Suzuki Crosscage: s vodíkovým pohonem

Alternativní řešení pohonu pro jednostopé motostroje zažívá v posledních letech doslova raketový vzestup. Suzuki se chce navíc zapsat do historie jako první výrobce sériového hybridního motocyklu, který využívá vodíkové palivové články.

Nositelem onoho prvenství se má stát nový model, jenž nese označení Crosscage. Ovšem nejedná se pouze o sebevědomý koncept. Suzuki na vývoji pracuje již několik let, takže nyní se nachází v konečném stádiu. Konkrétně novinku čekají už jen úpravy nutné pro snížení výsledné ceny a schválení pro provoz na pozemních komunikacích.

Největším přínosem pohonu na vodíkové palivo, jsou bezesporu nulové emise. Protože jediné co vodíkový motocykl produkuje je čistá voda. Výkon by měl podle vedení Suzuki dosahovat hodnot, které jsou srovnatelné s motorem s vnitřním spalováním o objemu 125 ccm. Energii motoru dodává úložiště akumulované energie v podobě lithium-iontových baterií.

Co se týká výsledné podoby, v současné době je design futuristicky minimalistický. Může za to především trubkový rám, který svým tvarem připomíná písmeno X. Z hlediska technických novinek stojí za zmínku například letmo uložená kola, plně digitální přístrojová deska nebo vyklápěcí sedlo, jenž ukrývá přípojky pro tankování paliva.

suzuki_crosscage_2011_02suzuki_crosscage_2011_01suzuki_crosscage_2011_04suzuki_crosscage_2011_07suzuki_crosscage_2011_09suzuki_crosscage_2011_08suzuki_crosscage_2011_06suzuki_crosscage_2011_05suzuki_crosscage_2011_10



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama