Kawasaki Ninja ZX-10R a ZX-10RR 2021: v novém kabátě
- Publikovno: 5.1.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Už šest mistrovských titulů získal Jonathan Rea na motocyklu Kawasaki ZX-10R, který se v podstatě, kromě pár úprav, za celou dekádu téměř nezměnil. Ale vše je jinak a tak se můžete těšit na novou generaci tohoto skvělého supersportu.
Poprvé se Kawasaki Ninja ZX-10R světu představila už v roce 2010 a od té doby se prakticky nezměnila. Drobnou, téměř nepostřehnutelnou, kosmetickou úpravou prošla v roce 2015, kde se však zásadně zapracovalo také na elektronické výbavě, brzdách a pozměněn byl také rám a podvozek motocyklu. V roce 2019 byla vybavena ventilovým rozvodem s vahadly, ale vzhledově to byl stále stejný motocykl. Dá se říct, že i po deseti letech je to však špičkový a v Superbicích téměř neporazitelný stroj, a to se jen tak u konkurence neděje.
Bylo však na čase, aby i Kawasaki přišla s něčím novým a to nejen po technické stránce, ale dopřála svému modelu ZX-10R hlavně nový, modernější vzhled. Spatřit jste ji mohli již na podzimních testech superbikového týmu v Jerezu, kde znovu Jonathan Rea předvedl nejlepší jezdecký výkon. Oficiálně Kawasaki představila novou Ninju ZX-10R a také její sportovnější verzi ZX-10RR.
Ninja ZX-10R
Už na první pohled vidíte, že jsou kompletně přepracované kapotáže a při pohledu zepředu se nemohu ubránit pocitu, že se začíná podobat špičkovému supersportu Kawasaki Ninja H2. Do výbavy dostal menší a lehčí LED světlomety, stejnou technologií je vybaveno i zadní světlo a ukazatele změny směru jízdy. Zlepšil se také aerodynymický odpor vzduchu, který je o 7% menší a díky aerodynamickým křidélkům umístěných vedle světlometů je o 17% větší přítlak na přední kolo. Větrný štítek je o 40 mm delší a zdvižený více nahoru.
Boční kapotáž je speciálně tvarovaná, aby ještě lépe odváděla teplo z motoru od jezdce. Upravila se také jízdní pozice, na níž se velkou měrou podílel samotný pilot Rea. Řídítka již nejsou tak zalomená, jsou plochá a posunutá o 10 mm vpřed. Zadní část sedla jezdce je zvýšená a rovněž stupačky se posunuly o 5 mm směrem vzhůru.
Zcela nová je přístrojová deska s diodovým světlem, které na vás blikne v moment, kdy je nejlepší čas na přeřazení rychlostního stupně. Do výbavy Ninja dostane osvědčený 4,3palcový barevný TFT displej, u kterého si můžete měnit jeho barevné zobrazení, ale také údaje, které ke své jízdě potřebujete. Jiné jsou totiž potřeba v běžném provozu a jiné zase, pokud se vydáte na okruh. Samozřejmostí je také propojení s chytrým telefonem. Kromě klasického zobrazování příchozích telefonních hovorů a zpráv, se vám do telefonu nahraje celá vaše jízda a vy si ji tak můžete podrobně prostudovat, včetně údajů o rychlosti a zařazeném rychlostním stupni.
Špičková je také elektronická výbava, které vévodí šestiosá inerciální jednotka komunikující s náklonovým ABS, pětistupňovou kontrolou trakce, wheelie control, launch control a také s tempomatem. Nastavit si rovněž můžete i úroveň brzdění motorem. Na výběr budete mít také mezi sedmi jízdními režimy, z nichž tři máte přednastavené - Sport, Rain, Road a čtyři si můžete nastavit podle vašich preferencí. Samozřejmostí je obousměrný quickshifter a nepřijdete ani o elektronický tlumič řízení.
Po technické stránce se toho moc nezměnilo, nepatrně se zvětšil rozvor ze 1440 na 1450 mm, což by mělo zaručit ještě větší stabilitu. Motor by měl zůstat také beze změny, došlo jen k drobným úpravám, ale stále se budete moci těšit výkonu 203 koní při nepatrně nižších otáčkách, které jsou 13 200 ot/min. Původně bylo 13 500 ot/min. Podvozek je vybaven plně stavitelnými komponenty Showa, přední vidlice BFF s externí nádobkou na stlačený dusík, vzadu je horizontálně uchycený tlumič BFRC. Špičková je také brzdný systém, přední 330 mm poloplovoucí kotouče jsou brzděny monobloky Brembo M50. Hmotnost motocyklu je 207 kilogramů a nabízet se bude ve dvou barevných provedeních, černá se zelenými pruhy a zelená s černou, bílou a červenou barvou. Prodejní cena by měla začínat na částce 479 900 Kč.
Ninja ZX-10RR
Verze ZX-10RR je základem pro závodní motocykly a pokud se budete chtít postavit na startovní rošt, bude pro vás tento stroj, ideální volbou. Vyrobeno bude pouhých 500 kusů a to pro celý svět. Od R verze je snadno rozpoznáte nejen podle ostře zelené barvy, ale hlavně budou pouze jednomístné, vybavené kovanými ráfky Marchesini obuté do Pirelli Supercorsa SP.
Od základní verze se také odlišuje svým motorem, nepatrně vyšší výkon 204 koní nastupuje až ve 14 000 otáčkách a zvýšil se také omezovač ze 14 300 otáček na 14 700 ot/min. Motor má nové vačkové hřídele, titanové ojnice a písty od firmy Pankl a také vačky, které ovládají ventily s pružinami. Prodejní cena tohoto superbiku začíná na částce 699 900 Kč.
Zdroj: Kawasaki
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.1.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Kteří testovací piloti testují Bimota KB998?
- 24.1. - Harley-Davidson: dvanáct novinek pro rok 2025
- 24.1. - Konec Kove v MS-SSP 300
- 23.1. - Za deště v Jerezu kraloval Jonathan Rea
- 23.1. - Perné měsíce před MotoGP. Úpravy v Brně si žádají i příznivé počasí, říká ředitel okruhu
- 23.1. - Most: Přípravy na novou sezónu v plném proudu
Další z rubriky
- 24.1. - Harley-Davidson: dvanáct novinek pro rok 2025
- 22.1. - Ducati Diavel V4 2025: Black Roadster Livery
- 20.1. - Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada
- 15.1. - KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných
- 13.1. - Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice
- 10.1. - CFMOTO 800MT-X: pro největší dobrodruhy