Ducati Multistrada V2 a V2 S: cestovní enduro
- Publikovno: 4.10.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ducati v průběhu podzimu postupně odhalí několik nových modelů a prvním z nich je Multistrada V2. Tedy on to tak úplně nový model není, jen se poupravil stávající model Multistrada 950 a dostal nové označení, což je v případě tohoto modelu asi ta nejzásadnější změna.
Ducati se, zřejmě pro lepší přehled, rozhodla ke změně značení svých modelů. Povšimnout jste si toho mohli například u Ducati 959 Panigale, kterou nyní v portfoliu naleznete pod označením Panigale V2 a nyní se to stejné událo i malého cestovního endura Multistrada 950, které jsme v naší redakci řádně otestovali.
Nová generace Multistrady 950 od nynějška označovaná Multistrada V2 prošla jen lehčí úpravou a od původní 950 by ji poznal na první pohled jen málokdo. Vzhledově se totiž nijak zásadně nezměnila, nové jsou ráfky, zrcátka nebo vylepšené uchycení nádobek na brzdovou kapalinu. Pozměněna ji byla ergonomie a s ní i sedlo, pod ním je nový díl z lakovaného plastu, který se táhne po celé délce sedla až k podsedlovému rámu. Sedlo je v jeho přední části užší, což usnadní došlápnutí na zem menším jedincům a je také o 10 mm nižší. Je ve výšce 830 mm a pokud by i tohle bylo stále moc, máte možnost si vybrat ještě nižší sedlo. V kombinaci se snížením podvozku byste se mohli dostat až na hodnotu 790 milimetrů. Kompletně přepracovaný je celkový posaz jezdce, aby bylo docíleno co největší pohodlí na delších cestách.
Srdcem Multistrady V2 usazeném v trubkovém rámu je dvouválcová Testastretta 11°o zdvihovém objemu 937 ccm. Výkonové parametry se nezměnili, motor tak disponuje výkonem 113 koní při 9000 ot/min a maximálním točivým momentem 96 Nm při 7750 ot/min. Motor samotný však úpravou prošel, aby plnil emisní normu Euro 5, má tak novou ojnici nebo kryt motoru a s tím vším je spojené také ušetření hmotnosti o dva kilogramy. Nová je také spojka, která má nyní hladší chod a mnohem snáze se bude dávkovat. Pokud jste majitelé řidičského oprávnění skupiny A2, budete si moci pořídit i 35 kW variantu motocyklu.
Celkově se podařilo na Multistradě ušetřit 5 kilogramů hmotnosti, suchá váha u verze V2 je tak 199 kilogramů, u V2 S je to 202 kilogramů. Napomohly k tomu nové hliníkové středy brzdových kotoučů, nová zrcátka a také ráfky kol z odlehčeného materiálu. Stejná zůstává i elektronická výbava, ve standardu tak obdržíte náklonové ABS od Bosche, osmistupňovou kontrolu trakce a čtyři jízdní režimy, Sport, Urban, Tour a Enduro. Ve standardu je také asistent Vehicle Hold Control pro rozjezd do kopce.
Verze S má oproti základu semiaktivní podvozek Ducati Skyhook Suspension Evo, pětipalcový plnobarevný TFT displej, oboustranné rychlořazení, tempomat a hands-free. V nočních hodinách oceníte podsvícené ovladače i LED světla s funkcí přisvěcování do zatáček. Za příplatek si ještě můžete pořídit packet Travel, který obsahuje vyhřívané rukojeti, centrální stojan a boční kufry.
Ducati Multistrada V2
Ducati Multistrada V2 S
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 4.10.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky
- 22.10. - Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade
- 16.10. - Triumph Speed Twin 900 2025: s novým podvozkem
- 14.10. - BMW C 400 X a C 400 GT 2025: náklonové ABS a kontrola trakce
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT