KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota
- Publikovno: 29.1.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Doposud KTM přicházela jen se supermoty pro zkušené jezdce a na začínající piloty se tak nějak pozapomínalo. To se však mění s příchodem malých motardů o zdvihových objemech 125 a 390 ccm, které jsou vybaveny slušnou elektronikou i kvalitním podvozkem WP Apex a brzdiči ByBre.
Už na první pohled je jasné, že se jedná o slabší sourozence supermota 690 SMC R, podobný design i celkové zpracování. Velmi dobře vypadá designové zpracování v in-mold grafice, která je přímo zapracovaná do plastů a je tedy mnohem více odolnější proti poškrábání a pozdějšímu odlepování nálepek, které se dříve lepily na plasty. Na cestu si budete svítit LED světly. Barevný 4,2palcový TFT displej je rovněž nový a lze jej propojit bezdrátově s vaším telefonem. Díky tomu si budete moci na displeji zobrazovat hovory, ovládat muziku nebo se nechat vést pomocí turn-by-turn navigace.
Do palivové nádrže vám vejde devět litrů paliva a ty vám vyjdou nejméně na 200 kilometrů svižné jízdy. Srdcem supermota je jednoválcový motor LC4c, který je pohonnou jednotkou u nekapotovaných 125 a 390 Duke. Oproti nim však motor prošel úpravou, má novou, menší hlavu válce, nové vstřikovače s upraveným úhlem vstřiků a nový airbox.
Slabší motor o zdvihovém objemu 125 ccm má výkon 11 kW a maximální točivý moment 11,5 Nm, silnější motor o zdvihovém objemu 399 ccm přichází s výkonem 33 kW a maximálním točivým momentem 39 Nm. Na výběr máte mezi dvěma jízdními režimy Street a Sport a nechybí ani kontrola trakce, kterou lze pomocí ovladače na levém řídítku v režimu Sport zcela vypnout. Deaktivovat na zadním kole můžete také ABS, které je navíc u silnějšího supermota nastavitelné ve třech stupních, Road, Supermoto a Supermoto+.
Motor je usazen v příhradovém ocelovém rámu. Supermota však mají oproti Dukovi jiné brýle, pozměněný je také úhel hlavy řízení a na hlavní rám je připevněný samostatný podsedlový rám ze slitiny hliníku. Podvozek tvoří přední 43mm vidlice WP Apex s otevřenou kartridží a se zdvihem 230 mm. Vzadu je jeden centrálně umístěný tlumič rovněž se zdvihem 230 mm. U verze 125 SMC R lze nastavit pouze předpětí zadního tlumiče, u silnějšího supermota už si můžete nastavit také odskok a to ve 20 krocích a na přední vidlici můžete nastavovat odskok i kompresi a to ve 30 krocích. Brzdový systém je tvořen dvěma 320mm kotouči vpředu s radiálním třmenem ByBre, vzadu je jeden 240 mm s jednopístkem.
Zajímavé je řešení výfuku, které nemá koncovku a končí přímo pod motorem. Spojka je antihoppingová a připlatit si můžete za oboustranné rychlořazení. Spojková i brzdová páčka je stavitelná, stejně tak si můžete nastavit stupačky ve dvou polohách. Jednodílné sedlo je ploché a je ve výšce 860 mm. Suchá hmotnost slabšího supermota je 145 kilogramů, 390 SMC R váží bez náplní 154 kilogramů. Do prodeje by se měly dostat v březnu letošního roku a prodejní cena by měla začínat na částce 141 900 Kč u 125 SMC R a 163 900 Kč u 390 SMC R.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 29.1.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Most Superbike: Dominantní Toprak
- včera - V SSP300 Humberto Maier, 8. Svoboda, 22. Novotný
- včera - Superpole pro Mahiase, 21. Vostatek, Kocourek a Feigl NQ
- včera - Test Honda CB1000 Hornet SP: nespoutané bláznovství
- včera - Bimota pokračuje i v roce 2026 ve stejné sestavě
- 15.5. - Subaru Solterra: Safety Car na Superbike v Mostě
Další z rubriky
- 14.5. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování
- 13.5. - Honda CB125F 2026: s novým displejem
- 9.5. - BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně
- 5.5. - Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování