Test Harley-Davidson Street Rod: chlapská záležitost
- Publikovno: 27.9.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Dávno už je pryč doba, kdy si motocykly Harley-Davidson kupovali starší ostřílení chlápci. Americký výrobce velmi rychle pochopil, že s výchovou se musí už od prvních kilometrů a proto začal nabízet stroje slabší kubatury, které v pohodě zvládnou jak začátečníci, tak drobné ženy. My jsme si projeli jeden z nich, Street Rod.
Ačkoliv je Street Rod postaven na základech Street 750 není jako on. Je jiný, víc drsnější, víc sportovnější, víc syrovější, jde mu hlavně o samotnou jízdu bez příkras, je to jednoduše chlapská záležitost. Studená ocel v kombinaci s nakloněným posazem dopředu, tohle není nic pro něžné kvítko. Harley o něm říká, že je stavěný na jízdu po městě, já o něm říkám, že s ním klidně můžete vyrazit i za brány velkoměsta. A budete to dělat moc rádi, protože vás to bude lákat mnohem víc než jízda po kočičích hlavách.
Street Rod se mi líbil už při jeho představení a těšila jsem se, až se na něm povozím. Ostatně já jsem také testovala Street 750 a kdo jiný by jej s ním mohl porovnat lépe než já, no ne? Tak jak je Streetka uhlazená, ve stylu café raceru, tak je Street Rod už na první pohled nevybouřený rebel a v olivově zeleném kabátu s kulatými zpětnými zrcátky se vám bude notně zamlouvat. Žádné nesmělé obcházení kolem dokola, máte chuť ihned si na něj sednout, kopnout tam jedničku, zatáhnout za plyn a jít se rovnou seznamovat během jízdy.
Posaz za řídítky je takový nezvyklý, spíše do sportovního pojetí. Vaše tělo je nakloněno lehce vpřed, držíte široká řídíka, kolena máte díky vysoko uchyceným stupačkám až u 13 litrové palivové nádrže. Ač to vypadalo dost krkolomně, při mé výšce 174 cm to bylo tak akorát. Pokud jste vyšší postavy, rozhodně doporučuji svézt se, posaz na Street Rodu je fakt dost atypický a ne zrovna každému by mohl vyhovovat. Jednoduché byly i tlačítka na ovládání motocyklu. Žádné složitosti a výbava navíc, dokonce tu oproti prémiovým modelům HD mají na levém řídítku jen sdružený ovladač blinkrů. Kulatý retro rychloměr je propojený s malým digitálním ukazatelem, kde můžete vidět celkový počet kilometrů, denní počítadlo, hodiny nebo otáčkoměr s aktuálně zařazeným rychlostním stupněm. No a když už jsme u těch kulatých tvarů, nesmíme opomenout ani na kulatý přední světlomet usazený do přední masky, která plynule přechází v malý větrný štítek.
Jako jeden z mála Harleyů používá ke startování klasický klíček, kterým zároveň odemykáte a zamykáte nádrž. Musím se přiznat, že zamknout nádrž byl pro mě opravdu velmi těžký úkol. Nevím, jestli to bylo mojí nešikovností, nebo špatným víčkem, ale každé tankování pro mě bylo malou noční můrou a to jsem se snažila zamykání doma trénovat. Možná je to pro někoho z vás maličkost, pro mě to byla jedna z klíčových věcí, která mi na jinak pohodovém stroji vadila. Nebyla jsem schopná nalézt polohu, ve které by se víčko dalo zamknout. Street Rod byl vybaven funkcí Harley-Davidson Smart Security System, který tu fungoval jako alarm.
Celkový vzhled Street Roda je takový jednoduchý až minimalistický. Ať začnete u menší přední masky, nebo zakončíte u drobné štíhlé prdelky s dominantním zadním světlem. Vykrojené sedlo je pro jezdce komfortní záležitostí, jste v něm pohodlně usazeni, nevypadáváte a zvládnete v něm i celodenní výlet bez toho, aniž byste po pár kilometrech hledali příjemnější posaz. Chvíli jsem se vezla i jako spolujezdec, pár kilometrů se to zvládnout dá, ale celý den bych takto jezdit nechtěla. Street Rod je stavěný spíše pro jednotlivce než pro pár. Rebelsky působí jak nízko usazený výfuk míříce lehce vzhůru, tak 17-ti palcová paprsková litá kola obutá na pneumatikách Michelin Scorcher vyráběných přímo pro značku Harley-Davidson.
Co rozhodně oceníte hned při rozjezdu jsou široká řídítka, díky kterým se vám velmi dobře manévruje s motocyklem jak na místě, tak i během velmi pomalé jízdy a rozhodně se vám bude zamlouvat při jízdě městem. Díky krátké jedničce a dvojce se budete s hravostí proplétat mezi auty, vyhýbat se nečekaným překážkám či jen projíždět mezi stojícími auty na křižovatce. Kapalinou chlazený dvouválec o obsahu 749 ccm nejlépe funguje od nějakých 4000 otáček, sice pomaleji, ale 68 koníků vám zabere i když padnou k hodnotě 2500. Oproti Street 750 je naladěn na živější a ostřejší jízdu. Má o 1000 otáček vyšší maximální otáčky, o 10% vyšší větší kroutící moment a o 20% vyšší výkon. Líbit se vám budou i drobné vibrace, díky nim se dá naučit řadit pocitově, jakmile se sehrajete, naučíte se jezdit podle potřeb motocyklu, který se vám zato odvděčí parádním zvukem z výfuku a to je prosím obyčejná sériově dodávaná koncovka, to kdybyste tam dali laďáček, to by byl panečku koncert.
Podvozek je spíše tužší a budete více vnímat přejezdy nerovností, než na jiných strojích. Přední 43 mm vidlice nepobírá nárazy tak jak bychom od ní potřebovali, zadní delší tlumiče si můžete zkusit naštelovat podle vašich představ. Nečekejte ale komfortní houpavou jízdu, tohle totiž není styl Street Roda, je to rebel a ten není nic pro zhýčkané slečinky. Na druhou stranu, tak jak byly brzdy na Street 750 gumové, tady poznáte, že opravdu fungují. Máte tu vpředu jeden 300 mm kotouč navíc a tahle dvojice brzděná dvoupístkem má lepší účinnost než jeden samotný. Budete sice potřebovat trochu síly, ale budou držet po celou dobu brzdícího manévru a neuvadnou.
Street Rod rozhodně nezapře sportovního ducha. Bavil mě hlavně na okreskách, kde si lehce a s chutí díky širokým řídítkům užíval průjezdy jednou zatáčkou za druhou. Bylo to tak nakažlivé, že jste záměrně vyhledávali co nejklikatější silničky, abyste neustále zažívali ten pocit, kdy to naklopíte, lehce zatlačíte do řídítek a na výjezdu jen přidáte plyn. Kratší přejezdy na dálnici s ním také zvládnete, do nějakých 120 km/h je to pohodová jízda, pak už to díky nárazům protivětru moc komfortní nebude. Díky zvláštnímu posazu za řídítky si nebudete moct zalehnout na nádrž, abyste se více chránili, takže kousek ano, ale pak rychle na nějakou zábavnější trať.
Jestli bych měla někomu doporučit Street Roda, tak rozhodně pánům. Je to svým stylem, naladěním i posazem za řídítky, rebelský stroj pro tvrďáky, který jednoznačně bude víc slušet mužskému pokolení. Pro dámy bych raději volila uhlazenější a klidnější model Street 750. S touto dvojkombinací budete vyladěná, nepřehlédnutelná a spokojená rodina.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec Revolution X do V (60°) se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 85 x 66 mm, zdvihový objem 749 ccm, kompresní poměr 12:1. Maximální točivý moment 65 N.m při 4000 1/min. Elektronické vstřikování Mikuni, tlakové oběžné mazání se suchou skříní.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod ozubeným řemenem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek, přední teleskopická vidlice, zdvih 140 mm, zadní odpružení dvojicí jednotek s nastavitelným předpětím pružin, zdvih 89 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá dvoupístková, vzadu jednoduchá dvoupístková. Kola sedmipaprsková z litého hliníku. Pneumatiky Michelin Harley-Davidson Scorcher 120/70 R17 vpředu a 160/60 R17 vzadu. Rozvor 1510 mm, výška sedla nad zemí 765 mm, světlá výška 205 mm, pohotovostní hmotnost 238 kg, objem palivové nádrže 13,1 litrů.
Barevné provedení: Olive Gold, Charcoal Denim, Vivid Black
Cena: od 6800 eur Vivid Black, od 7020 eur ostatní barvy (ceny jsou bez DPH)
- Publikováno: 27.9.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec