BMW GS Experience Day 2022: vyzkoušej GS v terénu i na silnici
- Publikovno: 29.7.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
BMW každý rok pořádá pro své stávající i budoucí zákazníky GS Experience dny, kde si mohou otestovat všechny GS modely, a to jak na silnici, tak i v terénu. Celý den si užijí v sedle testovacích motocyklů BMW, a jak na silnici, tak i v terénu, se jim věnují instruktoři z Motoškoly Přijďte se projet. Jak takový den vypadá jsem si mohla vyzkoušet i já a byla to pro mě doslova „škola hrou“.
Pokud někdo zvažuje pořídit si některý z cestovních endur BMW, ale není si jistý, které GS mu bude vyhovovat, je tohle ta nejlepší příležitost, jak si je vyzkoušet všechny pohromadě. K tomu dostanete základní rady, jak jezdit v terénu a co víc, vy si to rovnou vyzkoušíte v praxi. Nemusíte mít obavy o svůj vlastní motocykl, celá akce se jezdí na testovacích motocyklech BMW.
Na nás v Lomu Kosov u Berouna, kde se akce konala, čekaly modely BMW R 1250 GS Adventure, R 1250 GS, F 750 GS a F 850 GS a G 310 GS. Všechny motocykly byly v plné výbavě a doplněny o ochranné rámy. Od rána až do večera se vám věnují zkušení instruktoři z Motoškoly Přijďte se projet, kteří vás naučí jak ovládat motocykl v terénu i na silnici. Jejich výuka není stavěna na tvrdém drilu, ale na zábavě. Čím víc se bavíš, tím víc se naučíš, to je jejich slogan a toho se po celý den drží.
Začátek dne je zahájen krátkým seznámením s programem a základní výukou postoje na motocyklu. Všichni účastníci jsou následně rozděleni do třech skupin, kdy jedna jezdí na silnici, druhá se učí v terénu a třetí odpočívá. Trochu jsme se divili, té třetí skupině, ale po výuce v terénu, jsme byli docela rádi, že máme pauzu na odpočinutí. Kdo nikdy neokusil terén, tak si asi moc nedokáže představit, jak náročné to je, když stojíte ve stupačkách a učíte se základním věcem. Nám navíc svítilo sluníčko, bylo horko a potili jsme se dvakrát tolik.
V rámci off-road tréninku se začíná od úplného začátku, počítá se s tím, že jen málokterý z jezdců terén okusil, a tak jezdíte ve vláčku za sebou po nezpevněné ploše na první rychlostní stupeň, stojíte ve stupačkách, máváte na sebe s instruktory a postupně přidáváte různé cviky, jako je jízda na jedné noze, řízení jednou rukou, přehození nohy, holubička na sedle a různé zábavné prvky. K tomu vás v jednom kole rozesmávají instruktoři a vy se přestáváte pekelně soustředit na to co provádíte, smějete se na sebe a všechny ty cviky jdou tak nějak lehčeji a samy. To je právě ten hlavní smysl, uvolnit se a přestat být strnulý.
V každém slotu offroadového tréninku se učí něco dalšího a postupně se přidává na obtížnosti. Projdete si slalomem, otáčením na malém prostoru, výjezdy a sjezdy a na závěr absolvujete jednu jízdu po okolí. Tahle pasáž je všemi účastníky velmi oblíbená, protože většina z nich vyjede do terénu úplně poprvé.
Pro všechny účastníky je stanovena jednotná cena 3990 Kč, ve které je zahrnuto občerstvení, oběd, pitný režim, instruktoři a zapůjčení plně vybavených motocyklů, obutých na těch správných pneumatikách. Nemusíte se tedy o nic starat, jen přijedete, dovezete si svoji vlastní výbavu, sednete a jezdíte. Pokud se chcete ještě letos svézt, 6.,8. a 13.srpna 2022 jsou vypsány další termíny, tentokrát se bude jezdit v zábavním centru Šikland na Vysočině. Více informací se dočtete na tomto odkazu.
Foto: BMW Motorrad Česká Republika
- Přidat komentář +
- Publikováno: 29.7.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec