Honda CB1000GT: výkonný cestovní stroj

Na základech litrového Hornetu je postavený cestovně-sportovní model Honda CB1000GT. Poradí si jak s dlouhými trasami, tak se zábavnou jízdou na klikatých silnicích. Ve standardní výbavě dostanete elektronický podvozek Showa, náklonové ABS, vyhřívané rukojeti, stavitelný větrný štít, rychlořazení, tempomat i zadní kufry. Co víc si na cestách můžete přát?

Vloni představený model CB1000 Hornet postavený na základech supersportu Fireblade jasně ukázal cestou, kterou se Honda chce vydat. A že to bylo dobré rozhodnutí prozradili i letošní prodeje Hornetu, vlastně byl téměř po celou dobu vyprodaný, jak enormní o něj byl zájem. Ostatně není se čemu divit, i nás v redakci náramně bavil, zejména v jeho SP verzi. Ostatně přečtěte si náš test a uvidíte sami.

1 Honda CB1000GT (18)1 Honda CB1000GT (11)1 Honda CB1000GT (15)

Na stejných základech je postavená také cestovně sportovní novinka CB1000GT, výkonný cestovní stroj, který kromě komfortu a dlouhého dojezdu nabízí i sportovního ducha. Aerodynamicky tvarovaná příď má za úkol chránit jezdce ve všech rychlostech, větrný plexi štít je stavitelný v pěti polohách v rozmezí 81 mm. Veškeré informace se zobrazují na pětipalcovém TFT displeji, který se ovládá pomocí čtyřsměrného podsvíceného tlačítka na levé rukojeti. Displej lze propojit s chytrým telefonem pomocí aplikace Honda RoadSync.

Srdcem CB1000GT je čtyřválcový, kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 1000 ccm s výkonem 110,1 kW při 11 000 otáčkách a maximálním točivém momentu 102 Nm při 8750 otáčkách. Velmi bohatá je elektronická výbava motocyklu, která je řízena šestiosou jednotkou pro měření setrvačných sil. Ta komunikuje jak s ABS, s třístupňovou kontrolou trakce, s funkcí brzdění motorem, tak s elektronických plynem, kde jsou k dispozici tři přednastavené kombinace výkonu motoru. Na výběr máte také z pěti jízdních režimů, Standard, Sport, Rain, Tour a User.

Motor je usazen v jednodílném rámu vyrobeného z ocelových lichoběžníkových profilů, podsedlový rám je vybaven nosnou příčnou trubkou a optimalizovanou příčnou deskou. Pohotovostní hmotnost činí 229 kg, sedlo je ve výšce 825 mm a světlá výška motocyklu je 135 mm..

Novinka dostala do výbavy elektronicky řízený podvozek Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA), přední vidlice umožňuje manuální nastavení předpětí, její zdvih je 130 mm, zadní umožňuje během jízdy regulovat předpětí pružiny buď manuálně nebo automaticky, zdvih má 144 mm. K dispozici jsou čtyři přednastavené režimy odpružení, Sport, Rain, Tour a User. O bezpečné zastavení sedmnáctipalcových pětipaprskových hliníkových kol se postarají brzdy Nissin, vpředu jsou dva kotouče o průměru 310 mm brzděna čtyřpístkovými třmeny, zadní 240 mm kotouč brzdí jednopístek. Dvoukanálový systém ABS je propojený s šestiosou inerciální jednotkou a umožňuje tak brzdění v náklonu v zatáčkách.

1 Honda CB1000GT (13)1 Honda CB1000GT (12)1 Honda CB1000GT (14)

Honda CB1000GT se bude nabízet ve třech barevných variantách, červené Grand Prix Red s rozšířenými prvky v černé Graphite Black, perleťové šedé Pearl Deep Mud Gray a černé Graphite Black. Součástí standardní výbavy je obousměrné rychlořazení, tempomat s provozním rozmezím od 50 do 160 km/h, vyhřívané rukojeti s chrániči, centrální stojan, bezklíčové ovládání a odnímatelné zadní kufry o objemech 37l a 28l.

1 Honda CB1000GT (17)1 Honda CB1000GT (8)1 Honda CB1000GT (9)1 Honda CB1000GT (10)1 Honda CB1000GT (16)1 Honda CB1000GT (6)1 Honda CB1000GT (7)1 Honda CB1000GT (1)1 Honda CB1000GT (3)1 Honda CB1000GT (5)1 Honda CB1000GT (2)1 Honda CB1000GT (4)

Zdroj: Honda Motor Europe



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama