Carver Limited Edition: městské elektrovozidlo
- Publikovno: 15.6.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Už je to pár let, kdy svět obletěla tříkolová novinka Carver One, která byla obratná, hbitá a svým futuristickým vzhledem uchvátila nejednoho z nás. Vypadalo to na prodejní trhák, ale tak jak rychle přišla, stejným tempem zmizela i z trhu. Možná se však znovu vrátí.
První prototyp představili holandští majitelé již v roce 1994, ovšem uběhlo téměř deset let, než světu v roce 2003 představili funkční model. Jejím charakteristickým znakem bylo, že se umí naklánět do zatáček a to díky propracovanému systému Dynamic Vehicle Control (DVC). Původně totiž tento stroj měl být městskou alternativou silničního motocyklu nebo malého automobilu.
Do výroby se tento 3,4 m dlouhý stroj s jedním kolem vpředu a dvěma vzadu dostal o další tři roky později. Byl poháněn přeplňovaným čtyřválcem o zdvihovém objemu 659 ccm a výkonu 50 kW, který jim dodávala firma Daihatsu. Carver One mohl dosáhnout maximální rychlosti až 185 km/h a z nuly na sto akceleroval za 8,2 sekundy.
Objednávky začali pomalu růst a zdálo se, že by mohl být Carver One úspěšným projektem, ovšem pak přestala Toyota, majitel značky Daihatsu, dodávat Holanďanům motory a oni nedokázali tak rychle najít odpovídajícího nástupce. Byli nuceni ukončit výrobu a tak z jejich linky sjelo jen 250 tříkolek Carver One.
Naštěstí to majitelé nevzdali a hledali nového partnera, se kterým by mohli ve výrobě pokračovat. Mezi tím stále pracovali na vývoji ještě lepšího stroje, než byl jejich současný model. V roce 2015 uzavírají dohodu s čínským výrobcem skútrů a s firmou Accell Group N.V., která rovněž sídlí v Holandsku a zabývá se výrobou jízdních kol.
Můžeme se tak znovu těšit na moderní tříkolku, která se i nadále bude umět naklánět do zatáček, ovšem již s modernizovaným systémem DVC s označením 2.0. Poháněna bude dvojicí elektromotorů o výkonu 2 kW, kde každý z nich pohání jedno ze zadních kol. Primárně je určen pro jízdu po městě a jeho maximální rychlost nepřesáhne 60 km/h. Zrychlit z nuly na 45 km/h dokáže za čtyři sekundy. Na plně nabité lithium-iontové baterie o kapacitě 5,3 kW dojede až 90 km. Ze standardní 220V zásuvky jej budete dobíjet přibližně 6,5 hodiny.
Do prodeje by se tahle 2,89 m dlouhá tříkolka vážící 330 kg měla dostat v průběhu léta a to v limitované edici Carver Limited Edition. Vyrobeno by mělo být pouze 500 ks a prodejní cena byla stanovena na 7990 eur. Podle toho, jak budou úspěšní s prodeji této limitky, začali by s výrobou standardního modelu. Jejich továrna je schopná produkovat až 3000 ks tříkolek Carver ročně.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.6.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Honda Motorcycle Safety Training 2025: kurz bezpečné jízdy
- 26.3. - Piaggio Beverly 310: svižný městský skútr
- 26.3. - Kdo jako první porazí letos Marca Marqueze?
- 25.3. - MotoGP pokračuje v texaském Austinu
- 25.3. - MS Superbike čeká druhý podnik: Pirelli Portuguese Round
- 24.3. - Co byste měli vědět o Portimau?
Další z rubriky
- 26.3. - Piaggio Beverly 310: svižný městský skútr
- 24.3. - QJMOTOR SRT 600 SX: pohodlné cestování
- 21.3. - Bimota KB998 Rimini 2025: limitovaná edice 500 kusů
- 19.3. - Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem
- 17.3. - Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní?
- 14.3. - Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly