Ducati Panigale 959 2016: s vyšším výkonem
- Publikovno: 25.11.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Poněkud nesportovně vypadá nový superbike 959 Panigale se svými dvěma nad sebou umístěnými koncovkami výfuku, které se spojují vedle zadního kola.
Důvod proč tomu tak je, je zcela jednoduchý, splnění normy Euro 4. Možná, že se určitě najdou jedinci, kterým se bude tenhle bike se dvěma koncovkami líbit, mně tedy ne. Navíc, když jsem spatřila model určený na ostatní mimoevropské trhy, který má téměř neviditelnou koncovku výfuku uchycenou dole pod kapotáží a který tím opravdu vypadá jako rychlá střela, tak mě to v mém názoru jenom utvrdilo. Nezměnila to ani informace, že jsou koncovky vyrobeny z lehké slitiny titanu.
Každopádně nová Panigale, jejíž fotografie z utajeného testování jsme vám představili již začátkem října, je jakýmsi updatem 899 Panigale a má dvouválcový motor s vyšším obsahem a to 955 ccm a vyšším výkonem, který činí 155 koní při 10 500 1/min.. K rychlejší jízdě vám přispěje nový design motocyklu, kapotáž spolu s větrným štítkem jsou více aerodynamicky tvarované, nízké těžiště, zkrácená byla zadní ocasní část a kratší jsou zrcátka. Plně stavitelné odpružení dodává Showa. Co však zůstalo beze změny je oboustranné uchycení kyvky. Suchá hmotnost motocyklu je 176 kilogramů.
Novinka je však pořád našlapaná skvělými elektronickými systémy, rozhodně tu najdete sportovní třístupňové ABS, kontrolou trakce DTC (Ducati Traction Control), elektronický plyn RbW (Ride-by-Wire), rychlořazením DQS (Ducati Quick Shift) a nechybí ani Ducati Riding Mode s režimy Wet, Sport a Race. Pořídit si ji můžete ve dvou barevných provedeních, tradiční Ducati červená s černými koly nebo bílá Arctic White Silk s kontrastními červenými koly. Cena je půl milionu korun.
Uvidíme tedy, jaký bude mít tahle 959ka úspěch vedle své slavné sestry 1299 Panigale. Náhradou 899 Panigale, jejíž test si můžete přečíst zde, se svým zdvihovým objemem ještě více přiblížila k 1299 a tak si myslím, že si spíše budou brát zákazníky mezi s sebou, než u konkurence, ale uvidíme, třeba se budu mýlit.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.11.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - WSBK - Cremona: Zatím je nejrychlejším lídr šampionátu Bulega
- včera - Pole Position získal v Cremoně Caricasulo, 25. Vostatek
- včera - Mezi ženami Herrera, 16. Ouředníčková
- včera - Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- 1.5. - Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
Další z rubriky
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem