Výlet s Bridgestone Battlax T30
- Publikovno: 25.8.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po několika kratších vyjížďkách s novými pneumatikami Bridgestone Battlax Sport Touring T30 se jsem je pořádně prověřil cestou k našim sousedům do Vysokých Tater.
Nové pneumatiky jsem nazul na postarší BMW R 1100 S což je stále i přes svůj věk kategorie sportovně-cestovní, tedy přesná charakteristika jakou mají Bridgestone Battlax T30. Kolega z redakce měl možnost je testovat na své Hondě CB 1300 a pěl na ně chválu. Proto jsem byl zvědav, jak se budou chovat s velkým dvouválcem a bavoráckým podvozkem.
První dojem po nazutí nových „bačkúrek“ byl samozřejmě skvělý. Je potřeba si přiznat, že ten se dostavuje pokaždé, když nasadíte ty krásné nové černé věcičky co vás drží na silnici. To je také jeden z důvodů, proč jsem si nechal tento článek na později až budu mít šanci model T30 více prověřit. Intenzivnější test proběhl během čtyřech dnů na všech typech silnic a také za různého počasí. Nejraději bych testoval za sucha, což byl původní plán, ale příroda byla proti. Do prvního deště jsem vjel když měli pneumatiky již nějakých 300 kilometrů, takže s opatrností. S přibývajícími kilometry rostla jistota a začal jsem občas prudkým brzděním nebo akcelerací hledat limity nových Bridgestonek. Buď jsem přidával a brzdil málo nebo jsou opravdu dobré. Za mokra proběhla také dálniční vložka opět s postupným zrychlováním a musím uznat, že fungují výborně. I přes poměrně hodně vody jsem ani jednou necítil žádnou nervozitu nebo ztrátu kontaktu s vozovkou.
Suchý test proběhl hlavně na silnicích nižších tříd, které byli zase bohatší na zatáčky. V těch pneumatiky poměrně přesně drží stopu, kterou jim určíte a hlavně dávají výbornou zpětnou vazbu co se pod vámi děje. Je jedno jestli jedete v malém nebo velkém náklonu, guma drží přesně stopu jakou jí naordinujete. Rádius u T30 připomíná spíše profil sportovní pneumatiky, takže dostat se až na kraj dá docela práci. Dalším neméně důležitým kritériem u sportovně cestovních pneumatik je jejich výdrž, nebo chcete-li kilometrový průběh. Zatím se zdá, že i tuto disciplínu plní Bridgestone Battlax T30 na výbornou, protože po ujetí více než dvou tisíc kilometrů není viditelné opotřebení a hlavně se zatím netvoří na středu žádná ploška.
Takže obutí od Bridgestone opravdu doporučuji. Navíc tento model je určen pro sportovní motocykly větších objemů a vah, ale troufám si tvrdit, že stejně skvěle bude fungovat i na strojích s nižší váhou a objemem okolo 600 kubíků.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.8.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru
- 30.6. - Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone
- 29.6. - Marc Marquez vyhrál Dutch TT
- 29.6. - První brazilské vítězství v Moto2; Salač out
- 29.6. - Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda
- 28.6. - Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem
Další z rubriky
- 13.6. - Test Honda PCX 125 DX 2025: kamarád do města
- 6.6. - Test Yamaha R9: poslední samuraj
- 16.5. - Test Honda CB1000 Hornet SP: nespoutané bláznovství
- 2.5. - Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- 4.4. - Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství
- 21.2. - Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu