Suzuki V-Strom 1000 2014: kompletně nová motorka!
- Publikovno: 26.9.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Suzuki konečně odhalila nového V-Stroma 1000, který už dlouho přešlapoval na místě. Co nám tedy může nabídnout?
Samotný design, který v přední části dle výrobce odkazuje na legendární jednoválec 800 DR Big z devadesátých let, kopíruje menšího bráchu V-Strom 650. Starý známý dvouválec do V z modelu SV 1000, zde navýšil objem z původních 999 na 1037 ccm. Motor má o dva milimetry větší vrtání, nové hlavy, písty a spojku. Každý válec je nově spouštěn dvojicí svíček a díky nové klikovce dostanete v nižších otáčkách více kroutícího momentu. Nový motor by pak ve výsledku měl přinést nižší spotřebu, více výkonu s lepším průběhem krouťáku. Dojezd na novou dvaceti litrovou nádrž je pak při udávané spotřebě výrobcem 4,8 l/100 km okolo 400 kilometrů.
V-Strom 1000 bude i nadále především silničním strojem za přijatelnou cenu. Větší ambice v terénu tento stroj nemá, i když i nadále výrobce ponechal přední devatenáctipalcové kolo, kde se počítá také s obutím do enduro plášťů. Pneumatiky 110/80 R19 a 150/70 R17 jsou na lehčích kovaných hliníkových ráfcích namísto starých ocelových. Celková váha stroje se pak zastavila na hodnotě 228 kg. Rozvor motocyklu je 1555 mm a výška sedla 865 mm. Nová šestikvaltová převodovka je osazena antihopingovou spojkou (SCAS) a najdeme tu i trochu překvapivě kontrolu trakce (ATC), které je nastavitelné ve dvou stupních a lze jej i zcela vypnout. Stejně tak si bude moci jezdec vypnout zdejší brzdový systém ABS, který bude spolupracovat s novými radiálními čtyřpístky a nastavitelnou 43 mm USD vidlicí.
Cestovatelé ocení nové široké komfortní sedlo, výškově nastavitelné plexi, které lze nastavit i za jízdy jednou rukou a 12 V zásuvku na palubce. Z příplatkové výbavy lze vybírat ze sady tří kufrů, padáků, centrálního stojanu, krytů motoru, diodových mlhových světlometů a vyhřívání rukojetí. Cena nebyla výrobcem zatím stanovena a zveřejněny nebyli ani výkonové parametry stroje.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 26.9.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty
- včera - Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa
- včera - Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač
- včera - V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda
- včera - Pramac uvažuje: Salač, Ferrandez, Van den Goorbergh?
- 13.9. - Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash
Další z rubriky
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje
- 28.7. - Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery