Reklama

Aprilia Tuono V4 2021: s aerodynamickými křidélky

Nekapotovaný motocykl Tuono V4 se dočkal hlavně kosmetických úprav, kde bude pro stabilnější jízdu vybaven aerodynamickými křidélky. Dostalo se mu také pár modernějších vymožeností ať už technických nebo elektronických. Pohonnou jednotkou bude stejný motor, jako u minulé generace.

Oproti nedávno představené novince Aprilia RSV4 je tento model univerzálnější, je určený nejen na jízdu na okruhu, ale také pro jízdu v běžném provozu. Větší bezpečí vám rozhodně dodají přítlačná aerodynamická křidélka v dvojité boční kapotáži, která vám zajistí větší stabilitu při manévrech ve vyšších rychlostech. Svým vzhledem se nechal inspirovat u nedávno představeného supersportovního motocyklu Aprilia RS 660.

1 2021 Aprilia Tuono V4 Factory (1)1 2021 Aprilia Tuono V4 Factory (3)1 2021 Aprilia Tuono V4 Factory (4)

Zapracovalo se také na ergonometrii a jízdní pozice byla měla jezdci přinést více komfortu. Řídítka byla uchycena výš, byla přepracovaná palivová nádrž vyměnili menší větrný štítek za větší a nová je také lehčí hliníková kyvná vidlice, kterou jste mohli vidět na speciálech jezdících seriál MotoGP. Určitě oceníte i větší barevný TFT displej, ale také trojitá LED světla s funkcí přisvěcování do zatáček.

Srdcem motocyklu je motor V4 o zdvihovém objemu 1100 ccm, který byl poprvé u tohoto modelu představen v roce 2015. Možná jste očekávali nový motor jako u Aprilia RSV4, ale vzhledem k tomu, že agregát splňuje emisní normu Euro 5 i přestože produkuje výkon 175 koní a maximální točivý moment 121 Nm, ponechal jej výrobce pro letošní sezónu beze změny. Aby vám to nebylo líto, bude motocykl vybavený novým výfukem, který bude zárukou jadrného zvuku.

1 2021 Aprilia Tuono V4 Factory (6)1 2021 Aprilia Tuono V4 Factory (5)1 2021 Aprilia Tuono V4 Factory (2)

Šestiosá inerciální jednotka Marelli 11MP bude řídit veškeré elektronické systémy, kterými bude Tuono vybaveno a to včetně nastavení elektronického plynu, kontroly trakce nebo ABS. Tuono bude mít ve standardní nabídce šest jízdních režimů, tři pro okruh a tři pro jízdu v běžném provozu.

Nekapotované Tuono bude nabízeno ve dvou verzích, základní V4, které je stavěné spíše na cestování a dovybavit si jej můžete třeba sadou asymetrických kufrů. Sportovněji zaměřené Factory V4 bude vybaveno lepším semiaktivním podvozkem Öhlins Smart EC 2.0. Model Tuono V4 bude v nabídce ve dvou barevných variantách Tarmac Gray a Glacier White. Vybavenější verze Factory pouze v černé Aprilia Black.

Zdroj: Piaggio Group



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama