Reklama

Horex VR6 Roadster: šestiválec z Augsburgu

Německá značka Horex konečně spustí výrobu šestiválcového motocyklu. Z výrobního závodu v Augsburgu začne koncem května konečně vyjíždět sériová podoba po motosalonech dlouho představovaného biku.

Vůbec poprvé se tento výjimečný stroj objevil před dvěma lety na motosalonu Intermot v Kolíně nad Rýnem, do výroby jde nyní. Po nekolikaměsíčním odkladu, který způsobily z velké části finální přípravy montážních linek ve zbrusu nové továrně, se tak výroba technicky velmi zajímavého motocyklu rozjede naplno. Stejně zajímavý jako samotný motocykl Horex VR6 Roadster je i jeho montážní proces. Ten je svěřen pouze jednomu mechanikovi, jenž zodpovídá za celý exemplář do jeho posledního šroubku.

Asi nejdiskutovanější částí nekapotovaného stroje je jeho kompaktní vidlicový šestiválec, který má uspořádání nazývané jako VR6 (podobný agregát byl pod kapotou Golfu v devadesátých letech). Jedná se tedy o motor s velmi malým rozevřením válců pod úhlem 15°, takže díky kompaktní stavbě tak nezabírá více místa než konvenční čtyřválec. Velice zajímavé je také řešení ventilového rozvodu s třemi ventily na válec TOHC (Triple Overhead Camshaft).

Agregát o zdvihovém objemu 1200 kubíků poskytuje největší výkon 161 koní a točivý moment 130 N.m. Síla putuje na zadní kolo přes spolehlivý a bezúdržbový řemen. Co se týče podvozku, přední kolo vede vidlice Marzocchi o průměru 50 mm a zavěšení zadního kola je svěřeno jednoramenné kyvné vidlici. Vzhledem k očekávaným výkonům je celkem 250 kilogramů těžký roadster vybaven brzdami se systémem ABS.

Nejvěšší rychlost Horexu VR6 Roadster je elektronicky omezena na hodnotě 250 km/h a cena tohoto jednostopého skvostu by měla překročit 20 000 eur, tedy přibližně půl milionu korun.

Technické údaje:

Motor: kapalinou chlazený vidlicový šestiválec do V (15°) se třemi ventily na válec. Vrtání a zdvih 68 x 55 mm, zdvihový objem 1218 ccm, kompresní poměr 11,5 : 1. Největší výkon 118 kW (161 k) při 9000 1/min, max.točivý moment 135 N.m při 7000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řemenem, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Hliníkový rám, přední nastavitelná USD vidlice, průměr nosníků 48 mm, zdvih 120 mm, zadní pružicí a tlumicí jednotka, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dva ocelové plovoucí kotouče o průměru 320 mm, radiální čtyřpístkové třmeny, vzadu jednoduchý kotouč o průměru 264 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola vyplétaná. Pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 190/55 ZR17 vzadu. Rozvor 1515 mm, výška sedla nad zemí 820 mm, pohotovostní hmotnost 250 kg, objem palivové nádrže 19 litrů.

horex18horex15horex14horex01horex02horex12horex11horex10horex06horex05horex04horex08



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama