Honda Forza 750: komfortní maxiskútr
- Publikovno: 16.10.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Do kategorie maxiskútrů právě přijela nová Honda Forza 750 a konkurence už se může začít třást strachy, protože tenhle sportovně cestovní stroj japonského výrobce se rozhodně nenechá zahanbit.
Než se však pustíme do představení této žhavé novinky, jednoznačně v tomto případě stojí zabrousit do minulosti. Nejenom to, že jméno Forza je u majitelů wskútrů velmi dobře známý pojem, který se tu objevuje už přes dvě desítky let, ale určitě stojí za zmínku, kdy vlastně vůbec Honda přišla s nápadem spojit skútr s cestovním motocyklem? Bylo to na podzim roku 2011 a tento stroj nesl výstižné jméno Honda Integra. Tenkrát způsobil docela velké pozdvižení, protože skútr s dvouválcovým motorem a s dvouspojkovou automatickou spojkou DCT nikdo rozhodně nečekal.
Dokonce i v redakci během testu Integry prošla rukama všech členů, každý z nás se na ní chtěl svézt. Byla také jedním z prvních modelů, kde se objevila automatická dvouspojková převodovka DCT a to tenkrát bylo něco. Honda později přestala Integru dále vyvíjet, ale tímto krokem na ni rozhodně nezanevřela. Jen ji „přesunula“ do modelové řady s názvem Forza, to však zase neznamená, že Forza 750 je jenom překabátěná Integra, ačkoliv z ní nese mnoho společných prvků.
On totiž z Integry vychází ještě jeden motocykl a to je první enduro skútr Honda X-ADV, jehož test si můžete přečíst zde. Oproti Integře má však jiný podvozek a přesně ten, teď můžete vidět na nové Forze, dominantní hliníková kyvná vidlice s přepákováním a přední 41mm USD vidle. Zdvihy vpředu i vzadu má 120 mm.
Nová Forza se svým designem hodně podobá svým slabším sourozencům Forza 125 a Forza 300. Má ostré sportovní tvary, ale u designu kapotáže si opravdu pohráli s tím, aby jí dodaly tvary, které co nejvíce ochrání jezdce proti nepříznivým vlivům počasí. Zajímavé jsou plošiny pro nohy, které jsou protažené dopředu a pro jezdce tak nabízejí vysokou míru komfortu. Zkrátka s nožkami nataženými vpředu, usazeni na pohodlném sedle, si užijete to správné cestování. Když už mluvíme o sedle, tak prostor pod ním má objem 22 litrů, USB zásuvku a v pohodě pojme jednu integrální helmu.
Ještě jeden malý úložný prostor se nachází pod řídítky a nad ním je zcela nový plně barevný TFT displej s úhlopříčkou 5", který právě na tomto modelu zažívá svou premiéru. Jeho displej se mění v závislosti na jízdním režimu, který máte zvolený. Na výběr máte ze čtyř možností (Sport, Standard, Rain a vámi stavitelný User). V závislosti na jízdním režimu se také mění elektronický plyn, reakce na plyn, stupeň úrovně nastavení brzdění motorem, ABS a také třístupňová kontrola trakce, kterou navíc můžete zcela vypnout. Šestistupňová dvouspojková automatická převodovka DCT má čtyři stupně nastavení, díky nimž si můžete užít sportovní jízdu ve vysokých otáčkách či příjemné cestování s kocháním se okolní krajinou.
Palubní počítač můžete propojit pomocí Bluetooth s vaším chytrým telefonem a komunikátorem, můžete jej pomocí Smartphone Voice Control ovládat vaším hlasem a kromě přijímání zpráv, hovorů, emailů a navigace, si také můžete užívat poslechu vaší oblíbené muziky. Ovládat jej samozřejmě můžete i pomocí tlačítek umístěných na levém řídítku.
Forza bude poháněna dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 745 ccm s výkonem 59 koní (43,1 kW) při 6750 1/min a maximálním točivým momentem 69 Nm při 4750 otáčkách. Motor je nadčtvercový s ojničními čepy přesazenými o 270°. Výměnou škrticí klapky a úpravou softwaru v řídicí jednotce vám upraví výkon na 35 kW a bude jej moci řídit s řidičským oprávněním skupiny A2. Spotřeba by se dle výrobce měla pohybovat kolem 3,6 l/100 km, což by vám s nádrží o objemu 13,2 litrů mohlo stačit i na více než 350 kilometrů.
O bezpečné zastavení 235 kilogramů vážícího maxiskútru se vám postará jeden pár 310 mm kotoučových brzd s radiálním čtyřpístkovým třmenem, který brzdí litá kola s pneumatikami o rozměrech 120/70 R17 vpředu a 160/60 R15 vzadu. Honda si pro své zákazníky připravila i velké množství příslušenství, od vyhřívaných gripů, přes krytu na nohy až po bočních kufrech o objemu 26l a 33l nebo horní kufry (50l nebo 38l).
Novinka se bude nabízet ve čtyřech barevných provedeních, červená, černá, matná stříbrná metalíza a modrá metalíza. Prodejní cena začíná na částce 289 900 Kč.
Zdroj: Honda
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.10.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Mistry světa Side se stali Harry Payne a Kevin Rousseau
- včera - Jason O'Halloran nahradí Niccolò Canepu
- včera - V Barceloně místo Iannoneho pojede Pirro
- 9.11. - Už příští sobotu se koná Macau Motorcycle GP 2024
- 9.11. - Předběžný startovní rošt Moto3 na sezónu 2025
- 8.11. - Testy MotoGP v Barceloně
Další z rubriky
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky
- 22.10. - Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade
- 16.10. - Triumph Speed Twin 900 2025: s novým podvozkem
- 14.10. - BMW C 400 X a C 400 GT 2025: náklonové ABS a kontrola trakce
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem