Reklama

Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 8V ABS

Italské cestovní enduro s příčně uloženým vidlicovým dvouválcem je v letošním roce nabízeno také v novém matně zeleném provedení. A vypadá opravdu dobře.

Kromě zmíněné barvy a několika málo detailů se letos prodává Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 v prakticky nezměněné podobě od loňské modernizace, v rámci které se tento stroj dočkal mnoha zlepšení, po nichž volali samotní zákazníci. Předně to je oproti původnímu provedení (vyrábí se od roku 2008) zvětšená nádrž z 18 na 32 litrů, která zvyšuje akční rádius motocyklu. Změn doznala také přední maska a štítek, jenž lépe chrání jezdce před povětrnostními vlivy a zlepšují aerodynamiku.

Pohodlné a dobře tvarované sedlo jezdce lze nastavit do dvou různých výšek (820 nebo 840 mm) pomocí inovovaného systému gumových silentbloků, dostatečný úložný prostor pod širokým sedlem spolujezdce je vybaven praktickou elektrickou zásuvkou 12V, ta je umístěna i v přední kapotáži. Účinný čelní štítek je jednoduše mechanicky nastavitelný pomocí křídlových matic v rozsahu 45 mm, ve výbavě samozřejmě nechybí centrální stojan ani ochranný kryt motoru pro jízdu v terénu.

Motor nadále zůstává příčně uložený, vzduchem chlazený dvouválec do V se čtyřmi ventily na válec. Díky revizi zapalování a vstřikování paliva došlo ke snížení spotřeby a lepší reakci na plyn. Podvozek tvoří vpředu vidlice Marzocchi o průměru 50 mm se zdvihem 170 mm. Vzadu najdeme centrální tlumič Sachs, s progresivní charakteristikou a zdvihem 155 milimetrů. Stabilní brzdy jsou doplněny ABS. Moto Guzzi Stelvio 1200 je standardně osazeno zadní pneumatikou o rozměru 150/70, který se dosud používal pouze u některých verzí NTX. V rámci originálních doplňků je samozřejmě možné tento motocykl vybavit kryty, chrániči, přídavnými světlomety a hliníkovými kufry.

I když konkurence rozhodně nespí je po loňské modernizaci italské cestovní enduro velmi dobrou volbou. Kdo navíc hledá originální vzhled a technická řešení je podle mne u tohoto motocyklu na té správné adrese. Více se ale dozvíte v našem redakčním testu, který vyjde v průběhu léta.

Technické údaje:

Motor: vzduchem chlazený vidlicový dvouválec do V (90°) se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 95 x 81,2 mm, zdvihový objem 1151 ccm, kompresní poměr 11,0 : 1. Největší výkon 77,3 kW (105 k) při 7250 1/min, max.točivý moment 113 N.m při 5800 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, suchá spojka, šestistupňová převodovka.

Podvozek: tuhý trubkový rám, přední nastavitelná USD vidlice, průměr nosníků 50 mm, zdvih 170 mm, zadní pružicí a tlumicí jednotka, zdvih 155 mm. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dva lehké ocelové plovoucí kotouče o průměru 320 mm, radiální čtyřpístkové třmeny, vzadu lehký ocelový pevný kotouč o průměru 282 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola vyplétaná. Pneumatiky 110/80 R19 vpředu a 150/70 R17 vzadu. Rozvor 1535 mm, výška sedla nad zemí nastavitelná 820-840 mm, délka 2305 mm, šířka 1085 (řídítka) pohotovostní hmotnost 288 kg, objem palivové nádrže 32 litrů.

Základní cena vč. DPH: 369 900,- Kč

Stelvio05Stelvio06Stelvio07Stelvio08Stelvio10Stelvio11Stelvio12Stelvio13Stelvio14Stelvio04Stelvio03Stelvio02Stelvio01



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama