Ducati Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916: výroční edice
- Publikovno: 8.11.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jak jinak oslavit 30. výroční ikonického modelu 916 než limitovanou číslovanou edicí? Přesně 500 kusů modelu Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 opustí brány továrny v Borno Panigale. Ani chvíli nepochybujte o tom, že bude špičkově vybavená, ale víc než na okruh si ji budou majitelé pořizovat do svých sbírek.
Model 916 představoval u italské Ducati přelomový motocykl, stal se pomyslným milníkem v historii firmy. Byl skutečnou ikonou v závodním světě, ale také ikonou na poli designu. Však je také vystavena v Muzeu moderního umění MoMA v New Yorku, kde je doposud považovaná za symbol krásy v motocyklovém světě.
Nezaměnitelné rysy a sportovní charakter Ducati 916 se promítly i do limitovaná edice Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916, zejména v přední části motocyklu a při pohledu shora. Velmi podobné jsou také přední světla, otvory pro přívod vzduchu, ale také typická palivová nádrž ve tvaru diamantu nebo jednostranná kyvná vidlice. Barevné provedení je ve stejných barvách jako vítězný motocykl Carla Fogartyho z roku 1999, se kterým pro stáj Ducati získal titul mistra světa superbiků. Rudě zbarvený stroj je doplněn o italskou trikolóru, velkou číslovku „1“ na bílé ploše mezi světly a na krytu nádrže je logo vavřínu s číslovkou „916“ ve zlaté barvě.
Vyrobeno bude pouhých 500 kusů v jediné konfiguraci, každý bude mít svoje výrobní číslo, certifikát pravosti, plaketu s výrobním číslem na frézvaných horních brýlích a speciální ochrannou plachtu. Limitovaná edice je postavena na základech Ducati Panigale V4 SP2 doplněná o řadu detailů, které ji dělají unikátnější, jako je například závodní víčko palivové nádrže z broušeného hliníku, přední karbonový blatník, frézované páčky, sedlo s logem „30th“, aerodynamická křidélka nebo tepelný karbonový štít výfuku.
Poháněná je vidlicovým čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 1103 ccm s výkonem 215 koní a maximálním točivým momentem 123,6 Nm. Semiaktivní podvozek je vybaven tlumiči Öhlins. Pětipaprsková kola jsou vyrobena z uhlíkových vláken a oproti kovaným kolům Marchesini u modelů Panigale V4 S snižují hmotnost o 1,4 kilogramu, nebo 3,4 kilogramu oproti modelu Panigale V4. Bezpečné zastavení těchto kol a 173 kilogramů vážícího motocyklu má na starosti Brembo Stylema R s pumpou MCS 19.21, která umožňuje nastavení páčky brzdy napřímo z levého řídítka.
Suchá spojka STM EVO nabízí větší plynulost ve všech fázích jízdy se zavřeným plynem, jako je nájezd do zatáčky, a umožňuje lepší přizpůsobení úrovně mechanického brzdění motorem. Při jízdě na okruhu s otevřeným krytem spojky si můžete vychutnat klasický zvuk, který charakterizuje závodní motocykly Ducati.
Nastavitelné stupačky z hliníku s karbonovými chrániči paty umožňují individuální přizpůsobení jízdní pozice jakékoli postavě a umožňují použití standardního quickshifteru, které lze navíc nastavit buď jako tradiční převodovku nebo jako závodní. Pomocí systému sběru dat Ducati Data Analyser+ umožňuje sledovat výkon jezdce.
Motocykl je dodáván se sadou určenou pro závodní okruh, obsahuje hliníkové krytky do otvorů po odstranění zpětných zrcátek, sadu pro demontáž držáku registrační značky, otevřený kryt spojky a systém sběru dat Ducati Data Analyser+ s GPS modulem.
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.11.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém