Reklama

Royal Enfield Classic 350: návrat klasiky

Klasická motorka v nabídce Royal Enfield zcela chyběla. Po oznámení konce výroby modelu Bullet to vypadalo, že jim nejspíše odzvonilo, naštěstí tomu tak není a již na podzim se do Evropy dostane nový model Classic 350. Nevypadá vůbec špatně.

Emisní norma Euro5 vystavila stopku modelům Bullet 500 a Thunderbird 500, ovšem to jsme ještě netušili, že by se mohl objevit nový motocykl, který se Bulletu 500 náramně podobá a bezpochyby byste je od sebe jen stěží rozeznali. Což ale vůbec nevadí, protože tohle byl fakt stylový stroj a jsem ráda, že bude v nabídce i nadále, tedy pokud se budeme bavit o vzhledu motocyklu a některých detailů, jako třeba blatník nebo přístrojová deska.

1 Royal Enfield Classic 350 (11)1 Royal Enfield Classic 350 (7)1 Royal Enfield Classic 350 (5)

Classic 350 je však konstrukčně zcela jiný stroj, vychází z platformy o čtyři kilogramy lehčího jednoválcového Meteoru 350. Stejně jako on je poháněný vzduchem chlazeným motorem o zdvihovém objemu 349 ccm s výkonem 20,2 k při 6100 otáčkách a točivým momentem 27 Nm při 4000 otáčkách, který se na zadní kolo přenáší přes pětistupňovou převodovku. Motor je vybaven primárním vyvažovacím hřídelem pro minimalizaci vibrací a pro plynulejší a klidnější chod.

Motor je přímou součástí dvojitého rámu. Nový podvozek je tužší, díky němuž tak bude vaše jízda stabilnější i ve vyšších rychlostech, ale stále bude lehce manévrovatelný a také pohodlný díky novému širokému sedlu s polstrováním z měkké pěny a díky novým řídítkům, jejichž poloha byla upravena pro příjemnější vzpřímenější posaz. Podvozek je tvořen přední vidlí se zdvihem 130 mm, vzadu je dvojice tlumičů, u kterých lze nastavit předpětí. Pro bezpečnější jízdu bude vybaven dvoukanálovým ABS a s kotoučovými brzdami o průměru 300 mm vpředu a 270 mm vzadu.

Nový je také digitální analogový přístroj sdružený s LCD informačním panelem. Ve standardní výbavě bude také USB port, který budete moci využít například pro dobíjení navigace nebo vašeho telefonu. Samozřejmostí bude také široká škála příslušenství, díky nimž si svůj motocykl, ale i sebe, vybavíte podle svého stylu a vašich požadavků. Nový Classic 350 byl poprvé představen na indické půdě, do Evropy se dostane až za dva měsíce, kde si jej budete moci prohlédnout na tradiční milánské výstavě EICMA.

1 Royal Enfield Classic 350 (2)1 Royal Enfield Classic 350 (4)1 Royal Enfield Classic 350 (3)

Podrobnější informace o evropské ceně a připravovaných verzí zatím nemáme. V Indii se nabízí v pěti barevných variantách, kdy základem je jednobarevná verze Redditch se zelenou nebo tmavě šedou nádrží a s černými ráfky a blatníky. Je také jako jediný vybavený zadní bubnovou brzdou, díky čemuž by se možná tahle varianta ani nemusela dostat do Evropy. Další verzí je Dark v šedé nebo matně černé barvě s černým motorem a s litými paprskovými koly. Vyplétaná kola má verze Signals v matné černé nebo matné pískové barvě. S dvoubarevnou nádrží a s vyplétanými koly se bude nabízet varianta Halycon v černé, zelené a světle modré barvě a vrcholnou verzí bude Chrome. Už z názvu je patrné, že bude vybaven chromovými doplňky a lesklou černou, červenou nebo bronzovou barvou.

1 Royal Enfield Classic 350 (6)1 Royal Enfield Classic 350 (8)1 Royal Enfield Classic 350 (9)1 Royal Enfield Classic 350 (10)1 Royal Enfield Classic 350 (1)1 Classic350_ChromeBronze_11 Classic350_ChromeRed_3_wo_tripper1 Classic350_ChromeRed_41 Classic350_HalyconBlack_81 Classic350_HalyconForestGreen_3_wo_tripper1 Classic350_HalyconGrey_11 Classic350_RedditchGrey_41 Classic350_RedditchSageGreen_51 Classic350_RedditchSageGreen_81 Classic350_SignalsDesertSand_11 Classic350_SignalsDesertSand_81 Classic350_SignalsMarsh_2

Zdroj: Royal Enfield



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama