KTM Freeride E: krosky na elektriku
- Publikovno: 2.10.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Rakušané dovedou stále něčím novým překvapit. Na právě probíhajícím motosalonu v Kolíně nad Rýnem představili ve světové premiéře tichá endura, které pohání pouze elektromotor.
KTM tímto počinem vytvořila novou kategorii elektricky poháněných strojů. Po sedmi letech vývoje a testování je tak na světě modelová řada, zahrnující hned tři modely Freeride E-SX, E-XC a E-SM. K prvně jmenovaným ohlášeným off-roadovým modelům, které už měla možnost testovat nejedna motocyklová redakce, přibyl městský motard E-SM.
První opravdové elektrické Supermoto vyniká stejně jako jeho sourozenci obutí na drapácích nulovými emisemi a tichým chodem, stejně jako ovladatelností a lehkostí (pohotovostní hmotnost kolem 105 kilogramů). O tom, že to s endury poháněnými elektromotorem hoši z Mattighofenu mysleli opravdu vážně, svědčí i spolupráce s jedním z nejlepších cyklo trialistů Danny MacAskillem.
Technicky vychází nové modely z ostatních endur oranžové značky, v jejich rámu je uložen elektromotor o výkonu 22 koní (16 kW) dostupný při 4500 otáčkách, který zároveň produkuje úctyhodný točivý moment 42 N.m, jenž je k dispozici hned po rozjezdu. Motor je chlazen kapalinou a stejně jako nad ním uložená baterie s kapacitou 2,6 kWh a napětím 260 voltů snese i nějakou tu vodní lázeň. Samotnou baterku si můžete plně nabít během 80 minut, na dobití jejích 80% kapacity vám pak stačí o půl hodinky méně.
Zatímco na „špuntech“ obutý speciál E-SX budete moci potichoučku prohánět v terénu, k dalším dvěma modelům dostanete i technický průkaz a SPZ. Horší to bude ale s pořizovací cenou těchto strojů. Málokdo u nás skousne bez nějaké módní ekologické dotace vysázet na stůl za podobný stroj minimálně 300 tisícovek. A za nabíječku dalších 22 000 korun. I tak ale musím dodat, že mě tahle elektrokroska zaujala.
Stručné technické údaje
Rozvor: 1418 mm
Pohotovostní hmotnost: 110 kg
Výška sedla nad zemí: 910 mm
Zdvih vpředu/vzadu: 250/260 mm
Pneumatika vpředu: 2.75 R21
Pneumatika vzadu: 120/90 R18
Pohon: Kapalinou chlazený elektromotor
Největší výkon: 16 kW (22 k) při 4500 1/min
Největší točivý moment: 42 N.m
Nejvyšší rychlost: cca 80 km/h
- Přidat komentář +
- Publikováno: 2.10.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem