Yamaha Yard Built XJR 1300 Guerilla Four
- Publikovno: 5.9.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Možná se mnou nebudete souhlasit, ale tohle je za poslední dobu jedna z nejlepších staveb, kterou jsme letos v rámci projektu Yamaha Yard Built mohli vidět.
Pokud bychom zůstali u samotného XJR 1300, tak můžeme tuto přestavbu porovnat i s jinými, ať už je to Dissident nebo odstrojená Skullmonkee. No uznejte sami, tenhle „bobber“ Guerilla Four je drsný, nebezpečný a můžou na něm jezdit jenom tvrdí hoši. Kdybyste nevěděli, že je to Yamaha, možná že pár z vás by jej zařadilo mezi motocykly Harley-Davidson z řady Dark Custom, jako je třeba Street 750 nebo nový Iron 883. Tak temný a zádumčivý je tento stroj.
Jenomže tahle Guerilla Four je jiná, všechny detaily a většina doplňků jsou dělány ručně. Za jejím zrodem stojí Winston Yeh z tchaj-wanského designérského studia Rough Crafts. Pokud máte rádi černou barvu, tak musíte tento motocykl milovat. Kombinace černé a tmavě šedé je tradicí všech přestaveb pocházejících z tohoto studia a tak ani u Guerilly Four nemohli a ani nechtěli udělat výjímku.
Nádherně tvarovaná plechová nádrž byla vyrobena ve spolupráci s firmou OneHandMade Customs, jako pomyslná třešnička na dortu ji zdobí detailně propracované víčko. Lakování nádrže, včetně jemného proužku přenechal zkušeným designérům z firmy Air Runner Custom Paint, pocházející taktéž z Tchaj-wanu. Prošívané kožené sedlo je na jeho konci vyvýšené a slouží to jako opěrka zad jezdci. Svalnaté pneumatiky Cocker Beck dodávají tomuto XJRku typický vzhled bobbera.
Z Yamahy Vmax si Winston Yeh pro tuto stavbu vypůjčil přední vidle, které však zkrátil a uchytil je do speciálních, na zakázku vyrobených svorek. Zadní tlumiče Öhlins kompletně rozebral, natřel černou barvou a znovu složil zpět. Ve svém studiu navrhl a nechal si ručně vyrobit mřížku na světlomet, stupačky, rukojeti, řídítka a mnoho dalších komponent. Skvěle vypadá koncovka výfuku, která je spíše šperkem na tomto biku. Možná jste si všimli, že motocykl nemá přístrojovou desku a ani klasická tlačítka, to vše bylo odstraněno pryč, aby byly zajištěny čisté a uhlazené linie řídítek a přední části motocyklu. Povedená stavba!
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.9.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030
- včera - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování
- včera - Stav šampionátu Superbike před Mostem
- 13.5. - Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans
- 13.5. - Honda CB125F 2026: s novým displejem
- 13.5. - MS Superbike pokračuje v Mostě
Další z rubriky
- včera - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování
- 13.5. - Honda CB125F 2026: s novým displejem
- 9.5. - BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně
- 5.5. - Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování