Aprilia 660 Tuono Factory 2022: rychle a zběsile
- Publikovno: 30.11.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Mezi sportovními motocykly značky Aprilia se řadí verze Factory k těm nejvrcholnějším, určené pro maximálně zkušené piloty. Jen ti totiž dokáží využít špičkovou výbavu v nejvyšší možné míře. Verze Factory se nyní dočkalo i Tuono 660 a rázem se z něj stal ještě žhavější motocykl na silnici.
Model Aprilia Tuono 660 se díky atraktivnímu poměru hmotnost versus výkon řadí mezi lehké a silné stroje, jehož srdcem je nová generace řadového dvouválcového motoru. Díky použití lehké lithiové baterie má verze Factory nižší pohotovostní hmotnost, tedy 181 kilogramů vůči 100 koním výkonu. Dynamický a sportovní charakter motocyklu ještě umocňují dvouvrstvé kapotáže, jejichž inovativní design zároveň zlepšuje aerodynamiku. Tlak vzduchu, vznikající mezi dvěma stěnami, přispívá k optimální stabilitě ve vysokých rychlostech a zároveň zvyšuje komfort jezdce tím, že od něj odklání přímý nápor vzduchu a také odvádí pryč teplo od motoru.
Tuono 660 Factory zdobí grafika Factory Dark a kryt sedla spolujezdce, lakovaný v černé a červené barvě je dodávaný jako součást standardní výbavy spolu se sedlem a stupačkami spolujezdce. Tyto stupačky, stejně jako jezdcovy, jsou stejné jako na Aprilii RS 660. Přední LED světlomet s rámečkem denního svícení má funkci náklonového svícení a osvětlí vám celou zatáčku i když pojedete „kolenem“ po zemi.
Srdcem motocyklu je řadový dvouválec o zdvihovém objemu 660 ccm s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec, je výsledkem zkušeností získaných při vývoji výkonného motoru, který pohání Aprilii RSV4 a z něhož vychází. Motor slouží jako nosný prvek a na jeho zadní část je přimontovaná hliníková kyvná vidlice. Spalování je asymetrické a má offset 270°, z čehož plyne nepravidelné zapalování, které se promítá do charakteru a zvuku podobnému vidlicovému dvouválci.
Maximální výkon se zvýšil z 95 koní modelu Tuono 660 na 100 koní u verze Tuono 660 Factory. Motor nabízí ještě více zátahu při akceleraci také díky kratšímu sekundárnímu převodu s 16zubovým předním kolečkem namísto 17zubového u Tuona 660. Maximální točivý moment zůstává beze změny na hodnotě 67 Nm při 8500 otáčkách, přičemž 80 % je k dispozici od 4000 otáček a 90 % v 6250 otáčkách.
Tuono 660 Factory nabízí kompletní balíček elektronických asistenčních systémů APRC, elektronický plyn Ride-by-Wire a šestiosou inerciální platformu ve standardní výbavě. Inerciální platforma s pomocí akcelerometrů a gyroskopů dokáže rozpoznat momentální stav motocyklu vůči silnici, zaznamenávat a zpracovávat jízdní informace a posílat data do řídící jednotky, která optimalizuje parametry kontrolních prvků. Balíček APRC u modelu Tuono 660 Factory zahrnuje kontrolu trakce, systém kontroly zdvihání předního kola, tempomat, obousměrný quickshifter, systém kontroly brzdného účinku motoru při zavření plynu s několika mapami, které ovlivňují charakter a průběh výkonu motoru. Tuono 660 Factory je rovněž vybaveno vícemapovým náklonovým ABS a pěti jízdními režimy, tři na silnici a dva na okruh.
Už základní model Tuona má kvalitní podvozek, který verze Factory bude mít ještě lepší a mnohem více sportovnější. Přední vidlice Kayaba s průměrem trubek 41 mm je plně nastavitelná (odskok útlumu, komprese a předpětí pružiny), zatímco zadní tlumič Sachs s oddělenou nádobkou má rovněž nastavitelnou kompresi, odskok útlumu i předpětí pružiny. O rychlé zastavení dvou předních 320 mm kotoučů se vám postarají radiální čtyřpístkové třmeny Brembo s radiální pumpou a oplétanými brzdovými hadicemi. Vzadu je jeden 220 kotouč brzděn dvoupístkovým třmenem Brembo. Hlavní brzdový válec má oddělenou nádobku.
Zdroj: Piaggio Group
- Přidat komentář +
- Publikováno: 30.11.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Kteří testovací piloti testují Bimota KB998?
- 24.1. - Harley-Davidson: dvanáct novinek pro rok 2025
- 24.1. - Konec Kove v MS-SSP 300
- 23.1. - Za deště v Jerezu kraloval Jonathan Rea
- 23.1. - Perné měsíce před MotoGP. Úpravy v Brně si žádají i příznivé počasí, říká ředitel okruhu
- 23.1. - Most: Přípravy na novou sezónu v plném proudu
Další z rubriky
- 24.1. - Harley-Davidson: dvanáct novinek pro rok 2025
- 22.1. - Ducati Diavel V4 2025: Black Roadster Livery
- 20.1. - Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada
- 15.1. - KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných
- 13.1. - Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice
- 10.1. - CFMOTO 800MT-X: pro největší dobrodruhy