Energica Eva: elektrický streetfighter
- Publikovno: 27.12.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Poprvé se tento motocykl představil na výstavě EICMA již v minulém roce, ale byl to ještě nedodělaný polotovar. Letos už jste ji mohli vidět v plné kráse a připravené jít do prodeje.
Po supersportu na elektřinu Energica EGO je Eva dalším povedeným dílem italské firmy CRP. Mimochodem společnost CRP není žádným nováčkem v motoristickém světě, dodává součástky do Formule 1. Po čtyřiceti letech v oboru se rozhodli, že by mohli zkusit dělat něco jiného a zvolili si motocykly, ovšem ne jen tak ledajaké, ty jejich jsou na elektrický pohon. Ono taky konkurovat v Itálii Ducati nebo MV Agustě se sportovními motocykly moc nedá.
Když se poprvé představila Eva veřejnosti, hovořilo se o tom, že její výkon bude kolem 136 koní, ale nakonec změnili nastavení a olejem chlazený motor s permanentním magnetem podává výkon jen 95 koníků. Je to tedy dost velký rozdíl, ovšem tuto ztrátu zcela jistě nahradí její kroutící moment, který má hodnotu 170 N.m. Energica Eva má přednastavené čtyři jízdní mapy, přičemž ta nejostřejší Sport má již z výroby nastaven omezovač na maximální rychlost 200 km/h.
Motocykl je vybaven řídící jednotkou, která neustále vyhodnocuje data pro co největší úsporu energie. Pokud byste měli na motocyklu nastavený režim ECO, budete mít dojezd až 200 kilometrů. Kapacita baterie je 11,7 kWh a to je srovnatelná hodnota s ostatními elektromotocykly, jako je Saroléa Manx 7 nebo Lito Sora. Na barevném TFT displeji se neustále zobrazují veškeré informace o veškerých právě probíhajících procesech. Motocykl můžete pomocí bluetooth propojit s vaším chytrým telefonem, ve kterém máte staženou aplikaci, díky níž můžete zpracovávat mnoho dalších neméně zajímavých informací.
Energica Eva se od běžných motocyklů se spalovacím motorem nijak neliší. Motor je usazen v příhradovém rámu, tlumící jednotky jsou plně stavitelné, ABS od firmy Bosch lze zcela vypnout a o spolehlivé brzdění se postarají brzdy Brembo s čtyřpístkovým třmenem vpředu a dvoupístkovým vzadu. Pomocí rychlonabíječky dobijete baterii během 30 minut až na 85% kapacity. Do prodeje by měla jít již brzy, cena však ještě nebyla stanovena, ale hovoří se o tom, že by měla být nižší než u Ega, tedy méně než půl milionu korun.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 27.12.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Ducati Monster: limitovaná edice Ayrton Senna
- včera - 300 ZGH vyhrál favorizovaný Němec David Datzer
- 17.5. - V Cremoně skončily testy WomenWCR
- 17.5. - Musíme počkat na Ducati a... MM93
- 17.5. - Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola?
- 16.5. - Test šampionátu WomenWCR - 1. den
Další z rubriky
- dnes - Ducati Monster: limitovaná edice Ayrton Senna
- 15.5. - Oruga Unitrack: první elektrický monotrack
- 8.5. - Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky
- 3.5. - BMW ASA: automatické řazení pro motocykly
- 1.5. - KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení
- 19.4. - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus