Reklama

Yamaha se brání: "Guandalini má stejný systém"

Co předvedl tým Guandalini Yamaha při závodním víkendu v Thajsku, byla blamáž až ostuda. Vina byla týmem posunuta na Yamahu, ředitel závodního oddělení Andrea Dosoli ale některé věci uvedl na správnou míru.

V prvním volném tréninku na okruhu Chang Circuit vypověděl Ondřeji Ježkovi už ve druhém kole službu motor jeho R1, ve druhém tréninku se nepodařilo motocykl týmu Guandalini vůbec nastartovat - důvodem byl zlomený kabel.

Své první započítané kolo tak zajel 29-letý Čech teprve ve třetím volném tréninku, do Superpole se kvalifikoval jako poslední se ztrátou 1,8 sec. na předposledního. Ježek musel být spokojen s minimem, tedy že aspoň mohl jet.

V první jízdě se po 3 kolech uvolnila guma na plynové rukojeti, o kolo později musel ubohý český jezdec vzdát.

Ve druhé jízdě začaly problémy ještě před startem, kdy elektronika se chovala bláznivě už v zajížděcím kole, takže český jezdec musel odstartovat z boxové uličky. V prvním závodním kole se elektronická mapa sama přepínala, nefungovala kontrola trakce a také motorová brzda nebyla úplně v pořádku.

Ježek proto zajel do boxu svého týmu, nechal problémy opravit, vrátil se nazpět na závodní trať, ovšem byla mu vyvěšena černá vlajka. Důvodem byla skutečnost, že udělal chybu a problém si nechal opravit v týmovém boxu, místo v boxové uličce.

Celkový výsledek z Thajska: Poslední místo na startovním roštu, ani jeden závod nedokončil.

Vzápětí byly na veřejnosti prezentovány tvrdé výroky, které dávaly vinu Yamaze. Bylo konstatováno, že nefungovala elektronika, neboť systém je nekompletní.

Ovšem technické předpisy hovoří o tom, že každý zákaznický tým musí obdržet stejný hardware a software jako tým #1 u každé zúčastněné továrny a k tomu ještě za předem definovanou maximální cenu.

„Mohu potvrdit, že mají k dispozici stejný hardware, software, a identickou základní mapu. Konfigurace motoru je poněkud odlišná, dokonce i výfukový systém. Proto je nutné obnovit kalibraci. Jakmile to udělají, mohou využít veškerý potenciál systému.“, brání se nařčení, že na vině je Yamaha, ředitel závodního oddělení Yamahy z WorldSBK Andrea Dosoli.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama