Reklama

Lit Motors C1: auto nebo motocykl?

Má to dvě kola a volant, takže těžko říct, jestli je to ještě motocykl nebo spíš dvoukolový vůz. Výrobce uvádí, že je to motocykl poháněný elektromotorem, možná bychom ho mohli zařadit do kategorie skútrů, ale co ten volant, sedadlo a ty dveře?

Jeho vývojář Daniel Kim věří, že právě toto dvoukolové vozidlo bude budoucností motocyklů a do prodeje by mělo jít už v roce 2014. Co mě však na tomto stroji zaujalo je jeho vlastní vyrovnávací zařízení, které je umístěno pod sedadlem a funguje na principu gyroskopu. Snaží se vozidlo udržet ve stabilní vzpřímené poloze, jak při zatáčení, tak i v případě, že do vás někdo narazí z boku.

Nabíjení elektromotoru na 120V připojení by mělo trvat šest hodin. Zrychlení z 0 na 100 km/h udělá C-1 za 6,8 sekundy, maximální rychlost je 192 km/h a na plné nabití by měla ujet až 320 kilometrů. Ačkoliv uvnitř není nijak prostorná, najde se tam místo k sezení nejen pro řidiče, ale i pro jeho spolujezdce. Pro jejich bezpečí je vozidlo navíc vybaveno pásy a airbagy. Vzhledem k tomu, že se očekává malosériová výroba, je cena stanovena na 24.000 dolarů. Později, pokud by narostla poptávka a spolu s ní by se zvýšila i produkce, měla by cena klesnout na 16.000 dolarů.

Vypadá to, že by to mohlo být celkem fajn vozítko do měst s vysokou hustotou provozu a částečně by to vyřešilo problémy při parkování s automobilem, protože hledat místo pro tohoto štíhlého dvoukolového jedince bude mnohem snazší. Navíc pokud bude deštivé počasí, nebude vás to nijak trápit, protože po celou dobu jízdy budete chráněni střechou a dveřmi. Osobně mám však zábrany při zařazování tohoto stroje mezi motocykly. Prostě vozidlo, které má dveře, střechu, sedadlo a volant pro mě není motorka.

C1 lit motors1C1 lit motors2C1 lit motors3C1 lit motors6C1 lit motors5C1 lit motors7



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama