Reklama

V případě Petrucciho & Reddinga přihořívá

Výsledky týmu Pramac-Ducati zůstaly letos za očekáváním, to je jisté. A nyní začala diskuze o tom, kdo vlastně dostane Ducati 2017? Petrucci nebo Redding?

V týmu Pramac-Ducati nepanuje momentálně ta nejlepší atmosféra a to má mnoho různých důvodů.

Vloni celkově devátý Danilo Petrucci ukončil letošní MS až na 14. místě, týmový kolega Scott Redding na 15. místě.

Musíme ale vzít v úvahu, že Petrucci první čtyři závody letošní sezóny kvůli zranění ruky propásl (utrpěl je při únorovém testu v Austrálii).

Petrucci má na svém kontě celkem 75 bodů, Redding pak 74, ovšem své nejlepší výsledky zajel na mokru: 3. místo v Assenu, čtvrté na Sachsenringu.

A pak přišly Ducati a Pramac na neuvěřitelnou myšlenku, Redding a Petrucci pojedou mezi sebou od GP v Brně interní závod o Ducati 2017. Kdo bude lepší, a na konci sezóny bude mít v posledních 8 závodech sezóny více bodů, tak obdrží stejně jako Lorenzo a Dovizioso z továrního týmu model Desmosedici 2017.

Viděno zpětně, týmový manažer Francesco Guidotti brzy zjistil, že tento koncept byl slepou ránou.

Počínaje Brnem se Redding a Petrucci zaměřili pouze na souboje mezi sebou, místo toho, aby se snažili projet pod šachovnicovým praporkem co nejlépe vůči ostatním soupeřům.

Vše vyvrcholilo v Aragónu: V tréninku měl Petrucci hodně tvrdý crash a udeřil se do hlavy. Místo, aby se nechal uznat neschopným, tak tvrdil «Petrux», že je absolutně v pohodě, přitom byl po tomto crashi v bezvědomí.

Pak ovšem přišel závod a největší faux pas: Nepříliš dobře se prostorově orientující Petrucci sestřelil týmového kolegu Reddinga – a postaral se tak o nulový bodový příděl týmu Pramac.

Mezitím uběhlo celkem osm závodů. Zatímco Petrucci získal od závodu na Masarykově okruhu 46 bodů, Redding pak 21. Tým ale odškodnil Brita za nezaviněný výpadek v Aragónu interními 7 body - tedy za virtuální deváté místo.

To ale nic nezměnilo na celkovém interním výsledku: Se ziskem 42 vůči 26 bodům musí dostat tovární motocykl modelu 2017 Petrucci!

Týmové vedení ale zřejmě vůbec neví kudy kam a spíše tápe!

Dnes Pramac odvolal z následujícího dvoudenního testování Itala Petrucciho z rodinných důvodů a nahradil ho testovacím pilotem Ducati Michelem Pirrem.

Hůře než tímto způsobem se nedá ´pohrdnout´ pilotem, který má platnou smlouvu na nastávající sezónu.

Petrucci se v uplynulých dnech hodně hlasitě kriticky vyjádřil o situaci u Pramacu a pochopitelně tak upadl v nemilost. Takže ani dosud nebylo oficiálně oznámeno, kdo vlastně obdrží Ducati 2017.

Mimochodem: Jak se nám podařilo zjistit, tak oba piloti mají ve smlouvě na rok 2017 jasně zakotveno, že musí být během celého smluvního období zásobeni shodným materiálem.

Tato část smlouvy ale nebude samozřejmě platit v okamžiku, kdy jeden pilot dostane motocykl 2017, druhý pak pouze 2016.

Gigi Dall'Igna, General Manager u Ducati Corse, není samozřejmě se situací u Pramacu vůbec spokojen. Je si vědom hodně mizerných výsledků satelitního týmu Ducati Pramac a také dobře ví, že ve druhé polovině sezóny byl třeba tým Avintia Ducati lepší: Jako příklad jsou dva dojezdy Avintia Racing a to obou jezdců v Top-5 - Brno a Sepang, tedy jak na suchu, tak na mokru. Za dva víkendy si dvojice Barbera - Baz připsala na své konto vždy 24 bodů, nejvyšší bodový úlovek páru Petrucci - Redding je potom 16, resp. 15 bodů.

Na téma vítězství Jacka Millera a Cala Crutchlowa ze zákaznických týmů HRC má ovšem Gigi Dall'Igna následující názor: „Nemyslím si, že Cal Crutchlow z týmu LCR měl ve druhé polovině sezóny ten stejný materiál jako na začátku sezóny. U našich zákaznických týmů se ale nezměnilo nic. Je to pro nás poučení a musíme v budoucnu i u těchto týmů zajistit updaty. Proto jsme se také rozhodli, jednoho z jezdců u Pramacu zásobit 2017 aktuálním materiálem.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama