Marco Simoncelli: smrt si nevybírá
- Publikovno: 23.10.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ital Marco Simoncelli (24 let) dnes podlehl těžkému zranění, které utrpěl během závodu třídy MotoGP na okruhu Sepang v Malajsii. Svůj poslední neplánovaný boj o svůj život prohrál v 10:56 místního času.
Jsou chvíle, kdy se těžko skládají slova v jeden rozumný celek, jsou chvíle kdy pocity útočí na vaší mysl a těžko se dá uvěřit skutečnosti a jsou momenty, kterým nechcete ani věřit. Mnohdy je slyšet, že motocyklová zápolení patří mezi ty nejnebezpečnější sporty a je třeba tedy počítat s jistým rizikem. Vědí to i sami jezdci, jejich týmy, organizátoři závodů. Pokud ale dojde k takovéto tragédii, všichni si uvědomí, že nejde rozhodně o žádnou plánovanou akci, nejde se na tento skličující moment připravit a bohužel nejde ani čas vrátit zpátky a předejít jakékoliv chybě vedoucí k osudovému okamžiku.
Marco Simoncelli se narodil 20. ledna 1987 v Itálii (Cattolica). Už od počátku své závodnické kariéry dokazoval svůj talent a pravé závodnické srdce. Od roku 1996 do přelomu tisíciletí pravidelně usedal za řídítka motocyklu kategorie Minimoto patřící mezi národní závody v Itálii. Poté hned přesedl do kategorie 125 ccm a dvakrát za sebou vyhrál titul mistra Itálie. Marco si tak pootevřel dveře pro cestu do světa. Jeho talent a bojovnost tak poprvé okusili jezdci i v mezinárodních závodech. Titul mistra Evropy v Honda Trophy v roce 2002 byl už vlastně odrazovým můstkem pro světová klání. V tom samém období Marco okusil první závod v MS ve třídě do 125 ccm a rozhodně zajímavým faktem je, že se tak stalo na Velké ceně České republiky v Brně. Tehdy dojel na 27. místě. V sezóně 2003 se zúčastnil už celého seriálu MS za tým Matteoni racing a na konci z toho bylo celkově 21. místo. V roce 2004 postoupil dokonce na 11. místo v závěrečné klasifikaci v sedle motocyklu Aprilia a zároveň okusil opojný pocit ze svého prvního vítězství v seriálu MotoGP. Rok 2005 zpečetil pátým místem v celkovém pořadí a byl čas ochutnat vyšší kubaturu do 250 ccm.
Přechod z motocyklu Aprilia na stroj značky Gilera o třídu výš byl první sezónu brán spíše jako rozkoukání v nové stáji s novým motocyklem a nejlepší výsledky se pohybovaly okolo šestého místa. Ovšem je třeba taky zdůraznit, že v té době Gilera po technické stránce nepatřila mezi absolutní špičku ve třídě do 250 ccm. V roce 2008 si spravil chuť a náležitě si i vychutnal své první vítězství ve třídě 250 ccm na domácí trati V Mugellu. Tento rok byl pro Marca Simoncelliho slibně rozjetý a zisk titulu mistra světa oslavil paradoxně na okruhu Sepang v Malajsii. Už tehdy byl známý svou dravostí a velkou odhodlaností jít za vítězstvím. V těchto podařených závodnických letech dostal také několik varování od Bezpečnostní komise pod velením Dorny a to za svůj v některých momentech agresivnější styl jízdy. Obhájení titulu ve třídě 250 ccm se v roce 2009 nedočkal a z celkové třetí pozice přestoupil v roce 2010 do nejprestižnější třídy MotoGP. V sedle motocyklu Honda stáje San Carlo Gresini jsme ho vídali svádět úžasné souboje až do tragického okamžiku, jenž se odehrál během dnešního závodu v Sepangu.
Vždy si ho budeme pamatovat jako usměvavého kudrnáče s vlající hřívou, energického a skromného, s velkou touhou stanout na stupních vítězů a jednoznačně se srdcem motocyklového závodníka na pravém místě. Je bezpochyby, že jeho talent byl znatelný při každém dosaženém úspěchu, což dokazoval do poslední chvíle i ve třídě MotoGP. Pokud je v motocyklovém nebi nějaký závodní okruh, věřím tomu, že Marco Simoncelli tam už zahřívá gumy na svém motocyklu.
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 23.10.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025
- včera - #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix
- včera - Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač
- včera - Premiérové vítězství pro Quilese, Rueda zůstává lídrem
- 21.6. - Sprint v Mugellu, Marc před Alexem - dominance bratrů Marquezových
- 21.6. - V Moto2 získal PP Diogo Moreira, až 16. Salač, ale...
Další z rubriky
- 19.6. - Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici
- 10.6. - Harley-Davidson Fat Boy Gray Ghost: limitovaná edice
- 28.5. - Yamaha Tricity 125: v novém kabátu
- 26.5. - BMW Concept RR: budoucnost superbiku řady RR
- 19.5. - Triumph Speed Triple 1200 RX 2026: limitovaná edice
- 14.5. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování