Aprilia RSV4 a RSV4 Factory 2021: silnější a rychlejší
- Publikovno: 19.1.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Konečně se po třinácti letech dočkal supersportovní motocykl Aprilia RSV4 nového designu, změnila se také ergonometrie, poupravil se podvozek, aby vám to lítalo ještě rychleji a s větší jistotou. Ale co vás asi bude zajímat nejvíce, je upravený motor. Navýšil se objem na 1099 ccm a vy se tak můžete těšit na výkon 217 koní.
Docela jsem se, vzhledem k novému designu, těšila na detailnější fotogalerii, ale překvapilo mě, že prozatím Aprilia zveřejnila pouze jednu fotografii, a tak nám nezbývá nic jiného, než věřit tomu, co píší v tiskové zprávě a těšit se na další obrázky, které se snad brzy objeví. Model RSV4 má kompletně přepracovanou kapotáž, která byla testována v aerodynamickém tunelu, aby zajistila co nejmenší odpor a větší přítlak na přední kolo. K tomu by vám měli napomoci i aerodynamická křidélka, které měla u předchozí generace pouze verze Factory. Nová křidélka jsou rovněž kompletně předělaná a jsou zabudovaná dovnitř kapotáže, stejně, jako je tomu u nové Aprilie RS 660.
V přední kapotáži je trojice LED světel s denním svícením a s funkcí přisvěcování do zatáček. Nové kapotáži se musela také přizpůsobit celková ergonometrie motocyklu, prioritou pro ně bylo zajištění většího komfortu jezdci, ale také, aby si mohl také co nejvíce „zalehnout“ a splynout tak s jeho motocyklem, během ostrých jízd na okruhu. V tuto chvíli rozhodně ocení i nový barevný TFT displej, který je větší než měla předchozí verze. Nová ergonometrie s sebou přináší i nové sedlo a přepracovaný vzhled a tvar krytu palivové nádrže. A zcela nový je také výfuk.
Kvůli emisní normě Euro 5 musel být přepracovaný čtyřválcový motor. Z původního zdvihového objemu 1077 ccm se zvýšil na 1099 kubíků a ty nám na zadní kolo budou posílat stádo 217 koní. Hodnotu maximálního kroutícího momentu zatím Aprilia nezveřejnila a vlastně jsou dost skoupí i na další inovace, které bezpochyby tomuto modelu poskytla.
Jedno je však jisté, všechny elektronické systémy bude řídit šestiosá řídící jednotka Marelli 11MP a to nejen všechny asistenty APRC, ale také motorovou brzdu s několika stupni nastavení a šest jízdních režimů, kde trojice z nich bude patřit jízdě po silnici a z nich budete mít dva nadefinované a jeden nastavitelný a druhá trojice bude patřit jízdě na okruhu. Tady budete mít jeden režim nadefinovaný a dva si nastavíte podle vašich požadavků a potřeb.
Úpravy se dotkly také podvozku a to docela radikální. RSV4 dostalo zcela novou kyvnou vidlici a to velmi podobnou té, jakou má tovární speciál RS-GP. Je vyrobena z lehčího, ale pevnějšího materiálu. Základní model RSV4 bude dostupný v černé barvě Dark Losail, vybavenější verze RSV4 Factory, rovněž v černé Aprilia Black a také v barevném provedení Lava Red. Factory bude mít ve standardní výbavě také kované hliníkové ráfky, semi-aktivní podvozek Öhlins Smart EC 2.0 a brzdy Brembo Stylema.
Zdroj: Piaggio Group
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.1.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Juan Martinez: Pro Valentina Rossiho se vyrobilo sedm různých Ducati za dva roky
- dnes - Lorenzo Dalla Porta pojede s Ducati CIV
- včera - Aktuálně z MS-SSP 300
- včera - Lorenzo Baldassarri pojede 2025 MotoE
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl