Reklama

WorldSBK & WorldSSP - Phillip Island: Zítra závody flag-to-flag

Bouřlivé diskuze na Phillip Islandu: Jelikož zadní pneumatiky od Pirelli nevydrží celou závodní vzdálenost, tak druhá jízda MS-Superbike, stejně jako závod MS-Supersport, se pojedou jako závod flag-to-flag.

Okruh High-Speed na Phillip Island postavil dodavatele jednotných pneumatik Pirelli opět před neřešitelnou úlohu: Riziko pro závodníky je příliš velké, neboť zadní pneumatiky hrozí explozí. Tak jak se to stalo v dnešním sobotním závodě, kdy byl postižen Yonny Hernandez. Kolumbijec z týmu Pedercini Kawasaki havaroval, neboť mu explodovala zadní pneumatika.

Velké problémy se zadní pneumatikou měl dnes třeba Jonathan Rea, který z bezpečnostních důvodů raději zvolnil tempo a obětoval třetí místo a pódiové stupně.

Takže se nelze ani divit následujícímu rozhodnutí: Ve druhém závodě, tedy nedělním, bude povinná zastávka v depu. Každý pilot musí mezi 10. a 12. kolem zastavit u své týmové garáže a nechat si namontovat čerstvou zadní pneumatiku.

Bude to tedy závod flag-to-flag! Minimální doba na výměnu zadního kola je předepsána a musí být 63 sekund a více. Závodní vzdálenost zůstává na 22 kolech.

Mimochodem: Stejně povinná zastávka v depu se udála i při GP Austrálie 2013 v MotoGP. Tehdy byla nařízena výměna mezi 9. a 10. kolem. Márquez to propásl a byl diskvalifikován!

Nezapomínejme: V MotoGP má každý jezdec k dispozici dva motocykly, zde ale pouze jeden, takže se musí měnit zadní kolo.

Jelikož stejné problémy s výdrží pneumatik se vyskytly i v WorldSSP (Kenan Sofuoglu měl hodně nebezpečný pád v FP3), tak byl závod této kubatury zkrácen na 16 kol a mezi 7. a 9. kolem si každý jezdec musí vyměnit zadní pneumatiku! Zde je rovněž předepsána minimální časová zastávka v boxu a ta je 78 sekund.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama