Reklama

Cesta závodního materiálu do Kataru a dále

Po sezonním začátku sezóny v Kataru jsou na programu ještě další dva zámořské závody v Argentině a v Texasu. Tým jednoho jezdce posílá letecky přibližně tunu materiálu do Kataru. A aby se ušetřilo, tak se počítá každý kilogram.

Lehké ponky z hliníku, stěny v garáži z karbonu a hodně omezené množství náhradního materiálu - prostě každé ušetřené kilo je dobré. Po posledním testu v Jerezu je vše pečlivě sbaleno a počínaje biky přes náhradní materiál, nářadí až po kožené závodní kombinézy, se vše musí vejít do «flight cases».

Týmový šéf stáje Südmetall Schedl GP Racing Peter Öttl ví dobře, že díky 10. místu v sezóně 2017 má tým jeho syna nárok na celkovou nadváhu 1 tuny (1 kg stojí ročně 55 Euro). Když to nevyužije, tak dostane tým zbytek peněz o sezóně navrácen. Teď do Kataru vše vážilo 950 kg, takže se ještě ušetřilo.

Ovšem 2016 skončil jezdec tohoto týmu Philipp Öttl až 12., takže nárok byl na pouhých 800 kg a tak se za 150 kg nadváhy naopak doplácelo!

„Pro zámořské závody se používají extra přepravní boxy, takže máme pro Evropu dva permanentní a pro zámoří zase dva jiné, lehčí. Ty nepoužívané dopraví DHL nazpět k nám na základnu týmu. Během sezóny je materiál včetně motocyklu umístěn v týmovém trucku a teprve po skončení sezóny transportován na týmovou základnu, jinak je přepravován od dějiště jednoho závodního víkendu k dalšímu,“ vysvětluje Peter Öttl.

Zatímco jedna nálepka na přepravním boxu je stabilní - jméno týmu, tak ta druhá se mění vždy směrem k dalšímu závodu: Na ní je totiž uvedeno číslo boxu nebo stanu, ve kterém tým během závodního víkendu Grand Prix sídlí a to se samozřejmě mění.

Zatímco v Evropě nehraje nadváha skoro žádnou roli, tak v zámoří se místo reklamních panelů používají pouze potištěné látky s týmovými sponzory!

Sbalení kompletního materiálu do dvou přepravních boxů zabere tomuto týmu přibližně 3 hodiny, pro zámořské závody pak hodinu a půl.

Jürgen Lingg, z týmu Intact, na toto téma vypočítává: „Náš materiál pro dva piloty (Schrötter a Vierge) váží 2.550 kg, a je sbalen do 6 přepravních boxů. Máme dle umístění v minulé sezóně 2 tuny nadváhy volné, takže platíme přibližně 550 kg navíc a to 50 Euro za 1 kg.“.

„Musí se ještě vyřídit Carnet ATA, to je schválený celní dokument platící pro 77 zemí světa. V něm musí být uvedeny všechny přepravované díly a ty musí být schváleny celním úřadem. A samozřejmě se musí vše nechat pojistit. My máme materiál pojištěn na 350.000 Euro“, dodává dále Lingg.

Mimochodem: Při zámořských závodech se letecky přepravuje pro všechny tři kubatury Grand Prix přibližně 900 přepravních beden, Dorna má pro ně k dispozici čtyři letadla Boeing 747 Jumbo Jets.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama