Honda CRF450R 2021: kompletně nový model
- Publikovno: 22.7.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Motokrosový model Honda CRF450R není na trhu žádným nováčkem, ale ostříleným borcem. Má za sebou už 18 let zkušeností, a tak si možná i po právu k jeho plnoletosti zaslouží pár změn. No vlastně, Honda to vzala pěkně z gruntu a kromě kol, neponechala na tomto motocyklu nic stejného.
Hondu CRF450R si její majitelé chválí hlavně kvůli mírné povaze, ačkoliv má výkonu na rozdávání, její projev je poklidný. S každou novou generací se výčet těch pozitivních vlastností zvyšoval, ať už o bylo kvůli nízké váze, tlumičem řízení, pružinové vidlici, přímém vstřikování nebo kvůli elektronickým doplňkům, jako je launch control nebo elektrický startér.
Letošní model bezpečně poznáte podle jediného výfuku a také podle jednoduchého grafického zpracování. Dominantní červená barva je jen lehce doladěna modrou barvou s bílým písmem. Decentně působí i černé vyplétané ráfky a ačkoliv to na někoho z vás může působit nudným dojmem, můžete si být na sto procent jistí, že nuda s touhle motorkou rozhodně nebude.
Kromě designu se také zapracovalo na celkovém vzezření motocyklu. Zcela nový tvar má palivová nádrž o objemu 6,3 litru, která je vyrobená ze slitiny titanu. Nové je také sedlo, které je kratší, lehčí a vzadu usazené o 10 mm níže. Přední kryty chladiče byly dříve vyrobeny ze dvou kusů, nyní jsou z jednoho a tím pádem není potřeba na jeho přichycení více šroubů. Všechny plasty na motocyklu jsou vyrobeny z tenčího materiálu. To vše je děláno za úsporou hmotnosti, která by měla být v případě této krosky dva kilogramy. Suchá hmotnost je udávaná výrobcem 105,8 kilogramů.
Pár změnami prošel i kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec uni-cam o zdvihovém objemu 449,7 ccm. Tou nejzásadnější změnou je zvětšení airboxu o 1,8 litru na hodnotu 4,1 litru, což má za následek razantnější zátah v nízkých otáčkách a také v nárůstu výkonu o 0,6 kW nad 5000 otáčkami. Přepracovaná byla také škrtící 46 mm klapka, která je vybavená vstřikovačem uchyceným v úhlu 60 stupňů. Tím docílíte vstřikování paliva až do zadní části škrtící klapky, zvýší se tak účinnost sání a ovládání plynu bude jemnější a citlivěji dávkované. Změnou prošel i dekompresní systém, který má plynulý běh i při nízkých otáčkách a je také více odolnější proti zhasnutí motoru. Pro snížení hmotnosti motoru byl vybaven menším palivovým čerpadlem a tenkostěnným hořčíkovým krytem hlavy válce.
Nepřehlédnutelnou změnou je změna výfukových kanálů, která z původních kruhových přešla na oválné a je svedena jen do jednoho svodu a na něj navazující jednu koncovku. Tím ušetřili 1,24 kilogramů oproti původnímu modelu se dvěma koncovkami. Nový model je navíc vybaven rezonátorem pro snížení hluku a také novou hydraulicky ovládanou spojkou. Její chod je tak mnohem lehčí.
Nezapomenout nesmíme ani na elektronickou výbavu CRF450R. To ve standardu získalo třístupňovou kontrolu trakce HSTC, jejíž ovládání se přesunulo na levé řídítko k tlačítku pro výběr jedné ze tří map motoru. Na levém řídítku jsou navíc i kontrolky vstřikování, launch control a LED indikátor. Je to trochu makačka na vaši hlavu, abyste se naučili, co která kontrolka znamená, jaká barva ji patří a kolikrát na vás musí zablikat. Škoda, že to už nevyřešili jednoduchým a přehlednějším displejem.
Zcela přepracovaný je rám motocyklu, který má užší, o 700 gramů lehčí, nosníky a lehčí o 320 gramů je i podsedlový rám, na kterém se také zapracovalo. Kyvná vidlice je také zcela nová, její tuhost je upravena vůči rámu a upravené je také přepákování Honda Pro-Link. Torzní tuhost zůstala beze změny, snížila se však boční tuhost o 20%, což poznáte zejména při průjezdu zatáčkami a přesnost řízení motocyklu bude také vyšší.
Komponenty na podvozek dodala firma Showa, vpředu je 49 mm USD vidlice uchycená v nových brýlích a pracuje se zdvihem 310 mm, vzadu je monoshock s větším ventilem pro lepší pohlcování rázů. Pružina je o 200 gramů lehčí než u předchozího modelu. O brzdění se vám postará jeden 260 mm kotouč vpředu a jeden 240 mm kotouč vzadu. Světlá výška se zvedla o 8 mm na hodnotu 336 milimetrů, sedlo je ve výšce 965 mm. Zadní i přední hliníkové kolo je obuté na multiterénní pneumatice Dunlop Geomax MX33. Přední kolo má 21 palců, zadní 19.
Kromě této motokrosové motorky, byla představen i cross-country model s označením CRF450RX, který má větší palivovou nádrž, kryty páček, stojánek a zadní 18palcové kolo. Jeho hmotnost je ještě o dalších 300 gramů větší. Ten se však do České republiky nebude dovážet.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.7.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl