Reklama

Yamaha YZF R1M 2020: exkluzivní závodní stroj

Ačkoliv je tento stroj dostupný jen v omezeném množství a na silnici jej potkáte asi jen náhodou, rozhodně patří mezi nejšpičkovější nářadí, které si jako vyznavač okruhového ježdění můžete pořídit. Yamaha YZF R1M zkrátka stojí za podrobnější představení.

Yamaha R1M je jedinečnou možností vyznavačům okruhového ježdění vyzkoušet si motocykl, který je díky jeho špičkovým technologiím elektronického řízení a agresivní karbonové kapotáži téměř podobný a výkonný jako originální tovární superbike. Vyspělá komunikační řídicí jednotka (CCU) a elektronické závodní odpružení (ERS) Öhlins umožňuje i příležitostným okruhovým jezdcům dosáhnout špičkového nastavení motoru i podvozku bez nutnosti použití drahého, vysoce specializovaného vybavení. Jezdci díky tomu dostávají příležitost naplno si vychutnat jízdu na dokonalém sportovním stroji.

1 2020 Yamaha R1M (24)1 2020 Yamaha R1M (26)1 2020 Yamaha R1M (25)

YZF-R1M dostala do výbavy nejnovější generaci elektronického závodního odpružení (ERS) Öhlins, přední vidlice ERS NPX s plynokapalinovými tlumiči, které obsahují malý válec se stlačeným plynem integrovaný do držáku osy ve vidlici. Plyn s vnitřním tlakem 0,6 MPa omezuje kavitaci oleje ve vidlici způsobovanou podtlakem, který vzniká při odskocích. Nová vidlice přispívá k dosažení konzistentnější tlumicí síly a vyšší míry předvídatelného chování podvozku spolu s lepším ovládáním a kratšími časy na kolo. Vzadu je elektronické odpružení s upraveným nastavením předpětí. Nový je rovněž stavitelný tlumič řízení.

1 2020 Yamaha R1M (3)1 2020 Yamaha R1M (4)1 2020 Yamaha R1M (5)

Lehká karbonová zadní kapotáž doplňuje aerodynamickou karbonovou přední kapotáž a karbonový blatník ve stylu modelu M1. Využití mimořádně lehkých panelů kapotáže přispívá k nižší hmotnosti a citlivějšímu ovládání. YZF-R1M je nepochybně nejexkluzivnější supersport v modelové řadě Yamaha, ať už svojí špičkovou elektronickou výbavou nebo použitím nejkvalitnějších materiálů a doplňků. Jako potvrzení jedinečnosti opatřujím každý stroj na výrobní lince unikátním číslem.

Yamaha vyvinula pro motocykl YZF-R1M řadu aplikací, které poskytují všem jezdcům přístup k pokročilým technologiím využívaným továrními týmy. Díky intuitivnímu softwaru se tyto aplikace snadno používají a umožňují okamžité nastavení vyspělých elektronických systémů podpory jízdy, takže budete mít pocit, jako byste měli k dispozici vlastní tým mechaniků Yamaha.

1 2020 Yamaha R1M (17)1 2020 Yamaha R1M (18)1 2020 Yamaha R1M (19)

Aplikace YRC Setting umožňuje majitelům motocyklu YZF-R1M vytvářet si vlastní, na míru přizpůsobené jízdní režimy nastavením sedmi elektronických řídicích systémů. Jezdci si mohou vybrat odpovídající úroveň podpory v jednotlivých režimech podle svých schopností, a případně také mohou některé elektronické řídicí systémy zcela vypnout.

Y-TRAC je aplikace, která umožňuje uživatelům zaznamenávat telemetrické informace a analyzovat data. Zajišťuje přístup k jednotce CCU motocyklu YZF-R1M a umožňuje stahovat celou řadu údajů do mobilního zařízení. Pomocí aplikace Y-TRAC lze prohlížet protokoly ze závodní trati na Google Maps v reálném čase a zpětně se k nim vracet, a také analyzovat a porovnávat nejrůznější parametry, od otáček motoru či úhlu náklonu po přetížení při zrychlování. Rovněž lze zjistit, kdy byly aktivovány jednotlivé elektronické systémy jízdní podpory.

1 2020 Yamaha R1M (14)1 2020 Yamaha R1M (15)1 2020 Yamaha R1M (16)

Motocykl je poháněn čtyřválcovým motorem s klikovým hřídelem crossplane, jeho zdvihový objem je 998 ccm a výkon 200 koní. Do výbavy si s sebou ponesete špičkovou elektronickou výbavu v čele s šestiosou inerciální měřící jednotkou IMU se snímači Gyro/G pro 3D data pohybu, režimy dodávaného výkonu (PWR), obousměrné rychlořazení (QSS), systém řízení předního zdvihu (LIF) a optimalizovaný systém řízení rozjezdu (LCS). Kontrola trakce (TCS) je extrémně citlivá vůči náklonu a rovněž i kontrole skluzu. Elektronické brzdění motorem (EBM) lze nastavit ve třech úrovních, elektronické ovládání plynu je typu ride by wire.

Motor je usazen v hliníkovém rámu Deltabox s krátkým rozvorem kol, kyvná vidlice je s horním opěrným členem. Zadní rám je vyroben ze slitiny magnezia. R1M má v základu náklonový dvourežimový systém řízení brzdění (BC). Obut jej dostanete na pneumatikách Bridgestone Battlax Racing R11 se šířkou zadní pneumatiky 200 mm, je však na vás, jestli je tam necháte, nebo sáhnete po vaší oblíbené značce.

1 2020 Yamaha R1M (21)1 2020 Yamaha R1M (22)1 2020 Yamaha R1M (23)

Motocykl se vyrábí pouze v jediném barevném provedení Silver Blu Carbon BWM2/Carbon a s pořízením motocyklu získáváte i exkluzivní vstup na veškeré evropské akce YRE.

1 2020 Yamaha R1M (6)1 2020 Yamaha R1M (7)1 2020 Yamaha R1M (8)1 2020 Yamaha R1M (9)1 2020 Yamaha R1M (10)1 2020 Yamaha R1M (1)1 2020 Yamaha R1M (11)1 2020 Yamaha R1M (12)1 2020 Yamaha R1M (13)1 2020 Yamaha R1M (20)

1 2020 Yamaha R1M (27)1 2020 Yamaha R1M (28)1 2020 Yamaha R1M (29)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama