Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited
- Publikovno: 10.10.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Svoboda cestování je součástí americké duše. Potvrzuje to i zrevidovaná cestovní legenda Electra Glide, která v současné podobě nadchne zcela novou kvalitou a zábavností.
Harley-Davidson v nových modelech představuje výsledky projektu Rushmore. Jsou elegantnější, pohodlnější, výkonnější a uživatelsky přívětivější. Ani jeho vlajková loď se modernizacím, vycházejícím z přání zákazníků, nevyhnula, a skutečně se zdá, že s výsledkem budou spokojeni nejen stávající příznivci značky, ale najde se i spousta nových kupců.
Nová Electra pro modelový rok 2014 vypadá totiž opravdu jinak. A nejde o jinak tvarované díly kapotáže, či použití nových LED světlometů. Její chování na silnici je daleko stabilnější díky jiné geometrii, posílené brzdy s ABS mají duální funkci a nový motor Twin Cam 110 je chlazený vzduchem i kapalinou. Uživatelsky přívětivější je otevírání víka horního kufru, které lze díky novému závěsu otevřít jednou rukou. Celkový objem tří kufrů je slušných 132 litrů. Navíc je tu moderní infotainment, který zatím nikdo u jednostopých strojů nepoužil. Americká značka překvapuje čím dál víc a dala se, zřejmě, tou správnou cestou. Alespoň nám v redakci se to zdá.
Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited je pomyslnou třešničkou na dortu. Ve stejném duchu byli přepracováni i jeho bratři Ultra Classic a Street Glide. Pokud však budete chtít opravdu něco výjimečného, můžete si pořídit tento silniční křižník s provozní hmotností přes čtyři metráky i ve verzi CVO, která je vypiplaná do posledního detailu od značkové tuningové dílny.
Při jízdě s touto novinkou určitě oceníte nové komponenty zavěšení předních kol, včetně větších vidlic (průměr nosníků se zvýšil ze 43,1 mm na 49 milimetrů). Podvozek byl také vyladěn pro hladší jízdu i lepší zvládnutí nerovného povrchu vozovky. Hladší je podle slov výrobce také chod dvouválcového motoru o objemu 1690 ccm, který se chlubí kombinovaným chlazením hlav válců a vyšší kompresí 10:1. Přenos točivého momentu 138 N.m na zadní kolo je veden přes šestistupňovou převodovku (přibyla i hydraulicky ovládaná spojka) a řemen.
Bohužel stále chybí zpětných chod, který by v případě plně naložené motorky vyřešil nejednu nepříjemnost při parkování. Zpátečku tak má pouze tříkolka Tri Glide Ultra. Podle slov několika lidí z Čech, kteří již měli tu čest novou vlajkovou loď sedlat, se „glajda“ chová při jízdě opravdu stabilněji a pocitově dovoluje i vyšší náklony. Nový agregát poskytuje motorce rychlejší tempo a přepracované sedlo i plexi štít zase větší pohodu na delších trasách.
To, co bude asi největším lákadlem pro spousty majitelů téhle cestovní legendy (vyrábí se od roku 1965), je displej sdruženého informačního systému, umístěný pod klasickými budíky na panelu před řídítky, a také zvuk linoucí se ze čtveřice reproduktorů. Ten má nově na starosti renomovaná firma Harman-Kardon. Zpátky ale k Boom! Boxu, tedy centru zábavy na palubě, jež kombinuje palubní počítač, ovládání audia a navigační systém. Ve standardní podobě má velikost displeje 4,3 palce, ve vyšší úrovni najdete na motocyklu dotykový displej o slušné velikosti 6,5 palců. Nový zábavní systém a k němu přidružená tlačítka se snadno ovládají i v rukavicích. Do jeho grafiky se vám vedle sebe vejdou informace o trase, o hudebních souborech nebo ovládání vašeho telefonu přes bluetooth. Připojení všech dnes už běžných médií a přehrávání vaší hudby z různých zdrojů je samozřejmé.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem a kapalinou chlazený vidlicový dvouválec. Vrtání a zdvih 98,4 x 111.1 mm, zdvihový objem 1690 ccm, kompresní poměr 10 : 1. Největší točivý moment 138 N.m při 3500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 49 mm, zadní kyvná vidlice. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 320 mm s čtyřpístkovým třmenem. Kola litá, desetipaprsková. Pneumatiky 130/80 R17 vpředu a 180/65 R16 vzadu. Rozvor 1625 mm, výška sedla nad zemí 740 mm, světlá výška 135 mm, pohotovostní hmotnost 414 kg. Objem palivové nádrže 22,7 litrů.
Cena základního provedení: 23 530 eur
- Přidat komentář +
- Publikováno: 10.10.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Juan Martinez: Pro Valentina Rossiho se vyrobilo sedm různých Ducati za dva roky
- dnes - Lorenzo Dalla Porta pojede s Ducati CIV
- včera - Aktuálně z MS-SSP 300
- včera - Lorenzo Baldassarri pojede 2025 MotoE
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl