Aprilia RX 125 a SX 125: jednoválcová zábava
- Publikovno: 8.3.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Malé funbiky Aprilia RX 125 a S 125 se dočkaly modernizace a nyní jsou ještě více zábavnější. Jejich silnější jednoválcový motor slibuje vyšší výkon. Nezaostávají ani za pověstným italským designem, který se mladým jezdcům bude bezpochyby zamlouvat.
Modely Aprilia SX a RX 125 tvoří nejmladší generaci výjimečně úspěšné historie značky Aprilia v off-roadových závodech. Během let si tyto lehké a výkonné motocykly vybudovaly skvělou pověst extrémně zábavných strojů pro každodenní použití na silnicích i nejnáročnějších off-roadových cestách.
Modely SX a RX 125 sdílí stejný technický základ, ale jejich charaktery odlišuje rozdílné zaměření. SX 125 je supermotard určený pro zábavu na silnici a závodní trati, model RX 125 je zaměřený více na off-road. Oba modely jsou určeny mladým a náročným jezdcům, a to nejen pokud jde o výkon, ale také v oblasti designu a bezpečnosti při každodenním ježdění.
Sedmnáctipalcová kola obutá do sportovních pneumatik činí na silnici z modelu Aprilia SX jeden z nejefektivnějších motocyklů kubatury 125, jehož rychlost a lehkost je etalonem jízdních vlastností, a to hlavně díky modernizovanému motoru s nejlepším výkonem ve své třídě. Celkový dojem dotváří design inspirovaný motocykly Aprilia, které udávají nové trendy ve světě off-roadu.
Aprilia RX je určena off-roadovým nadšencům. Kola v typických endurových rozměrech, 21 palců vpředu a 18 palců vzadu, jsou obuta do terénních pneumatik a dávají jasně najevo poslání modelu RX, jízda v jakémkoliv terénu.
Aprilia byla první značkou, která představila unikátní a inovativní design jednoduchých motocyklů jako jsou motardy a endura. Modely SX a RX zaujmou především díky tomu, že jejich design slouží funkčnosti. Celkovému vzhledu byla věnována velká pozornost. Rám, stejně jako motor, kyvná vidlice, kola a hliníková řídítka jsou nalakovány černým leskem, zatímco profil palivové nádrže je nový. Barevné provedení Rally Tribute, které charakterizují typické barvy z historie off-roadových úspěchů značky Aprilia, je rovněž nové. Pod sedlem je úložný prostor, do kterého lze připojit USB konektor (jako jedno z dostupných příslušenství).
Aprilia vybavila modely SX a RX kompaktním, moderním a přehledným digitálním přístrojovým panelem, který nabízí více základních funkcí. Nyní se může pochlubit cestovním deníkem s možností zobrazení maximální rychlosti a dvou denních počítadel kilometrů, která ukazují ujetou vzdálenost během vyjížděk.
V obou modelech se představuje nový motor s nejlepšími výkonovými parametry ve své kategorii. Kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 124,2 ccm se čtyřventilovým rozvodem je kompletně předělaný v oblasti termodynamiky, má novou hlavu, která přináší nový tvar spalovací komory, nové sací a výfukové kanály a novou iridiovou zapalovací svíčku. Nové jsou rovněž vačkové hřídele s agresivnějším časováním ventilů, stejně jako hrníčková zdvihátka a pružiny. Nový design dostal také celý sací systém včetně zcela nového filtru. Vstřikovací jednotka je nyní umístěna výše, aby vzduch proudil do hlavy válce přímější cestou.
Kompletně předělaný je výfukový systém, který dostal účinnější katalyzátor a novou ocelovou koncovku vyzdobenou logem Aprilia. Křivka točivého momentu je nyní ještě strmější a maximální výkon 11 kW nastupuje v nižších otáčkách 10 000 ot/min, což mimo jiné umožnilo snížit spotřebu paliva, spolu s vyladěným elektronickým motormanagementem nové řídící jednotky Marelli MIUG4 ECU. Na silnici se to projeví citlivější reakcí na otočení plynu, větší zábavou při sportovní jízdě a snazší ovladatelností při jízdě po městě i v terénu. Maximální točivý moment má hodnotu 11,2 Nm při 8 000 ot/min.
Novinky jsou vybaveny špičkovým odpružením a velmi dobrým brzdovým systémem s ABS, který nabízí lehce dávkovatelný brzdný účinek. Aprilia je první značkou, která v tomto segmentu představuje ABS Bosch s režimem anti roll-over, fungujícím na předním kole, jenž na jedné straně zaručuje přesnost a naprostou kontrolu při brzdění a zároveň reguluje zdvihání zadního kola při tvrdém brzdění. Přední kotouč modelu SX o průměru 300 mm s dvoupístkovým plovoucím třmenem doplňuje vzadu 220 mm kotouč, vybavený rovněž plovoucím třmenem. Model RX je vybaven dvěma zubatými kotouči o průměru 260 mm vpředu a 220 mm vzadu.
Bytelný dvojitý rám z ocelových trubek doplňuje výkonná 41mm obrácená teleskopická vidlice se zdvihem 240 mm. Dlouhá zadní kyvná vidlice optimalizuje trakci; zdvih kola 210 mm zajišťuje tlumič monoshock s progresivním přepákováním. Aprilia RX je obuta na vyplétaných ráfcích s černě eloxovanými náboji. Aprilia SX má rovněž vyplétané ráfky, v tomto případě 17palcové a v širších rozměrech, obuté do širších sportovních pneumatik - 100/80 a 130/70.
Model SX má sedlo ve výšce 880 mm, RX ještě o dalších 25 mm výše. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 134 kilogramů a do nádrže se vejde sedm litrů paliva. Aprilia RX 125 se prodává v barevném provedení Silver Speedway a nové grafické variantě Rally Tribute, zatímco model SX 125 zdobí agresivní barevné provedení Red Raceway.
Zdroj: Piaggio Group
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.3.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Juan Martinez: Pro Valentina Rossiho se vyrobilo sedm různých Ducati za dva roky
- dnes - Lorenzo Dalla Porta pojede s Ducati CIV
- včera - Aktuálně z MS-SSP 300
- včera - Lorenzo Baldassarri pojede 2025 MotoE
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl