Suzuki GSX R1000 2017: nejlepší GSX-R všech dob
- Publikovno: 18.11.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Suzuki na výstavě v Miláně představila očekávanou novinku GSX-R1000, o kterém prohlásila, že to bude absolutně nejlepší mašina, kterou kdy vyrobili.
O motocyklu zatím hovoří jako o konceptu, ale myslím si, že už se nijak moc od produkční verze lišit nebude. Stejně tak, jako je tomu u konkurenčních strojů jako je Kawasaki Ninja ZX-10R, Yamaha YZF R1 nebo Honda RC213V-S, i Suzuki čerpá inspiraci a některé technologie ze závodního speciálu jezdícího v seriálu MotoGP.
Vývojáři této novinky o ní prohlašují, že je to nejlehčí a nejrychlejší GSX-Ro všech dob. Já bych klidně doplnila i nejpokročilejší. Motocykl bude pohánět litrový čtyřválec s variabilním časováním ventilů (VVT), který je zcela nově vyvinut pro tento supersport. Bude vybaven mnoha elektronickými pomocníky jako desetistupňová kontrola trakce Advance Traction Control, která po celou dobu pomocí počítače kontroluje úhel náklonu motocyklu a polohu plynové rukojeti. Nemůže chybět ani bezspojkové řazení nahoru i podřazení, kontrolka rychlé akcelerace z místa (launch control) a možnost volby z několika jízdních map (S-DMS).
Do motoru je poháněno palivo pomocí čtyř vstřikovačů Top Feed Injectors, díky nim dosahuje supersport vyšší výkon. Na něj má vliv i systém klapek Suzuki Exhaust Tuning - Alpha, které vyvažují tlaky v každé části výfuku. Motocykl by měl dosáhnout maximálního výkonu 200 koní. Díky tomuto propracovanému systému má GSX-Ro vyšší kroutící moment v nízkých a středních otáčkách.
Showa dodává Suzuce plně stavitelné podvozkové komponenty, přední vidlici BFF a zadní centrální tlumič BFRC lite. Hmotnost motocyklu by měla být 200 kilogramů. S tímto supersportem, samozřejmě upravenému pro závodní podmínky, by se chtěla Suzuki pokusit o návrat na vyšší příčky v MotoGP. V jejím sedle budou i nadále jezdit dva zkušení závodníci, Mistr světa Aleix Espargaro a Maverick Vinales.
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 18.11.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Testy WSBK - Jerez 1. den
- 15.9. - Test MotoGP v Misanu
- 15.9. - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- 15.9. - Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty
- 14.9. - Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa
- 14.9. - Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač
Další z rubriky
- 15.9. - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje