Reklama

Honda NC750X 2021: lehčí a výkonnější

Cestovní motocykl s enduro rysy prošel další etapou vývoje, v níž získal více výkonu, elektronické řízení škrticí klapky, tři jízdní režimy, či vylepšený a rozšířený systém nastavitelné kontroly trakce. Pohotovostní hmotnost se snížila o 6 kg.

Poprvé byl model NC750X představen v roce 2012, jeho test si můžete přečíst zde. Motocykl měl se svým enduro vzhledem u zákazníků úspěch, oblibu získal i také díky pohodlné jízdní pozici, širokým řídítkům a dvouválcovému motoru s vysokým točivým momentem. Od konkurence se také odlišoval tím, že v místě, kde se obvykle ukrývá palivová nádrž, má NC750X odkládací schránku, do které vám vejde integrální helma. Palivová nádrž o objemu 14,1 litru je umístěna pod sedlem.

1 2021 Honda NC750X (17)1 2021 Honda NC750X (19)

Značka Honda tento model od jeho uvedení neustále modernizovala. V roce 2014 zdvihový objem motoru vzrostl o 75 ccm ze 670 na 745 ccm, v roce 2016 stroj získal dobrodružnější rysy, nový přístrojový panel, vylepšení převodovky DCT a LED světla, test tohoto endura v automatu si můžete přečíst zde. V roce 2018 dorazila vylepšení v podobě systému nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control a verze s výkonem 35 kW a co si připravili konstruktéři na rok 2021?

Kapotáž se vyznačuje ostřejšími a minimalističtějšími rysy, inovovaným vzhledem LED světlometu, zadního světla i zadních LED ukazatelů směru. Přepracovaná odkládací schránka má o 1 litr větší objem (23 l) a je praktičtější. Můžete zde mít volitelnou USB-C zásuvku. Sedlo je umístěno o 30 mm níže, štítek nabízí lepší ochranu proti větru a na atraktivitě stroji přidává i nový LCD přístrojový panel, který se ovládá pomocí přepínacích tlačítek na levé rukojeti.

1 2021 Honda NC750X (22)1 2021 Honda NC750X (5)

Hlavní změnou prošel kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 745 ccm, který je nyní o 1,2 kg lehčí. Vylepšení se týká zpoždění časování ventilů, které je pro každý z válců nastaveno jinak a také v použití elektronicky řízené škrtící klapky. Motor má tak vyšší výkon a posunutí otáček do červeného pole až na hranici 7000 1/min. Hodnota maximálního výkonu vzrostla o 3 kW na celkových 43,1 kW při 6 250 1/min, zatímco maximální točivý moment činí 69 Nm při 4 750 1/min. Spotřebu výrobce uvádí 3,5 l/100 km, což je hodně zajímavý údaj a pokud by tomu bylo opravdu tak, tak vám bude 14,1 litrová nádrž stačit na 400 kilometrů.

Pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2 je dostupná verze s výkonem 35 kW, kterou může dealer Honda ve vhodnou chvíli snadno přeměnit na verzi s plným výkonem. Stejně tak může dealer Honda omezit výkon silnější verze na 35 kW výměnou standardní škrticí klapky a úpravou software řídicí jednotky ECU.

1 2021 Honda NC750X (3)1 2021 Honda NC750X (8)

Elektronicky řízená škrticí klapka přináší možnost nastavení charakteru motoru díky 3 přednastaveným jízdním režimům - Rain, Standard a Sport. K dispozici je také nastavitelný uživatelský režim User. Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) se nyní vyznačuje jemnějšími zásahy v závislosti na nastavení některé ze 3 úrovní, zatímco dvouspojková převodovka (Dual Clutch Transmission – DCT) disponuje mapami pro automatické řazení, jež spolupracují s jednotlivými jízdními režimy, a umožňuje také ovládání v uživatelském režimu. Systém HSTC je také možné zcela vypnout.

1 2021 Honda NC750X (6)1 2021 Honda NC750X (7)

Dalším pozoruhodným výsledkem úprav je zeštíhlení stroje o 6 kg, kterého se podařilo dosáhnout díky novému rámu a drobným vylepšením v oblasti motoru a kapotáže. Pohotovostní hmotnost činí 214 kg (224 kg u verze DCT), což představuje pokles o 6 kg. Sedlo je o 30 mm níže, a to ve výšce 800 mm. Podvozek tvoří 41mm teleskopická vidlice Showa se zdvihem 120 mm a je vybavena dvojitým průtokovým ventilem s poměrem optimalizovaným pro tlumení v kompresi i odskoku. Zadní tlumič umožňuje nastavení předpětí pružiny a rovněž se vyznačuje zdvihem 120 mm, je spojen s mechanismem Pro-Link.

O bezpečné zastavení se vám postará přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem. Vzadu je 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem. Sedmnáctipalcová kola jsou z lehké slitiny o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Model NC750X pro rok 2021 bude k dispozici v těchto barevných provedeních: červená Grand Prix Red, matná černá metalíza Matte Ballistic Black Metallic, bílá perleťová Pearl Glare White a modrá metalíza Glint Wave Blue Metallic.

1 2021 Honda NC750X (1)1 2021 Honda NC750X (16)1 2021 Honda NC750X (2)1 2021 Honda NC750X (18)1 2021 Honda NC750X (20)1 2021 Honda NC750X (11)1 2021 Honda NC750X (10)1 2021 Honda NC750X (12)1 2021 Honda NC750X (13)1 2021 Honda NC750X (15)1 2021 Honda NC750X (9)1 2021 Honda NC750X (4)1 2021 Honda NC750X (23)1 2021 Honda NC750X (21)1 2021 Honda NC750X (14)

Zdroj: Honda



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama