Reklama

Ducati 1199 Panigale je na světě

Dlouho tajená Ducati 1199 Panigale spatřila světlo světa na výstavě EICMA 2011. A vypadá opravdu skvěle!

Psal se rok 1988 a Ducati se svým modelem 851 načala svou novodobou a úspěšnou superbikovou historii. Potom přišla řada 888, po ní legendární a elegantní 916 a nakonec technicky vyspělá 1198. Blíží se rok 2012 a Ducati postupuje dál k superbikovým výšinám. Představení Ducati 1199 Panigale bylo asi nejočekávanějším okamžikem na výstavě EICMA 2011 v Miláně a nesměla samozřejmě chybět tisková konference. Zde byly odhaleny základní technické informace a dokumenty o vývoji Ducati Panigale.

U Ducati není ani žádným překvapením, že nové konstrukční prvky a hlavní inovace vycházejí z dlouhodobějších poznatků ze sportovní sekce tamního vývoje a maximum těchto technických ale i designových lahůdek se snaží konstruktéři Ducati přenést do civilních modelů.

Když pomineme už dříve představený motor Superquadro s maximálním výkonem 195 koní, tak nejvíce sledovaným údajem bylo snížení hmotnosti a v případě Panigale se podařilo ušetřit 10 kilo oproti předchozímu modelu 1198. Provozní hmotnost je papírově dána na zajímavých 177 kilogramů, tzv. suchá hmotnost činí 164 kg. V tomto případě se jedná o nejvýkonnější a zároveň nejlehčí superbike v sériové produkci. Ovšem velmi zajímavý technický údaj je také rozložení hmotnosti na přední a zadní kolo, 52% přední a 48% zadní, což se sice nezdá takový rozdíl oproti původních 50:50, ale k dosažení tohoto výsledku musela být zcela změněna základní koncepce rámu z lehkých slitin typu Monocoque. To samé platí o odpružení a tlumení. Zcela nová přední vidlice Marzocchi je celohliníkové konstrukce a zadní jednoramenná kyvná vidlice kromě nové stavby ramena disponuje nastavením dvojí křivky progrese. Brzdový systém Brembo dostal nejnovější a nejpokročilejší verzi ABS zn.Bosch a aby nic nebylo ponecháno náhodě tak zcela nové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa byly speciálně ušity podle technických požadavků Ducati Panigale.

Ladný sexy design je naladěn do sportovně agresivní linky, ale nepostráda krásnou kompaktní linii táhnoucí se od přední kapoty až po zadní LED světlo integrované do podsedlové části. V kokpitu potom nelze přehlédnout nový design TFT displeje a jeho zajímavé funkce. Ducati Panigale je přímo nabita eleltronickým ovládáním různých prvků komtrolující případně měnící jizdní vlastnosti motocyklu. Kromě klasických provozních hodnot lze na displeje vyčíst a naladit tři různé režimy jízdy, nastavení palivových map, kontrola trakce, kalibrace ABS a funkce tzv. motorové brzdy. Právě motorová brzda patří mezi další technické novinky použité u Ducati Panigale.

A aby toho nebylo málo, tak ve verzi S se můžeme těšit na elektronicky plně nastavitelné odpružení Ohlins, kovaná kola, LED systém předního osvětlení a některé části motocyklu z uhlíkových vláken. Barevné provedení bylo zatím potvrzeno v klasické rudé a Tricolore verzi, oslavující 150 výročí sjednocení Itálie. ducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducatiducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama