v úvahu jeden z dvojice pilotů z Moto2 Miguel Oliveira nebo Brad Binder.

KTM určitě nepůjde cestou Ducati, tedy platit za Lorenza 12,5 milionu, nebo za Vinalese 6 milionu ročně.

Jakmile se Valentino Rossi rozhodne, jestli prodlouží svou smlouvu s týmem Movistar-Yamaha - možná pouze o 1 rok, bude vyloženo na stůl další eso a může se začít dále jednat.

Pokud Rossi – nedá se ale předpokládat - ukončí kariéru, musí Yamaha hledat odpovídající náhradu. To by mohl být Johann Zarco, v každém případě by měl Francouz už od začátku sezóny 2018 dostat tovární motocykl, jako to funguje u HRC v případě Crutchlowa nebo u Ducati v případě Petrucciho.

Maverick Vinales nebyl se situací 2017 u Yamahy vůbec happy, od Le Mans v květnu 2017 už nedokázal vyhrát žádný závod, přičemž při předsezonních testech dominoval zcela jednoznačně.

Tým Suzuki Ecstar by rád Vinalese (vítězství GP na Silverstone 2016) získal nazpět, ačkoliv mistr světa Moto3 z roku 2013 se mezitím vyjádřil ke svým peněžním požadavkům - tedy chce minimálně 6 milionu Euro.

Ovšem i u Red Bull KTM už mezitím Vinales a jeho manažer Paco Sanchez zaklepali na dveře, Vinales vyhrál MS-Moto3 2013 s KTM.

Rossi se 2016 rozhodl už při GP Kataru k dalšímu pokračování u Yamahy, o necelý měsíc později oznámil zklamaný Lorenzo svůj odchod k Ducati. Nechtěl totiž stát dlouho ve stínu italského šampiona Rossiho. A nyní stojí u Ducati ve stínu Doviziosa…

Vycházejme z toho, že Rossi bude závodit minimálně ještě v roce 2019. A v únoru 2019 bude mít Rossi 40 roků.

Reálně se dá uvažovat o tom, že dvojice týmu Movistar-Yamaha se bude v sezóně 2019 jmenovat Rossi/Zarco.

U Ducati Corse budou jistě dělat vše pro to, aby sestava Dovizioso/Lorenzo zůstala i v nejbližší budoucnosti. I když se Lorenzo bude zřejmě muset už v roce 2018 spokojit s částkou minimálně o 1,5 milionu Euro za tuto sezónu méně. Ovšem «Doviho» budou asi chtít i v jiných továrních týmech.

Suzuki Ecstar: Získání Vinalese je současnou prioritou této japonské značky. Andrea Iannone dosud hodně zklamal, svou gáži 3 miliony za sezónu 2017 si dle našeho názoru rozhodně nezasloužil. Naopak Rookie Alex Rins se na podzim s motocyklem Suzuki GSX-RR sžíval stále více a lépe.

Repsol-Honda: Marc Márquez bude zřejmě také v sezónách 2019 a 2020 týmovou #1. Dani Pedrosa je v tomto týmu od roku 2006 a titul ještě nezískal. V září bude mít 33 let a musí počítat s tím, že Honda někdy v blízké budoucnosti přivede do týmu mladšího pilota - například Franca Morbidelliho nebo Alexe Márqueze.

Aprilia Racing Team Gresini: Scott Redding nahradí 2018 Sama Lowese, který absolutně zklamal a Brit dostal jednoroční smlouvu. Smlouva Aleixe Espargaró končí koncem roku 2018 a pokud se Aprilia rozhodne závodit i 2019, tak jsou možná různá překvapení ze strany jiných talentovaných jezdců.

Red Bull KTM: Stefan Pierer si přeje dvojici Pol Espargaró/Johann Zarco. Ovšem Francouz není žhavým tématem pouze u Yamahy, nýbrž zájem o Španěla má Suzuki a také Aprilia.

Kdo by 2019 mohl závodit za Red Bull KTM vedle Pola Espargaró, pokud by se nepodařilo získat Rakušanům Zarca?

Smith, Kallio, Oliveira, Binder, Pedrosa, Miller, Folger, Petrucci, možná i Dovizioso – vše bude záležet na aktuálních výsledcích a výkonech možných kandidátů v době jednání o přestup.

Dnes vyšla na italském webu «corsedimoto.com» zpráva, že Francesco «Pecco» Bagnaia - nejlepší Rookie z Moto2 v uplynulém roce - pojede v sezóně 2019 za italský satelitní tým Pramac Ducati v královské kubatuře.

Jasně, zatím se všichni pohybujeme ve fázi spekulací. Ale přestupový trh 2018 nabízí hodně napínavých možností.

U «Big Playern» bude jistě více změn, než v sezóně 2016. Tehdy odešel Vinales k Yamaze, Lorenzo k Ducati, Iannone k Suzuki, Aleix Espargaró k Aprilii a Red Bull KTM získala dvojici Smith a Pol Espargaró.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama