Reklama

KTM 1290 Super Adventure S: s výkonem 160 koní

KTM představila cestovní verzi motocyklu 1290 Super Adventure, ovšem dá se vlastně o motocyklu, který má výkon 160 koní říct, že je cestovní? Ruku na srdce, dokázali byste udržet tohle stádo v poklidu a vlastně i vás samotné, když jenom lehké brnknutí o plynovou rukojeť znamená doslova raketový nástup kroutícího momentu a okamžité vystřelení vpřed?

Jedno je jisté, tahle motorka bude patřit do rukou jen zkušeným jezdcům, kteří dokážou zvládnout její živelnou náturu. Ale vlastně tenhle model byl vždycky takový divoký, už první verze KTM 1190 Adventure v roce 2012 světu ukázal, kudy se oranžoví hodlají vydat. Představili výkonný cestovní stroj a vybavili je na svou dobu špičkovými technologiemi. O dva roky později představují silnější KTM 1290 Super Adventure s větší palivovou nádrží, který v roce 2017 nahrazuje nová generace 1290 Super Adventure S ve zcela novém „sršním“ designu a doplněná ještě o dvě další verze silniční a terénní. Vybavena byla také zcela novým barevným TFT displejem.

1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (8)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (5)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (1)

Do letošní sezóny vyjede další generace 1290 Super Adventure S a vy se zase můžete těšit na silný motocykl, prošpikovaný těmi nejlepšími a nejmodernějšími technologiemi. Pozměnilo se rovněž po designové stránce. Přední dvojitý sršní světlomet je dovybaven pásy LED denních světel. Nad světlem je nový větrný štítek, který je možno pomocí otočných koleček nastavit v rozmezí 55 mm. Kompletně přepracované jsou kapotáže, kde asi největší změnou jsou boční otvory pro odvádění horkého vzduchu z nových postranních chladičů. Motocykl je také vybaven novými kryty páček, které byly důkladně testované ve větrném tunelu. Samozřejmostí je bezklíčové ovládání motocyklu.

Technici se nechali inspirovat u modelů KTM 790 Adventure nebo novějšího KTM 890 Adventure a palivovou nádrž protáhli směrem dolů. Nádrž má stále objem 23 litrů, ale díky jejímu protažení dolů se snížilo těžiště a s motocyklem se vám bude mnohem lépe manipulovat jak na místě, tak i během pomalé jízdy.

1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (10)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (11)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (13)

Díky této změně se také snížilo sedlo o 11 mm dolů na výšku 849 mm, což jsou další kladné body pro tento motocykl. Pokud byste však chtěli sedlo umístit výše, můžete si jej dát do vyšší polohy ve výšce 869 mm. Kromě sedla si můžete nastavit také řídítka a stupačky, oboje mají dvě pozice nastavení. Stavitelné jsou samozřejmě i páčky a netradičně i sklon sedmipalcové přístrojové desky.

Zcela nový je také chrommolybdenový rám, hlava řízení je umístěná o 15 mm blíže k vám a motor je pootočený o dva stupně směrem vpřed. Hliníková kyvná vidlice se prodloužila a zkrátil se rozvor o 3 mm. Na rám je uchycený o 15 mm delší hliníkový podsedlový rám. Pro tuto novou generaci motocyklu byly na míru vyrobeny nové pneumatiky Mitas Terra Force-R.

Motocykl je poháněný kapalinou chlazeným vidlicovým dvouválcem o zdvihovém objemu 1301 ccm, který prošel nutnou úpravou, aby již plnil normu Euro . Motor je tak o 1,6 kilogramu lehčí. I po nutných úpravách se však budete těšit výkonu 160 koní při 9000 otáčkách a točivém momentu 138 Nm při 6500 otáčkách.

Super Adventure S je vybaven novou generací semiaktivního podvozku od firmy WP, vpředu je 48 mm vidlice USD WP Apex se zdvihem 200 mm, vzadu je monoshock WP Apex SAT, rovněž se zdvihem 200 mm, ten navíc nabízí až deset různých možností nastavení. Standardně jsou tlumiče dodávány s třemi režimy nastavení, Comfort, Sport a Street, můžete si připlatit za paket Suspension Pro, ve kterém dostanete další tři Offroad, Auto a Anti-Dive, tři úrovně automatického nastavení předpětí zadní pružiny anebo si můžete tlumiče nastavit přímo podle vašich potřeb. Co rozhodně oceníte je možnost nastavování i během jízdy, čímž můžete plynule reagovat na změnu jízdních podmínek.

1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (6)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (7)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (3)

Kromě nejnovější generace semiaktivního, plně stavitelného podvozku se můžete těšit i na špičkovou elektronickou výbavu, kde asi nejatraktivnější novinkou bude adaptivní tempomat ACC od firmy Bosch. Nastavit si jej můžete v pěti úrovních vzdálenost od vozidla před vámi a tempomat funguje v rozmezí rychlostí od 30 do 150 km/h. Navíc má v sobě i funkci přibržďování, když jedete z kopce a naopak si umí přidávat plyn, když zrovna stoupáte do strmého kopečku. Velkou výhodou je také možnost řazení i při aktivním tempomatu. Vypíná se jednoduše stisknutím brzdové páčky.

V další výbavě dostanete přednastavené čtyři jízdní režimy Street, Sport, Rain a Offroad. Za příplatek si můžete pořídit jízdní režim Rally, ale také paket Suspension Pro a Rally, nebo atraktivní paket Tech Pack, kde získáte protiskluzový systém MSR, Hill Hold Control pro stání a rozjezd v kopci a obousměrné rychlořazení. Všechny výše uvedené systémy si samozřejmě můžete připlatit i jednotlivě. Kontrola trakce, elektronický plyn a náklonové ABS je řízeno šestiosou inerciální jednotkou. Motocykl je již v prodeji za základní cenu 479 900 Kč.

1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (2)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (4)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (12)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (9)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (14)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE S (15)

Zdroj: KTM



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama