Reklama

Kawasaki KLR650 2022: návrat legendy

Kawasaki příchod oblíbeného endura KLR650 ohlásila už vloni na podzim, ale počkat si na něj budeme muset asi až na podzim letošního roku. Určitě se však čekání vyplatí, tedy alespoň podle prvotních informací, které k tomuto připravovanému modelu máme a za předpokladu, že splní emisní normu Euro 5.

Už je to téměř 35 let, co Kawasaki v roce 1987 představila cestovní motocykl poháněný jednoválcem o zdvihovém objemu 651 ccm s výkonem 36 koní a právě ten byl také hlavním důvodem, proč jej nemohli na evropském kontinentu nabízet dál. Ovšem poté, co karburátor nahradilo vstřikování DFI se 40 mm škrtící klapkou, by mohlo být vše jinak. V motoru byly některé komponenty vyměněny za pevnější a odolnější, jako například vačka nebo vodítka rozvodového řetězu. Převodovka je sice stále pětistupňová, ale je opatřena povrchovou úpravou a zapracovali na hladším řazení nahoru i dolů. Motor má o jeden kubík větší zdvihový objem a měl by být spolehlivější a s menší spotřebou paliva.

1 Kawasaki KLR650 2022 (1)1 Kawasaki KLR650 2022 (2)1 Kawasaki KLR650 2022 (4)

Kawasaki zatím moc informací k připravenému modelu neposkytla. Můžeme si však povšimnout, že byla přepracovaná kapotáž, aby byl motocykl ještě více aerodynamičtější a aby ochránil svého jezdce před nepřízni počasí. Kromě kapotáže se zvětšil i objem nové palivové nádrže a informace o motocyklu, vaší rychlosti nebo ujetých kilometrech si přečtete na novém multifunkčním displeji. Pokud cestujete s přídavnou navigací, oceníte USB zásuvku a také nové, měkčí sedlo.

Podvozek motocyklu prošel také změnou, aby byl motocykl ještě pohodlnější pro cestování. Byly použity nové tlumiče, které pracují se zdvihem 200 mm vpředu a 185 mm vzadu. Kyvná vidlice se prodlužila o 30 mm a větší je rovněž podsedlový rám, který teď bez problémů unese tíhu třech plně naložených kufrů.

O bezpečné zastavení by se vám měli postarat brzdy s většími předním kotoučem a se systémem ABS. Kola by měla mít pevnější ráfky a vyšší průměry os kol. Za příplatek si budete moci pořídit set KLR650 Adeventure, kde budou například vyhřívané rukojeti, kryt motoru, kufry nebo padací rámy s přídavnými mlhovými světly. Všechna světla již budou využívat technologii LED. Tento set vám však zvýší hmotnost motocyklu o dalších 12 kilogramů. Suchá hmotnost nebyla zveřejněna, ale předpokládáme údaj kolem 200 kilogramů.

1 Kawasaki KLR650 2022 (17)1 Kawasaki KLR650 2022 (18)1 Kawasaki KLR650 2022 (14)

Zatím nebyla zveřejněna informace o tom, jestli se bude tento motocykl prodávat i na evropském trhu, ale podle výrobce by měl splňovat všechny parametry emisní normy Euro 5. Tak uvidíme, třeba se jej v příštím roce dočkáme i my.

1 Kawasaki KLR650 2022 (3)1 Kawasaki KLR650 2022 (5)1 Kawasaki KLR650 2022 (6)1 Kawasaki KLR650 2022 (25)1 Kawasaki KLR650 2022 (26)1 Kawasaki KLR650 2022 (7)1 Kawasaki KLR650 2022 (8)1 Kawasaki KLR650 2022 (9)1 Kawasaki KLR650 2022 (10)1 Kawasaki KLR650 2022 (11)1 Kawasaki KLR650 2022 (12)1 Kawasaki KLR650 2022 (13)1 Kawasaki KLR650 2022 (15)1 Kawasaki KLR650 2022 (16)1 Kawasaki KLR650 2022 (19)1 Kawasaki KLR650 2022 (20)1 Kawasaki KLR650 2022 (21)1 Kawasaki KLR650 2022 (22)1 Kawasaki KLR650 2022 (23)1 Kawasaki KLR650 2022 (24)

Zdroj: Kawasaki



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama