Reklama

Bridgestone pneumatiky 2020: lepší přilnavost i ovladatelnost

Největší světový výrobce pneumatik a ostatních gumárenských produktů, firma Bridgestone, si pro letošní rok připravila čtyři nové pneumatiky, Battlax Classic Racing CR11, Battlax BT46, Battlax Racing Street RS11 a endurová Battlecross E50 Extreme.

Battlax Classic Racing CR11

Tato pneumatika byla vyvinutá specificky pro závody historických motocyklů Maxi Classic. Už ve vývojové fázi se stala vítězem v mistrovství Evropy vytrvalostních závodů klasických motocyklů FIM Europe (EEC). Ve čtyřhodinovém závodě Biker’s Classic na okruhu Spa-Francorchamps pomohla tato pneumatika k vítězství motocyklu týmu Poweracing-Japauto se startovním číslem 10 a ke druhému místu motocyklu týmu Roadrunner se startovním číslem 5. V náročných podmínkách s vlhkým povrchem dosáhli také nejrychlejšího času na kolo a nejvyšší rychlosti.

1 Bridgestone Battlax CR11 (1)1 Bridgestone Battlax CR11 (2)1 Bridgestone Battlax CR11 (3)1 Bridgestone Battlax CR11 (4)

Pneumatika Battlax Classic Racing CR11 se mimořádně rychle ohřeje na provozní teplotu, což je velmi důležité právě v těchto závodních seriálech, které neumožňují používat techniku pro zahřívání pneumatik před závodem. Dezén je odvozen od závodní pneumatiky Bridgestone Battlax Racing R11 s drážkami, která poskytuje jezdci konzistentní adhezi. Přední pneumatika je opatřena vysokovýkonnou konstrukcí variabilního bezešvého ocelového nárazníku V-MS-Belt (variable monospiral belt). Díky tomu poskytuje vynikající stabilitu při brzdění, a ještě lepší zpětnou vazbu při průjezdu zatáčkou. Výkony na mokru zvyšuje kombinace speciálních závodních směsí v třísekčním uspořádání na běhounu zadní pneumatiky. Tato pneumatika splňuje předpisy FIM Europe pro závody historických motocyklů Maxi Classic a pro zákazníky je bránou k závodním úspěchům.

Pneumatika je nabízena v rozměru 110/80 R 18 pro přední kolo a 150/65 R 18 pro zadní kolo.

Battlax BT46

Pneumatika Battlax BT46 nahradí ikonickou pneumatiku Battlax BT45, která od své premiéry před 22 lety stále patří mezi nejprodávanější pneumatiky pro cestovní motocykly. Pneumatika Battlax BT45 je od své premiéry před 22 lety první volbou pro cestovní motocykly.

1 Bridgestone Battlax BT461 Bridgestone Battlax BT46 (1)1 Bridgestone Battlax BT46 (2)1 Bridgestone Battlax BT46 front

Přední pneumatika Battlax BT46 má dezén s motivem obráceného písmene V, který optimálně přenáší síly, působící na pneumatiku, minimalizuje nepravidelné opotřebení a poskytuje jezdci zpětnou vazbu pro nejvyšší úroveň ovladatelnosti. Pneumatika pro zadní kolo je vylepšena použitím nové směsi s obsahem siliky, která maximalizuje úroveň provozních vlastností, adheze a opotřebení. Provozní vlastnosti nové pneumatiky jsou ještě lepší než u předchůdce BT45, aniž by to bylo na úkor jeho proslulé ovladatelnosti na suchu a odolnosti vůči opotřebení. A pneumatiky BT46, označené jako bezdušové, lze používat i s duší na specifických ráfcích pro tento druh pneumatik.

Zákazníci mají na výběr 21 rozměrů pro přední kolo a 27 rozměrů pro zadní kolo.

Battlax Racing Street RS11

Novinka v kategorii Racing Street nabízí pozoruhodnou adhezi a precizní ovladatelnost. V testech již prokázala, že je na dvouminutovém závodním okruhu o dvě sekundy rychlejší než předchůdce Battlax RS10. A je první silniční pneumatikou s osvědčenou konstrukcí Bridgestone V-MS-Belt pro závodní pneumatiky. Pneumatika Battlax Racing Street RS11 je první volbou pro mnoho výrobců prémiových sportovních motocyklů, jakými jsou například Yamaha YZF-R1 a YZF R1M, Kawasaki H2 a H2 carbon nebo Suzuki GSX-R 1000 a GSX-R 1000 R.

1 Bridgestone Battlax RS11 (1)1 Bridgestone Battlax RS11 (2)1 Bridgestone Battlax RS11 (3)1 Bridgestone Battlax RS11 (4)

Pneumatika Battlax Racing Street RS11 má dezén, který je přímo inspirován závodní drážkovanou pneumatikou Battlax Racing R11. Dezén, optimalizovaný pro adhezi na suchu, se vyznačuje vynikající charakteristikou změn styčné plochy. Celkovou tuhost a stabilitu zadní pneumatiky optimalizuje specifické uspořádání povrchové a základní vrstvy běhounu. Pneumatiky pro přední i zadní kolo používají technologii třísekční směsi 3LC, která poskytuje skvělé výkony a téměř bezkonkurenční životnost. Inovativní konstrukce V-MS-Belt (variabilní bezešvý ocelový nárazník) optimalizuje tuhost dezénu zadní pneumatiky. Tím se prodlužuje styčná plocha v ramenní oblasti a výrazně se zvyšuje adheze při průjezdu zatáčkou v náklonu. Drobné uhlíkové částice v nově vyvinuté směsi pro ramenní oblast zadní pneumatiky zvyšují adhezi, aby mohl jezdec projíždět zatáčkami co nejrychleji v největším možném náklonu, a to při zachování pocitu naprosté jistoty.

Pneumatika je nabízena v jednom rozměru pro přední kolo: 120/70 ZR 17 M/C (58W); a ve dvou rozměrech pro zadní kolo: 190/55 ZR 17 M/C (75W) a 200/55 ZR 17 (78W).

Battlecross E50 Extreme

Pneumatika Battlecross E50, představená v roce 2019, zažila vítěznou první sezonu a slavila vítězství v závodech a soutěžích napříč různými kategoriemi endurového sportu. Bridgestone na základě těchto úspěchů představuje novou speciální pneumatiku pro extrémní endurové sporty. Nová pneumatika E50 Extreme si poradí i s tím nejnáročnějším terénem. Je vybavena měkkou směsí, která byla speciálně vyvinuta pro nejvyšší úroveň adheze a trakce. Optimalizované rozmístění bloků dezénu je doplněno patentovanou technologií Bridgestone Castle Block (doplňkové konvexní bloky, vyčnívající z konvenčních bloků), použitou již u pneumatiky E50. Výsledkem je maximální hranový efekt, a ještě vyšší trakce.

1 Bridgestone E50 EXTREME R (1)1 Bridgestone E50 EXTREME R (2)1 Bridgestone E50 EXTREME R (3)

Pneumatika je nabízena v jednom rozměru pro zadní kolo: 140/80 – 18 70M NHS.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama