Norton Superlight 650: míří za vítězstvím na ostrově Man
- Publikovno: 21.12.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Superlight 650 je malá střela mířící jednoznačně a nekompromisně za svým cílem, kterým je vítězství v silničním závodě Tourist Trophy na ostrově Man. Pilotovat ji bude jedinečný závodník John McGuinness.
Norton Superlight 650 používá stejný motor jako nedávno představené roadstery Atlas 650, jen je mnohem více vyladěnější, dravější a rychlejší. Motor je usazen v lehkém trubkovém rámu kopírující supersport V4 vyrobeného také ze slitiny hliníku, na kterém je nasazená aerodynamická kapotáž z uhlíkových vláken. Ze stejného materiálu jsou vyrobená i sedmipaprsková kola. Kyvná vidlice je jednostranná. Aerodynamický tvar má i přední blatníček, kolem kterého hladce protéká chladný vzduch směrem k chladiči.
Srdcem motocyklu je stejně jako u Atlasu řadový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 650 ccm, který vlastně není ničím jiným, než polovinou vidlicového čtyřválce z motocyklu Norton V4 RR. Má tedy stejné hlavy válců, stejné vrtání 81 mm, jen o něco málo delší zdvih a používá i stejné klikové hřídele. Motor má slušný výkon 105 koní při 12 500 1/min, což v kombinaci se suchou váhou 158 kilogramů, dělá ze Superlightu, hodně ostrou zbraň.
Špičková je rovněž i výbava motocyklu. Podvozek dodala firma Öhlins, vpředu je vidlice NIX 30, vzadu je monoshock TTX GP. Přední 330 mm kotouče jsou brzděny třmeny Brembo M50. Do výbavy dostal plně barevný sedmipalcový LCD displej, řídící šestiosou inerciální měřící jednotku IMU spolupracující jak s ABS, tak s kontrolou trakce a nechybí ani oboustranné bezspojkové řazení, kontrolka wheelie nebo launch control. Na výběr budete mít z přednastavených třech jízdních režimů Road, Sport a Pro-race. K dispozici bude rovněž závodní titanový kit, který motocyklu přidá výkon 6 koní a zároveň ubere i 6 kilogramů váhy.
Na silnicích jich asi moc nespatříte, ačkoliv homologaci pro provoz v silničním provozu mít bude. Spíš částka téměř 20 tisíc britských liber, tedy zhruba 580 tis. korun, za které se bude tato krasavice prodávat, není zrovna dostupnou cenou, pro každého z nás. Norton však ani neuvažuje o závratných prodejích tohoto supersportu, prioritou je poskytnou McGuinnessovi stroj, se kterým protne cílovou pásku jako první.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.12.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Třetí letošní vítězství pro Michaela Dunlopa
- včera - 10. vítězství na TT pro Petera Hickmana
- včera - 120. výročí Harley-Davidson: 22.-25.6.2023 v Budapešti
- 5.6. - Luca Vitali hodnotí své závodění v Misanu místo Königa
- 5.6. - Šampionát IRRC pokračoval ve Schleizu
- 5.6. - Yamaha Ténéré 700 World Rally 2023: výroční edice
Další z rubriky
- 5.6. - Yamaha Ténéré 700 World Rally 2023: výroční edice
- 29.5. - Lexmoto XDV300: terénní skútr pro skupiny A2
- 24.5. - Ducati SuperSport 950 S Stripe Livery: elegantní bílá
- 22.5. - BMW R 18 Roctane: ležérní bagger
- 19.5. - Honda EM1 e: první elektrický skútr
- 17.5. - Yamaha Booster 2023: elektrické kolo a moped