Reklama

WorldSBK 2019: Pouze 10 je jistých...!

Přes dlouhou letní přestávku se toho v obsazení týmů na sezónu 2019 moc neudálo, ba právě naopak. Stále ještě jsou bez angažmá také hvězdy jako: Tom Sykes (34 vítězsných závodů), Marco Melandri (22), Eugene Laverty (13).

K nim je třeba připočítat hodně silné jezdce, jakými bezesporu jsou Javier Fores, Lorenzo Savadori, Loris Baz, Jordi Torres, lídr Superstock 1000 Markus Reiterberger nebo stále ještě pilot MotoGP Scott Redding.

Největším lákadlem je volné místo v týmu Red Bull Honda vedle Leona Camiera.

Dále pochopitelně dva motocykly v týmu Shauna Muira, zda to budou Ducati nebo Aprilie by se mělo rozhodnout v následujících dnech.

Motocykl v týmu BMW Althea bude pro hodně jezdců zajímavý pouze v tom případě, když bavorská továrna přehodnotí svůj přístup k závodění ze zákaznického programu na jiný, tedy podstatně kvalitnější podporu závodění, než tomu bylo letos.

Na toto rozhodnutí čeká i tým alpha Racing Van Zon, dosud jezdící šampionát Superstock 1000 a její dosavadní pilot Markus Reiterberger.

Zda uvidíme motocykl MV Agusta i v sezóně 2019 zůstává nezodpovězenou otázkou. Továrna z Varese se chce plně koncentrovat na kubaturu MS-Moto2, když se chce vrátit do Grand Prix po 42 letech Zda zbudou peníze i na MS-Superbike tak není vůbec jasné.

Stuart Hicken, tedy týmový principál Buildbase Suzuki z BSB by rád s Bradleym Rayem vstoupil do tohoto šampionátu, oficiálně to ale nepotvrdil. Naopak Denis Hertrampf s esvým týmem z IDM - ačkoliv sponzor Eighty One Energy ústně vše potvrdil - musel svůj sen závodit o světové body odložit.

Tým GRT Yamaha bude mít k dispozici třetí tovární motocykl R1. Zde přicházejí v úvahu jako piloti jeden ze současného tria šampionátu WorldSSP: lídr šampionátu Sandro Cortese, úřadující mistr světa Lucas Mahias a Youngster Federico Caricasulo.

A 25-letý US-Boy PJ Jacobsen - zatím týmu Triple-M Honda má dle vlastního vyjádření „plné zuby“ SBK a chce získat startovní místo v MS-Moto2, což by se mu jako Američanovi mohlo jistě podařit. Ovšem tato stáj bude mít k dispozici stejný materiál jako oficiální tým Red Bull Honda, přičemž o jezdci rozhodne a bude ho platit Honda Motor Europa.

Na dva jezdce by chtěl svou nabídku pro sezónu 2019 rozšířit tým Gianniho Ramella, tedy GoEleven Kawasaki, zřejmě na úkor kubatury WorldSSP. Ramellův tým byl v minulém desetiletí v tomto šampionátu velmi úspěšný: Pod jménem Sterilgarda Ducati za něho závodili Max Biaggi a Ruben Xaus a dosáhli vynikajících výsledků.

Zákaznické týmy jako Barni Ducati, GoEleven Kawasaki, Guandalini Yamaha a Orelac Kawasaki čekají takticky na to, co bude za piloty volné na jezdeckém trhu.

Mimochodem: Týmový šéf Andrea Grillini byl uznán nevinným a chce se vrátit se svým týmem do závodění! To samozřejmě DWO vítá, Suzuki by tak byla osmou značkou na startovním roštu.

Jezdci a týmy WorldSBK 2019 (stav 29. srpna)

Aruba Ducati: Chaz Davies (GB), Alvaro Bautista (SPA)
Pata Yamaha: Michael van der Mark (NED), Alex Lowes (GB)
KRT Kawasaki: Jonathan Rea (GB), Leon Haslam (GB)
Red Bull Honda: Leon Camier (GB)
Pedercini Kawasaki: Yonny Hernandez (COL), Gabriele Ruiu (I)
Kawasaki Puccetti: Toprak Razgatlioglu (TR)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama