Reklama

Ducati Diavel V4: s výkonem 165 koní

Jestli se kdy někdo pozastavoval nad nějakým modelem od Ducati, rozhodně to byl Diavel. Prapodivné tvary téměř každého odrazovaly od jízdy, ovšem pokud jste se odvážili do jeho sedla posadit, rázem byly veškeré vaše pochybnosti ty tam. Lehce se vedl do zatáček a jeho dvouválcový motor vám vykouzlil úsměv na tváři. Jaký bude Diavel, v jehož srdci bude bít čtyřválcový motor s výkonem 165 koní?

Model Diavel patří mezi sportovní motocykly, je rychlý, silný a skvěle ovladatelný. Pokaždé, když si jej bereme na test, dohadujeme se v redakci, kdo na něm bude jezdit. Všechny nás oslovil a každá jízda v jeho sedle s sebou nese notnou dávku zábavy. Poprvé se světu představil v roce 2010 a s každou jeho inovací se mu dostávalo té nejlepší techniky. Nikdy se však neměnil jeho dvouválcový motor, ale tomu je nyní konec. Od ledna příštího roku si budete moci pořídit Diavela s čtyřválcovým motorem V4.

1 Ducati Diavel V4 2023 (3)1 Ducati Diavel V4 2023 (9)1 Ducati Diavel V4 2023 (2)

Celkový design se docela zásadně změnil, pořád to je ten agresivní jedinec s napěchovanými svaly a s jistou dávkou italské elegance, ale nějak se vytratily ty ostré lomené tvary. Diavel se spíše zakulatil a jednoznačně už ho poznáte snad jen podle předního LED světla s denním svícením. Co se mi však moc nelíbí jsou přední blinkry, které byly u dřívějšího modelu vkusně zasazené do kapot, nyní je naleznete na nádobkách spojky a brzdy. Povedené je zadní světlo, které je šikovně ukryté pod ocasní částí motocyklu. Veškeré informace o jízdě se vám budou zobrazovat na velkém barevném displeji.

S novým motorem dostal Diavel i nový rám a v podstatě byl přepracován celý motocykl. Srdcem novinky je osvědčený V4 Granturismo motor, který pohání oblíbený cestovní model Multistrada V4, ovšem s poněkud odlišným naladěním. Zdvihový objem 1158 ccm se nemění, ale mění se výkon 168 koní, který vrcholí při 10 750 otáčkách, oproti dvouválcovému Diavelu tu máte o 6 koní více. Maximální točivý moment 126 newtonmetrů dosahuje své maximum při 7500 otáčkách. Z nuly na sto dokáže zrychlit za méně než tři sekundy, jedno je jisté, tenhle Diavel pojede jako ďábel. Budete mít co dělat, abyste se udrželi v jeho sedle.

S novinkou nepřijdete ani o špičkové elektronické asistenty. Na výběr budete mít ze čtyř jízdních režimů Sport, Touring, Urban a Wet, náklonové ABS EVO, kontrolu trakce DCT EVO 2 a bezpochyby oceníte i Ducati Power Launch a Ducati Wheelie Control. Dá se říct, že konkrétně u Ducati, už je téměř samozřejmostí bezklíčové zapalování a obousměrné rychlořazení, které vaši jízdu posune ještě o úroveň dál.

Aby byl Diavel ještě obratnější, zkrátili mu rozvor o 4 mm a má strmější úhel hlavy řízení. Oproti dvouválcové generaci 1260 S je o 13 kilogramů lehčí, jeho suchá hmotnost má hodnotu 210 kilogramů. Motor je nosným prvkem nového rámu, k jeho hlavám je přišroubovaný přední hliníkový rám, na druhé straně motoru je připevněna jednoramenná hliníková kyvná vidlice a trubkový podsedlový rám.

1 Ducati Diavel V4 2023 (24)1 Ducati Diavel V4 2023 (25)1 Ducati Diavel V4 2023 (1)

Podvozek je vybaven špičkovými komponentami od Sachse, vpředu je 50mm plně stavitelná přední vidlice, kde předpětí a kompresi nastavujete na levé trubce, útlum pak na pravé. Vzadu je centrálně umístěná tlumící jednotka s oddělenou nádobkou, rovněž plně stavitelná. Zdvih vzadu je 145 mm a je o 15 mm delší než u předchozí verze. Také zcela nové sedlo se posunulo o 10 mm výš a nyní je ve výšce 790 mm. Sedlo je kompletně přepracované a umožňuje lepší pohyb jezdce při rychlé jízdě v hlubokých náklonech. Menší jezdci ocení posunutí řídítka o 20 mm blíže.

O bezpečné zastavení sedmnáctipalcových kol se širokou zadní pneumatikou 240/45 se vám postarají brzdy Brembo Stylema. vpředu jsou dva 330 mm kotouče brzděny čtyřpístkovými třmeny s radiální pumpou PR16/19, vzadu je jeden 265 mm kotouč brzděn dvoupístkovým třmenem. Novinka dorazí k dealerům v lednu příštího roku a na výběr budete mít mezi červenou a černou barvou. Doladit si jej budete moci a velkým množstvím příslušenství, ať už to bude laďáček, komponenty z karbonu, kovaná kola nebo bočními brašnami.

1 Ducati Diavel V4 2023 (26)1 Ducati Diavel V4 2023 (27)1 Ducati Diavel V4 2023 (29)1 Ducati Diavel V4 2023 (31)1 Ducati Diavel V4 2023 (30)1 Ducati Diavel V4 2023 (28)1 Ducati Diavel V4 2023 (4)1 Ducati Diavel V4 2023 (11)1 Ducati Diavel V4 2023 (10) 1 Ducati Diavel V4 2023 (5)1 Ducati Diavel V4 2023 (6)1 Ducati Diavel V4 2023 (7)1 Ducati Diavel V4 2023 (8)1 Ducati Diavel V4 2023 (12)1 Ducati Diavel V4 2023 (13)1 Ducati Diavel V4 2023 (14)1 Ducati Diavel V4 2023 (15)1 Ducati Diavel V4 2023 (16)1 Ducati Diavel V4 2023 (17)1 Ducati Diavel V4 2023 (18)1 Ducati Diavel V4 2023 (19)1 Ducati Diavel V4 2023 (20)1 Ducati Diavel V4 2023 (21)1 Ducati Diavel V4 2023 (22)1 Ducati Diavel V4 2023 (23) ​ Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama