Reklama

Vespa GTV 2023: nejsportovnější skútr

Vespa překvapila svým revolučním designem oblíbeného skútr a ukázala nejsportovnější model všech dob. GTV má nízký světlomet umístěný na předním blatníku, odkrytá řídítka, nový digitální přístrojový panel a poháněn je jejich nejsilnějším motorem 300 hpe s výkonem 23 koní.

Model GTV je od svého zrodu v roce 2006 představitelem nejčistšího klasicismu v rámci rodiny Vespa díky nízkému světlometu „faro basso“, umístěnému na předním blatníku, a odkrytým trubkovým řídítkům, která odkazují na styl nejznámějších modelů minulosti. Do příští sezóny vyrazí GTV ve zcela revolučním designu, který si zachovává základní rysy, ale kombinuje je s moderní technologickou výbavou a zcela novými sportovními prvky.

1 Vespa GTV 2023 (5)1 Vespa GTV 2023 (2)1 Vespa GTV 2023 (1)

Novinka se bude vyrábět ve speciálním barevném provedení Beige Avvolgente Opaco s kontrastní oranžovou grafikou vedenou šikmo přes boční panely. Celkový vzhled zaujme matně černou povrchovou úpravou, která pokrývá rám dolního světlometu a rámeček zadního světlometu, ozdobnou lištu podél obvodu karoserie, madlo a stupačky spolujezdce, kryt koncovky výfuku, zpětná zrcátka a držák a rámeček přístrojového panelu.

Přední světla jsou nyní kompletně osazena LED, včetně charakteristického nízkého světlometu, zatímco nový přístrojový panel si zachovává kruhový tvar, ale je již plně digitální, což je řešení, které umožňuje plně využít funkce nabízené příplatkovým systémem konektivity Vespa MIA. Přístrojový panel je na řídítkách upevněn pomocí originální konzoly a obklopuje jej malý sportovní štítek. Je vylepšený o tři horizontální průduchy a lakovaný oranžovou barvou, která se zároveň objevuje v grafice a kontrastních detailech skútru. Nepřehlédnutelnou „kravatu“ uprostřed přední kapotáže zdobí sportovní detaily a oranžové lemování. Nový je také pětipaprskový design ráfků kol, lakovaných matnou černou barvou s oranžovou grafikou. 1 Vespa GTV 2023 (3)1 Vespa GTV 2023 (4)

Poháněna je jednoválcem 300 hpe (High Performance Engine) se čtyřmi ventily, kapalinovým chlazením a elektronickým vstřikováním paliva. S výkonem 17,5 kW (23,8 k) jde o nejsilnější motor, jaký Vespu kdy poháněl. Z elektronických asistentů má elektronickou kontrolu trakce ASR a ABS. Dvoubarevné sedlo s kontrastním oranžovým prošíváním je vyvedeno v závodním stylu. Jeho zadní část je připravena na montáž příplatkového pevného krytu barevně sladěného s kapotáží, který má připomínat typické kapoty závodních Vesp.

Skútr má bezklíčové ovládání, na vnitřní straně kapotáže je ovladač místo klasické skříňky zapalování se zámkem. Pro nastartování vozidla stačí jej jednoduše stisknout a otočit do polohy ON. Motor se spouští obvyklým způsobem pomocí tlačítka umístěného na pravém ovládacím bloku. USB zásuvka je součástí standardní výbavy a nachází se v přihrádce na vnitřní straně kapotáže, zatímco úložný prostor pod sedlem je vybaven podložkou a praktickým osvětlením.

Zdroj: Piaggio Group



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama