Reklama

BMW K 1600 GTL Exclusive: ve jménu výbavy

Luxusní cestování par excellence to je nové K 1600 GTL Exclusive. Výjimečnost tohoto modelu poháněného šestiválcem o výkonu 160 koní napoví už první pohled.

Bílé lakování doplněné o spodní část kapotáže v minerální modré a krémová palivová nádrž s kontrastním odstínem horčíku na bloku motoru. Výrobce tuto barevnou variantu nazývá four coat. Tím to však nekončí a motocykl nese i chromované doplňky na zrcátkách, závažích, krytech brzdových nádobek, předním plexi a na kufrech. Na nádrž pak výrobce umístil hliníkově broušenou plaketu s nápisem Exlusive. Barevně sladěné kožené čalounění sedadel, kde jsou spolujezdci dopřána i opěradla pro ruce, plně dotváří výjimečnost tohoto modelu. Přístrojový panel doznal také několik změn a největší vychytávkou je zcela nový systém osvětlení, který se přizpůsobuje okolnímu prostředí. Dále jsou tu detaily jako chromované rámečky okolo reproduktorů.

U takto extravagantního kousku nemohou chybět veškerá dostupná příplatková zařízení, která zde najdeme již v základu. Zájemce se tedy může těšit na tři nastavitelné jízdní režimy (Rain, Road, Dynamic), ABS systém, kontrolu trakce DTC, elektronické nastavení podvozku ESA II, ale i na nový systém příjmu radiového signálu, který využívá anténu chytře schovanou ve víku horního kufru. Výrobce tak slibuje nejlepší možnou kvalitu příjmu a současně se chlubí, že je to první motocykl, u kterého anténa nehyzdí vzhled. Samozřejmostí je pak přehrávání formátu MP3 přes USB nebo Bluetooth. Spolujezdec ocení jak zmiňovaná opěradla, tak nově tvarované opěradlo zad, které je zde i vyhřívané. Standardním doplňkem jsou na motocyklu také LED diodová přídavná světla, LED denní světlomety, natáčecí xenonové světlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách (RDC), přídavné brzdové světlo zabudované v horním kufru a padací rámy kolem motoru. Denní svícení se aktivuje samostatně v závislosti na okolním prostředí. Výrobce přihodil i osvětlení pod motocykl, které se rozsvítí na krátkou dobu při přiblížení se k motocyklu s klíčkem zapalování respektive při uzamčení a vzdálení.

Poprvé je tak u motocyklu BMW použito bezklíčové zapalování. Keyless Ride systém má ale i funkci centrálního zamykání. Jakmile se s klíčem přiblížíte k motocyklu na vzdálenost méně jak dva metry, tak zámek řízení, zapalování, palivová nádrž a úložné prostory spolu s kufry se sami odemknou. Zámek řízení má však pojistku a nutno jej odjistit krátkým stisknutím tlačítka v místě spínací skříňky. Řízení se znovu zamkne podržením tohoto tlačítka a natočením řídítek do strany. Palivová nádrž, která je již elektricky odjištěna, se otevírá přizvednutím páčky. Zabezpečovací systém proti krádeži se pak aktivuje uzamčeným řízením a vzdálením se majitele s klíčkem zapalování od motocyklu. BMW jde však ještě dál a přidává i asistenta rozjezdu do kopce neboli Hill Start Control. Pokud stojíte s motocyklem do kopce, nemusíte si pomáhat brzdami, motocykl si sám přibrzdí zadní brzdou. Toto si však neplést s ruční brzdou, která se aktivuje ručně stisknutím páčky společně s rozsvíceným symbolem na palubním přístroji.

Mezi příslušenství zahrnul výrobce dvojici vyšších sedadel z jedné části o velikostech 780 mm/800 mm. Textilní brašny do kufrů, větší čtyřdílné padáky, vyšší plexi štít, laděnou koncovku Akrapovič, BMW navigaci Navigator V, iPod adaptér a 12V zásuvku.

BMW K 1600GTL P90139417_resizeBMW K 1600GTL P90139419_resizeBMW K 1600GTL P90139420_resizeBMW K 1600GTL P90139422_resizeBMW K 1600GTL P90139424_resizeBMW K 1600GTL P90139425_resizeBMW K 1600GTL P90139426_resizeBMW K 1600GTL P90139427_resizeBMW K 1600GTL P90139428_resizeBMW K 1600GTL P90139429_resizeBMW K 1600GTL P90139430_resizeBMW K 1600GTL P90139431_resizeBMW K 1600GTL P90139432_resizeBMW K 1600GTL P90139433_resizeBMW K 1600GTL P90139434_resizeBMW K 1600GTL P90139435_resizeBMW K 1600GTL P90139437_resize



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama