Top10 z našich testů novinek 2016
- Publikovno: 20.12.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Letos jsme otestovali více než třicet motocyklů a téměř všechny byly novinkami. Bylo docela těžké vybrat ty nej, ale tyhle nám v srdcích utkvěly nejvíce.
Yamaha MT10 je motorka, která vás bude dlouho bavit. A to nejen designem, ale i špičkovým motorem ze supersportu Yamaha R1 a velice dobře nastaveným podvozkem. V základu je to velice jednoduchá koncepce. Vnitřnosti motoru nejsou ortodoxní a menší výkon 160 koní zaručuje, že vám neodejde za pár let do kopru. Vzhledově na to nevypadá, ale máte v ní i super cesťáka, který má také tempomat. Prostornost pro cestující dává tušit pořádnou porci kilometrů bez úhony. Test si můžete přečíst zde.
Cena: 369 990 Kč
Motor: kapalinou chlazený paralelní čtyřválec o obsahu 998 ccm
Maximální výkon: 118,1 kW (160 koní) při 11 500 1/min
Maximální točivý moment: 111,4 N.m při 9 0001/min
Váha: 210 kg
Ducati Multistrada 1200 Enduro
Hochům z Milána asi nebylo po chuti jaké množství „gées“ se prohání po Alpských pasech a i když jejich Multistrada 1200 je komerčně nejúspěšnější dukatkou všech dob, přeci jenom jim chybělo cestovní enduro v „plné polní“ a lépe zvládající lehký terén. Celý test si přečtěte zde.
Cena: 19 990 eur
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec, obsah 1198,4 ccm
Maximální výkon: 160 k (117,7 kW) při 9500 1/min
Maximální točivý moment: 136 Nm při 7500 1/min
Váha: 225 kg
Dlouhé čekání na nástupce legendárního cestovního endura s názvem Africa Twin se vyplatilo. Honda letos uvedla na trh zbrusu nový stroj, který si rozhodně zaslouží naši pozornost. Měli jsme v rukou verzi kombinující paralelní dvouválec s dvouspojkovou převodovkou. Nová Africa Twin japonskou značku bezesporu vrací mezi elitní výrobce i v kategorii cestovních endur. Její vzhled i technická řešení jsou na úrovni, stejně jako pohon a podvozek. Test si přečtěte zde.
Cena: 374 900 Kč
Motor: Kapalinou chlazený, čtyřtaktní, čtyřventilový řadový dvouválec, obsah 998 ccm
Maximální výkon: 70 kW při 7500 1/min
Maximální točivý moment: 98 N.m při 6000 1/min
Váha: 242 kg
Nová edice pouličního stylu hraje na emoce černým lakováním. Custom vzhled vynikne u Low Ridera S ještě víc, díky atypické přední masce. Vítejte ve světě chuligánství s dobrým srdcem. Tohle je upřímná motorka. Dá vám všechno, co od ní chcete, ale sama vám přitom řekne, kdy je čas zvolnit a užít si ji nejlépe tak, jak výrobce zamýšlel. Test naleznete na tomto odkazu.
Cena: 16 000 eur
Motor: Vzduchem a kapalinou chlazený vidlicový dvouválec, obsah 1801 ccm
Maximální točivý moment: 156 N.m při 3500 1/min
Váha: 305 kg
Hotovo, nic víc nečekejte. Tohle je naprostý unikát a já si dovolím tvrdit, že nemá konkurenci. Čekal jsem a asi nejsem sám, že někdo konečně udělá sportovní našlapaný stroj, který bude vašim parťákem. Ne ty reklamní kecy o výkonu a sportovní raketě. Panigale 959 mě vrátila do doby, kdy jsem jel poprvé na silnější motorce a musel se do zatáčky naklonit. Tak velká továrna na emoce je, že pokud se mi někdo zeptá co bych si pořídil za těžce vydělaný peníze, pošlu mu obrázek Panigale 959. Test supersportu si můžete přečíst zde.
Cena: 15 990 eur
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec, obsah 955 ccm
Maximální výkon: 115,5 kW (157 k při 10 500 1/min
Maximální točivý moment: 107,4 N.m při 9000 1/min
Váha: 169 kg
Nejlepší obrana je útok. A tak Yamaha na základě mega úspěšné série MT chrlí jeden model za druhým. Po naháči MT-07 a retro XSR700 přichází nyní cestovní verze Tracer 700. Test naleznete na tomto odkazu.
Cena: 229 900
Motor: řadový, kapalinou chlazený dvouválec, obsah 689 ccm
Maximální výkon: 55 kW (74,8 k) při 9 000 1/min
Maximální točivý moment: 68 N.m při 6500 1/min
Váha: 196 kg
Vzhled XDiavela klame tělem a to hned dvakrát. Zaprvé se jedná o úplně jinou koncepci než je tomu u klasického Diavela a zadruhé styl cruiser, který je tomuto stroji nejblíž, je přeci jen usedlejší, byť se špetkou sportovního nadání. Tady je to přesně naopak, sportovní jízda tu jasně dominuje nad usedlostí. Celý test naleznete zde.
Cena:22 390 eur
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec, obsah 1262 ccm
Maximální výkon: 156 k (114,7 kW) při 9500 1/min
Maximální točivý moment: 130,5 N.m při 8000 1/min
Váha: 220 kg
Důkaz, že i s jednoválcem se dá jet pěkně ostrá jízda. Jestli jsem někdy o nějaké mašině prohlásila, že jsem z ní slezla celá „vyklepaná,“ tak to po testu Duke 690 odvolávám. Tenhle stroj je všechny jednoznačně převálcoval, ale na rovinu, vibrace k tomuhle jednobuchu jednoznačně patří a ďábelské svezení rovněž. Test naleznete zde.
Cena:219 990 Kč
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec LC4, obsah 690 ccm
Maximální výkon: 54 kW (73 k) při 8000 1/min
Maximální točivý moment: 74 Nm při 6500 1/min
Váha: 148,5 kg
Jasně, Moto Guzzi je životní styl, srdcovka a značka plná emocí. A i když mohou mít drobné nevýhody, právě pro tento jejich svéhlavý přístup jim mouchy odpustíte sotva ujedete pár metrů. Oba výrobci totiž na příslovečný piedestal, samozřejmě kromě bezpečnosti, staví zážitky za volantem či řídítky. Ano, nikoli honba za obchodním potenciálem, ale hlavně ať je s námi zábava… Není to sympatická filozofie, v dnešním komerčním světě? Test naleznete zde.
Cena: Bobber 279 990 Kč (Roamer 289 990 Kč)
Motor: Podélně uložený, vzduchem chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec, obsah 853 ccm
Maximální výkon: 40,5 kW (55 k) při 6 250 1/min
Maximální točivý moment: 60 Nm při 3 000 1/min
Váha: 199 kg
Znáte film Poslední skaut s Brucem Willisem? Detektiv Hallenbeck je ideální parťák do nepohody a výrobce Indian nám tu namíchal koktejl v podobném duchu. Model Scout nechce být ničím jiným než motorkou připravenou na cokoli. A že se navíc bude líbit každému, o tom nepochybujte. Test si můžete přečíst zde.
Cena: 375 900 Kč
Motor: kapalinou chlazený dvouválec do V s úhly válců 60°, obsah 1130 ccm
Maximální výkon: 100 k
Maximální točivý moment: 97,7 N.m při 5 900 1/min
Váha: 244 kg
Ostatní naše testy naleznete na tomto odkazu.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 20.12.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 14.4. - Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha
- 7.4. - Honda Test Days 2025: otestujte motocykly Honda včetně novinek
- 2.4. - Ducati Riding Lab 2025: intenzivní kurzy jízdy na motocyklu
- 27.3. - Honda Motorcycle Safety Training 2025: kurz bezpečné jízdy
- 7.3. - Motocykl Praha 2025: fotoreportáž z veletrhu
- 3.3. - Ducati Season Opening 2025: 8.-9.3.2025 Ducati Store Praha