Reklama

Černá mračna nad Italy v MS-Superbike!

Od dob, kdy v MS-Superbike drželi žezlo bratři Flamminiové, tak se tento šampionát považoval za italskou doménu. Úspěšné motocyklové značky, silné týmy a skvělí italští jezdci, stejně jako bohatě fanoušky navštěvované italské závody, se postarali o italskou nadvládu.

Ducati je s velkým náskokem nejúspěšnější motocyklovou značkou v MS-Superbike, ovšem i Aprilia a Bimota mají za sebou silná období. A také s financemi bojující luxusní značka MV Agusta se díky Leonu Camierovi několikrát umístila v Top-5.

Vedle silných továren ovšem z Itálie pocházeli vždy i skvělí piloti. Pouze Velká Británie, USA a Austrálie mají na svém kontě více vítězství. Itálie slavila celkem 102 vítězství, neúspěšnějšími byli Marco Melandri (22), Max Biaggi (21), Frankie Chili (17) a Giancarlo Falappa (16).

V několika posledních sezónách se ale situace rapidně změnila: V MS-Superbike kralují Britové, a stále ještě aktivní piloti Jonathan Rea (64 vítězství na svém kontě), Tom Sykes (34), Chaz Davies (29), Leon Haslam (5) a Alex Lowes (1) vyhráli celkem 133 závodů tohoto šampionátu.

A na sezónu 2019 se nad Itálií stahují temní mračna: Ze současných tří jezdců ve startovním poli MS-Superbike nemá ani jeden z nich jisté startovní místo!

Marco Melandri musel své místo v továrním týmu Ducati přepustit Španělovi Alvaru Bautistovi. Zklamání 36-letého Itala je tak hluboké, že dokonce mluví o tom, «začít nový život». Marco si dokonce dokáže představit následující situaci, dva až tři roky závodit v USA, pokud tam dostane k dispozici tovární motocykl Suzuki nebo Yamaha.

V paddocku SBK má pouze dvě záchranná lana: Red Bull Honda nebo GRT Yamaha.

V úspěšnost těchto uvedených možností ale nevěří ani sám Melandri a označuje je jako «málo pravděpodobné».

Jeho krajan Savadori by sice hrozně rád zůstal v dosavadním týmu Milwaukee, tam ale všechno směřuje k odchodu od Aprilie k Ducati. Pokud se tato změna potvrdí v praxi, tak nejen skončí Aprilia jako značka v MS-Superbike, ale i továrnou Aprilia protěžovaný 25-letý jezdec nebude pro majitele týmu Shauna Muira jeho první volbou.

Budoucnost talentovaného šampiona Superstock-1000 Michaela Rubena Rinaldiho je rovněž nejistá. Aruba a Ducati se dosud nerozhodli, tak to bude dále pokračovat s juniorským týmem. Eventuálně by mohl být 22-letý Ital transferován do týmu Barni. Ovšem pro druhého jezdce tam určitě peníze nebudou...

Ovšem i v případě, že Savadori a Rinaldi získají místa na startovním roštu 2019, tak rozhodně nejsou a nebudou na úrovni Marca Melandriho. O levelu dvojnásobného mistra světa MS-Superbike Maxe Biaggiho, který ukončil kariéru po sezóně 2012, ani nemluvě.

Proč se promotér Dorna nesnaží za každou cenu udržet Melandriho v šampionátu je hodně nepochopitelné. Jistě, Marco má hodně složitý charakter se všemi zákoutími a příkopy, ale právě to je jeho image. Září mezi nic neříkajícími a ve své podstatě anonymními obličeji ostatních jezdců a je v celém světě daleko nejznámějším aktuálním jezdcem závodů Superbike.

A nesmíme zapomenout jedno podstatné: Žádná jiná smlouva TV není pro DWO tak vysoko finančně dotovaná jako ta od Mediasetu v Itálii. A její prodloužení bez Melandriho staví pozici DWO do hodně špatné situace.

Potom co Monza vypadla z kalendáře MS-Superbike, převzala tuto roli mezitím Imola - a 2018 dokonce překonala Thajsko.

MS-Superbike potřebuje z komerčního hlediska silného Itala!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama