WorldSBK & WorldSSP - Phillip Island: Zítra závody flag-to-flag
- Publikovno: 24.2.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Bouřlivé diskuze na Phillip Islandu: Jelikož zadní pneumatiky od Pirelli nevydrží celou závodní vzdálenost, tak druhá jízda MS-Superbike, stejně jako závod MS-Supersport, se pojedou jako závod flag-to-flag.
Okruh High-Speed na Phillip Island postavil dodavatele jednotných pneumatik Pirelli opět před neřešitelnou úlohu: Riziko pro závodníky je příliš velké, neboť zadní pneumatiky hrozí explozí. Tak jak se to stalo v dnešním sobotním závodě, kdy byl postižen Yonny Hernandez. Kolumbijec z týmu Pedercini Kawasaki havaroval, neboť mu explodovala zadní pneumatika.
Velké problémy se zadní pneumatikou měl dnes třeba Jonathan Rea, který z bezpečnostních důvodů raději zvolnil tempo a obětoval třetí místo a pódiové stupně.
Takže se nelze ani divit následujícímu rozhodnutí: Ve druhém závodě, tedy nedělním, bude povinná zastávka v depu. Každý pilot musí mezi 10. a 12. kolem zastavit u své týmové garáže a nechat si namontovat čerstvou zadní pneumatiku.
Bude to tedy závod flag-to-flag! Minimální doba na výměnu zadního kola je předepsána a musí být 63 sekund a více. Závodní vzdálenost zůstává na 22 kolech.
Mimochodem: Stejně povinná zastávka v depu se udála i při GP Austrálie 2013 v MotoGP. Tehdy byla nařízena výměna mezi 9. a 10. kolem. Márquez to propásl a byl diskvalifikován!
Nezapomínejme: V MotoGP má každý jezdec k dispozici dva motocykly, zde ale pouze jeden, takže se musí měnit zadní kolo.
Jelikož stejné problémy s výdrží pneumatik se vyskytly i v WorldSSP (Kenan Sofuoglu měl hodně nebezpečný pád v FP3), tak byl závod této kubatury zkrácen na 16 kol a mezi 7. a 9. kolem si každý jezdec musí vyměnit zadní pneumatiku! Zde je rovněž předepsána minimální časová zastávka v boxu a ta je 78 sekund.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 24.2.2018
- Zařazeno v:
- Autor: